Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Claudia007 »

Hoe meer ik kijk denk ik niet dat ze op een MC gaan lijken.
Hun kopjes zijn heel anders dan de kop van sting die is veel massiever.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Lana »

HAHAHA Lach me dood om die foto van die kat op de bank! :lol:
Mooie kittens zijn het zeker!! Ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien!!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door loek »

Oh ze zijn iniedergeval heel mooi en lief (zien er lief uit dan haha)!!!

Ik denk echt dat ze absoluut geen lang haar hebben/ krijgen. Wel vind ik dat ze een wat 'fluweelachtig' vachtje hebben. (geen idee of je dat zo noemt ben nogmaals echt helemaal geen rassenkenner) Volgens mij heeft de britse korthaar dit ook....toch? Ik ga voor britse korthaar vacht ;-)

Mijn katten hadden met 12 weken 'langer' haar namelijk (van dat kittenpluis ;-)) en ze zijn echt kortharig. (voor zover ik weet haha)

Muis als Kitten:
Afbeelding
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Jochem »

Roos en Minousch schreef:Lijkt mij een gewone htk, er is dan ook helemaal geen ras in te zien..
Denk dat dat komt door de kruising.... heb moeders gezien en dat is toch echt een britse korthaar. Heb alleen niet bij de buren aangebeld om te vragen of ze werkelijk een maine coon hebben. boeit me eigenlijk ook niet. Jochem is (voor mij) de liefste (en raarste) kat op deze aardkloot!!!!

Nyncke schreef:Haha die foto op de bank :lol:
jah lache he... dat doetie nou altijd!!! vind ie heerlijk. hij komt ook altijd zo in m'n armen liggen... echt lief!!!
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Siris »

Nu vroeg ik me af of er kenners zijn die aan deze hummels van 10 weken kunnen zien of ze meer de Maine Coon vacht zullen krijgen (hoop hoop) of dat ze daar toch echt een te kort vachtje voor hebben.
Ik vind dat ze wel een kortharig vachtje hebben, en niet erg op een Maine Coon lijken, wel de oren, maar mis hier de haren uit oor, zeg maar.
Misschien een vergelijking met de foto van mijn Phoebe toen ze nog een klein Phoebje was.
Dit is Phoebe met 4 maandjes
Afbeelding
Niet onwijs langharig, maar wel typisch haar uit oren een pluis op rug en lynx tipjes, zijn grijs daarom zie je ze niet zo heel erg.

En dit is Phoebe bijna 1 jaar.
Afbeelding

Maar verder ben ik ook eens met Leonie ik had gewoon voor de 100% gegaan zijn (heb ik trouwens ook gedaan :lol: :eshifty: )


Ik ben het verder ook wel eens met "Roos en Minoush" maar daar gaat het hier niet om, geniet er maar lekker van.
Heb alleen niet bij de buren aangebeld om te vragen of ze werkelijk een maine coon hebben. boeit me eigenlijk ook niet. Jochem is (voor mij) de liefste (en raarste) kat op deze aardkloot!!!!
Ik hoop alleen dat je er niet te veel hebt voor betaalt, aangezien je niet eens zeker weet dat de vader een Maine Coon is. Anders hadden jullie net zo goed een raskat kunnen kopen toch? Dat zou jammer geweest zijn. En tuurlijk is hij (voor jou) de liefste enz. Maar daar ging het toch niet om bij je vraag.

Als jullie er maar blij mee zijn toch? Ik vind ze ook prachtig Ik denk dat jullie katjes hele mooie bijzonde HTK katjes zijn, vooral die rooie, wat een mooie tekening :verliefd: Want verder zie ik er ook geen brits korthaartje, joh lekker afwachten, ze zijn nu al mooi. En wie weet worden ze wel zo groot als Coontjes, bij de Maine Coon duurt het ongeveer 4 jaar voordat ze uitgegroeid zijn dus wie weet ;-)
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Jochem »

Jochem schreef:Ik hoop alleen dat je er niet te veel hebt voor betaalt, aangezien je niet eens zeker weet dat de vader een Maine Coon is. Anders hadden jullie net zo goed een raskat kunnen kopen toch? Dat zou jammer geweest zijn.
nope valt wel mee. 5 tientjes maar. Als ik kijk dat veel mensen voor een kruising ook nog steeds €250,- durven te vragen vond ik dit toch eigenlijk best een koopje.

Ik had ook liever een ras maine coon gehad. Had er alleen het geld niet voor op dat moment (veel financiële tegenslagen gehad) Aangezien we (een half jaar na de dood van onze kinky, een HTK die helaas is aangereden, 1 week voor onze verhuizing naar een rustigere buurt..... :evil: :-( ) toch er graag weer een katje wilden zijn we uiteindelijk bij Jochem gekomen. Maar wie weet krijgen we in de toekomst nog een keer een raskatje....
Jochem schreef:En dit is Phoebe bijna 1 jaar.
Wat een prachtig dier!!! gewoon om verliefd op te worden!!!!! :eclap:
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Siris »

:icon_shifty: Dank je

Ik neem aan (en hoop eigenlijk) dat ze voor die 50 euro wel zijn ingeënt e.d. dan valt het wel mee, geloof dat je als je naar het asiel gaat hetzelfde kwijt ben. (of duurder voor kittens?)
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Jochem »

Nope, was eigenlijk niets aan gebeurt. Maar dat vond ik niet zo erg. was al lang blij dat ik tenminste 1 katje daar weg kon halen. Er zaten namelijk 3 volwassen katten en 8 kittens in een klein kamertje van hooguit 3 m2!!! Het stonk er enorm. Het heeft gewoon 3 maand geduurt voordat die stank uit zijn vacht verdwenen was!!! Dus wat dat betreft vond ik het geld geen probleem.
Ik haal geen kat uit het asiel. Niet dat ik die beestjes geen thuis gun, maar het zal nooit je eigen kat worden. M'n schoonouders hebben ook een kat uit het asiel en die vinden het geen probleem, maar een kat uit het asiel heb je in bruikleen. Hij blijft altijd eigendom van het asiel.
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Wat maakt het nou uit wat we betaalt hebben voor een kat zonder stamboom? :eeh: Om dan beter een 100% te kunnen nemen is iets te overdreven, 500-600 euro is nog altijd een HELE HOOP meer dan wat wij ervoor betaald hebben. Mijn vriend en ik hebben aardig wat meer neergelegd voor onze jongens dan dat Jochem heeft gekost, maar ik had het er driedubbeldwars voor over. Ook waren onze jongens nog niet ingeent (lijkt me logisch als je ze met 8-9 weekjes krijgt, zoals meestal het geval is bij niet-raskatten). Is toch onze eigen keuze, wij wilden deze twee graag een huisje geven en ben nog steeds benieuwd hoe ze straks als volwassen katers door het leven gaan :D dat blijft een leuke verrassing. Kaya groeit als kool, 15,5 week oud en al bijna 2,1 kilo..! Zou zn moeder (maine coon) dus zeker achterna kunnen gaan qua grootte..!
Zal weer eens actuele foto's plaatsen, zit steeds op mn werk op het forum waar ik geen foto's op de computer heb.
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Afbeelding

Lekker uitbuiken!

Afbeelding

Kaya 'beheert' de zoldertrap :D
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Rowena »

Aaaah ze zijn echt superlief!!! Ze zijn nu al mooi, dus ze zullen zeker alleen maar mooier worden!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Ilone »

@ DJR: Nu heb ik niet zo veel verstand van (ras)katten, maar als ik de laatste foto's zie (wat een schatjes trouwens!) lijkt het mij niet zo heel erg waarschijnlijk dat de haren nog veel langer worden. Kaya is indd lekker aan het groeien :grin:

En wat is Phoebe mooi! En Muis een schatje! En Jochem lijkt me een geweldig beest :grin:

Nu vraag ik me gelijk af of er hier iemand is die mij misschien kan vertellen waar mijn Pluis op lijkt, maar ik denk dat daar misschien beter een apart topic voor kan komen? Dit topic gaat niet over mijn Pluisje ;-)

Oh, en die tekening langs de oogjes van Tigo, die heeft Muka van mij bijna hetzelfde!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat je je foto's van pluis hier best neer mag zetten hoor! het gaat er toch om hoe jou kat uit zal groeien?? onze ideeen daarover?? gewoon posten hoor!!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Ilone »

Oké, vanmiddag even doen, nu moet ik gaan opschieten haha.
(uitgegroeid is ze trouwens hopelijk wel, met haar 6 en een half jaar en ruim 5 kilo haha)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Ja hoor zet maar foto's van Pluis erop, ben nu wel benieuwd :D

Ik denk inderdaad ook niet dat ze een veel langer vachtje krijgen dan het nu is. Het is toch wel wat anders als een 'gewone' kortharige, iets pluiziger ;-)
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Plaats reactie