Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Hallo allemaal,

Ik heb thuis 2 schatjes van jongens, Tigo en Kaya. De moeder is een Maine Coon en de vader een Britse Korthaar. Mijn vriend wilde graag een Britse Korthaar en ik vind de Maine Coons prachtig mooi :edrool:, dus dit nestje met een kruising van de twee rassen was een geschenk!
Nu vroeg ik me af of er kenners zijn die aan deze hummels van 10 weken kunnen zien of ze meer de Maine Coon vacht zullen krijgen (hoop :edance: hoop) of dat ze daar toch echt een te kort vachtje voor hebben.
Ik probeer een foto bij te voegen:

Afbeelding

Kaya (de grijze) heeft wel echt een MC koppie, de DA vroeg ook of het een MC was. Tigo (rood) heeft een wat boller koppie en rondere oogjes.

Ben benieuwd naar de evt. reacties!

Groetjes Dana
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien? :)

Bericht door DJR »

Hier waren ze 9 weekjes:
Afbeelding

Kaya 11 weken:
Afbeelding
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien? :)

Bericht door Mac »

Ze zijn we te schattig hoor.

Ik denk dat Kaya meer op een MC zal lijken dan Tigo.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien? :)

Bericht door Leonie89 »

wat een schatjes :)
ik vind het moeilijk om te zeggen hoe ze er later uit gaan zien.. onze birmaan is nu 8 maand en groeit nog lekker door.. ik vind je kittens er wel anders uit zien dan een HTK kat.. langhariger en een spitser kopje.. ik zie er weinig brits korthaar in.. (jammer voor je vriend, haha)
zelf had ik in jullie geval 1 maine coon en 1 brits korthaar genomen, maar dat is mijn mening.. bij ons zou dat dan betekenen een birmaan/noorse boskat.. lijkt me bijzonder.. :s
ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien.. post je zo nu en dan een foto??
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Nyncke »

Op zich denk ik niet dat het het echt ruigere langharige katten zullen worden. Dan had je dat nu al beter moeten zien.

Wat ik mij afvraag is hoe het met de grootte van dit soort katten is.
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Inderdaad zie ik wel eens foto's van kitten Maine Coons wat meer op een bolletje wol lijkt, te schattig :grin: En daar hebben deze jongens wel nog een beetje een te kort vachtje voor. Ze zijn in ieder geval wel wat pluiziger dan een HTK kat zou zijn, bijvoorbeeld een mooi vol borstje. Maar ik ben zelf ook heel benieuwd!

@elvedinenleonie: We hadden inderdaad ook heel goed voor 1 Maine Coon en 1 Britse Korthaar kunnen kiezen! Maar ik wilde zelf graag 2 broertjes, of in ieder geval (aardig) tegelijkertijd de 2 kittens in huis nemen, en dat werd weer lastig uit verschillende nestjes. En de verrassing hoe deze jongens zullen uitgroeien vind ik ook wel spannend :eshifty:

Ik zal zeker zo nu en dan wat foto's plaatsen, we maken er genoeg dus dat is het probleem niet! :lol:
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door puck0906 »

Ik heb er niet zoveel verstand van maar britse korthaar zie ik er nog niet echt in al zegt dat niets. Ik heb 2 zusjes waarvan de moeder een htk kat is en de vader vermoedelijk een pers of britse korthaar en het grappige is dat die 2 voor geen meter op elkaar lijken. In het begin waren ze beide htk katjes en nu ontwikkelt 1 zich als een echte britse korthaar dus lekkere brede kop, brede pootjes, brede bouw en een heerlijke pluim staart. Wel hebben ze een echte zachte vacht beide. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het uiterlijk nog zo mega kan veranderen dat het moeilijk in te schatten is......
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

Ja grappig is dat, dan komen ze uit hetzelfde nestje maar dan nog ontzettend verschillend. Dat zou bij mij ook nog wel eens kunnen gebeuren, want de structuur van de vacht vind ik ook heel verschillend. Kaya heeft echt dat 'watterige' en Tigo is ontzettend zacht.
De tijd zal het leren!
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door puck0906 »

ja dat vind ik het grappige. De 1 heeft een mega spitse kop, dun staartje, dunne pootjes en een hele slanke sportieve stevige bouw en de ander heeft alles 100 % anders. Ik heb een foto van een broertje gezien en dat is nu echt een langharige britse korthaar of pers maar geen htk kat. haha
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Roos en Minousch »

Ze zijn schattig hoor!
en zullen wel groot worden, en halflang haar krijgen, met andere woorden ze lijken meer op Maine Coons, alleen is het weer zo jammer dat er weer iemand rassen zo maar gaat zitten kruizen, en daar kan ik het dus niet mee eens zijn, maar helaas.. maar daar kunnen jullie niets aan doen hoor(klein beetje wel).
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Claudia007 »

Volgens mij zijn de pootjes wel vrij groot en de oren ook.
Maar of ze op een maine coon gaan lijken geen idee.

Ze zijn wel schattig ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door DJR »

De baasjes zijn er niet 'zomaar mee gaan kruisen'. De moederpoes was aan de pil, maar ging een paar dagen uit logeren bij de schoonouders van het baasje, omdat ze weg gingen, en deze hadden een Britse Korthaar. Die schoonouders waren vergeten de pil te geven :edoh: en voila.. Net als bij mensen zit een ongelukje dus in een klein hoekje. :roll: Het was dus niet helemaal de bedoeling..! En ik ben er verder niets mee van plan (show of fok) dus dat het een kruising is vind ik geen probleem!
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Mac »

En daarom moet de man altijd een condoom bij zich hebben ? :P haha

Nee, ze zijn echt schattig maar ja dat is elke kitten.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Jochem »

Hoi!!

ik heb zelf ook een kruising maine coon / britse korthaar. (alleen net andersom, papa was mc)

Onze Jochem is een heerlijke luie loebas geworden. hij is nu bijna 1 (05-02) en weegt al dik 5 kg. Zijn vacht is wat dikker dan ik gewend ben bij een britse korthaar (kennissen van me hadden er 2) en op z'n buik en in z'n nek iets langer. Vooral op z'n buik wat langer. z'n nek lijkt gewoon door het bandje, maar als die af is lijkt z'n nek door het haar even breed als z'n hoofd!!!!

qua karakter zijn het hele lieve en aanhankelijke katten.

ik weet dat men niet zo maar moet gaan kruizen. maar in dit geval is moeders ontsnapt en heeft een gezellig onderonsje met de kater van de buren gehad. toevallig een maine coon. Buurvrouw betrapte ze, maar het "kwaad" was al geschied....

Heb alleen geen recente foto's op m'n pc staan.....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Hoe zullen deze kruising kittens uitgroeien?

Bericht door Jochem »

Dit is onze Jochem, alleen toen was nog maar een half jaar en ook de helft kleiner:
Afbeelding

zal binnenkort ff zorgen voor meer foto's. misschien heb je dan een beetje een idee welke kant jouw schatjes opgaan....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Plaats reactie