Brits Korthaar, of toch niet?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Axel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2010 12:52

Brits Korthaar, of toch niet?

Bericht door Axel »

Hallo iedereen ,

Klein weekje geleden ban ik om een britse korthaar geweest en maar soms ben ik niet zeker als het dat ras wel is , maar ik voeg eraan toe dat ik niet veel afweet van rassen ;)

hier een paar foto's

http://img404.imageshack.us/img404/9344/img0024bw.jpg

http://img704.imageshack.us/img704/5954/img0022hz.jpg

Mvg,

Axel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Het ziet er mij wel een britse korthaar uit.
Hoe komt het dat je niet zeker bent? Heb je haar dan niet van bij een fokker?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door Gerdy »

Het is Brits korthaar, zonder e achter Brits.

Het katje ziet er redelijk brits uit. Heb je er geen stamboom bij?
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
Axel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2010 12:52

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door Axel »

Nee heb er geen stamboom bij gekregen maar de fokker zei dat hij die binnen de week ging opsturen , dus die verwacht ik nog ;) ik ben het soms niet zeker omdat een vriend van me een kitten geeft gekocht uit hetzelfde nestje en die zag er iets anders uit , daarom dat ik twijfel en snel ff hier om info vraag ;)

mvg , Axel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij inderdaad brits korthaar. Je ziet ze ook wel met extreem korte neusjes, dat heeft deze gelukkig niet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door Adriana »

bij een raskat krijg je een stamboom en een paspoort en daar staat ook het ras in. daaraan kun je zien of ie zijn entingen etc op tijd heeft gehad en wanneer ie geboren is.
en voor een raskat betaal je een rasprijs, erg simpel.
en fokkers van raskatten zijn doorgaans aangesloten bij een raskattenvereniging en erkend.

kan het zijn dat het allemaal een beetje mistig klinkt?
dat er missch een britse korthaar-kater overheen gevlogen is?
wij kunnen vanaf deze foto's niet zien hoe kort zijn neus is en de rest van de bouw en weten ook niet wat voor kleur ogen hij gaat krijgen.
en als je eraan toevoegt dat je niet veel afweet van rassen, wat heeft je dan doen besluiten om een britje te gaan halen en blijft of is het kitten alleen??

maar het is een schat van een kleuterkat en dat zijn alle jonge dieren trouwens en dat is het belangrijkste. goed voor zorgen hè?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door Gerdy »

Axel schreef:Nee heb er geen stamboom bij gekregen maar de fokker zei dat hij die binnen de week ging opsturen , dus die verwacht ik nog ;) ik ben het soms niet zeker omdat een vriend van me een kitten geeft gekocht uit hetzelfde nestje en die zag er iets anders uit , daarom dat ik twijfel en snel ff hier om info vraag ;)

mvg , Axel
Als die uit hetzelfde nestje komt, dan zou je er bijna vanuit gaan dat ze dezelfde vader hebben.
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
Axel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2010 12:52

Re: Briste Korthaar , of toch niet?

Bericht door Axel »

Adriana schreef:bij een raskat krijg je een stamboom en een paspoort en daar staat ook het ras in. daaraan kun je zien of ie zijn entingen etc op tijd heeft gehad en wanneer ie geboren is.
en voor een raskat betaal je een rasprijs, erg simpel.
en fokkers van raskatten zijn doorgaans aangesloten bij een raskattenvereniging en erkend.

kan het zijn dat het allemaal een beetje mistig klinkt?
dat er missch een britse korthaar-kater overheen gevlogen is?
wij kunnen vanaf deze foto's niet zien hoe kort zijn neus is en de rest van de bouw en weten ook niet wat voor kleur ogen hij gaat krijgen.
en als je eraan toevoegt dat je niet veel afweet van rassen, wat heeft je dan doen besluiten om een britje te gaan halen en blijft of is het kitten alleen??

maar het is een schat van een kleuterkat en dat zijn alle jonge dieren trouwens en dat is het belangrijkste. goed voor zorgen hè?
Ja ik heb een paspoort ontvangen maar de stamboom ging de fokker later doorsturen en ja ik heb wel een redelijk bedrag moeten betalen maar dat heb ik er zeker voor over + ik heb er totaal geen idee van als de fokker bij een vereniging is aangesloten. Ik werkte vroeger in een Bistro in de buurt hier waar ik woon en die hadden 2 hele mooie britse katers en ik was direct verkocht op dat moment. Enja het is een schatje , zal er zeker en vast heel goede zorg voor dragen ;)
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Brits Korthaar, of toch niet?

Bericht door swiffer »

zeker een Brits korthaar
Plaats reactie