Ervaring met fokker

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
jessie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:05

Ervaring met fokker

Bericht door jessie »

Wie heeft er ervaring met een brits korthaar fokker uit deventer?Genaamd Hausmeier of klavers.

Graag reactie op jessierecht@hotmail.com
Jean
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2009 21:38

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Jean »

Wat raar het is beter je te wenden naar de fokker lijkt mij meer logisch!

Ik heb is gekeken er is praktisch niets te vinden behalve jessierecht en verder niets van waarde! Ik denk te begrijpen wat er gaande is zoals meestal

Jean
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Camoth »

Ik ken deze fokker niet, maar ik kan je wel een paar algemene tips geven:

* Let op dat de fokker is aangesloten bij een rasvereniging
* Let erop dat je een stamboom meekrijgt bij aankoop (dus NIET pas bij castratie/sterilisatie)
* Vraag om een voorbeeld koopcontract wat de fokker hanteerd en lees deze aandachtig door
* Vraag of je eens mag komen kijken en let er dan op dat:
- De poezen/katers niet in hokken zitten, de poezen moeten in ieder geval los kunnen lopen door het huis
- Katers mogen in een (verwarmde) ren zitten, dat is normaal, maar niet in een klein hokje of kamertje
- Het moet er schoon zijn
- De kittens/katten moeten helder uit hun ogen kijken, niet niezen of loopneusjes hebben

Dit is wat ik zo snel kan bedenken, maar misschien dat anderen hier nog meer tips hebben ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Roosje »

Ik heb zo het idee dat dit om een probleem tussen fokker en klant gaat. Heb net even gegoogeld en je komt minstens vijf keer dezelfde oproep van Jessie tegen. Op kattenplaza heeft ze ook gemeld dat ze al een kitten van deze fokker heeft. Wat ook erg toevallig is, is dat daar (ook) een nieuw forumlid alleen op dit topic reageert en het opneemt voor de fokker, die zelfs weet te vermelden wat er al allemaal is gedaan om "het probleem" op te lossen, terwijl Jessie nooit over problemen heeft gesproken in haar oproep......
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Camoth »

aha, dat is wel vreemd inderdaad :eeh:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Jean
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2009 21:38

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Jean »

Hoi,

dat vind ik ook echter Jessierecht vraagt wie ervaring heeft met een bepaalde fokker? Ik heb ook zoiets dan ga je toch in overleg als er dan wel of niet problemen zijn? Als een fokker zijn/haar naam hoog houden wil zal deze toch openstaan en ik ben van mening (google) dat er eigenlijk weinig te vinden is?! Althans bedoel aantoonbare negatieve zaken! En ik denk als ik iets koop kijk ik zeer zeker naar bepaalde zaken en ga ervan uit dat een ieder dat zal doen anders is het een beetje naif?!

Jean
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Ervaring met fokker

Bericht door tacuma »

Is die betreffende fokker niet bij een rasvereniging aangesloten? Zo ja, dan kan je daar meer informatie
krijgen, zowel positief als negatief. Op de stamboom van de kat staan de gegevens vermeld -vooropgesteld
dat je een stamboom hebt gekregen, natuurlijk...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Adriana »

jessie schreef:Wie heeft er ervaring met ...

Graag reactie op////////@hotmail.com
deze meneer/mevrouw doet iets vreemds..
vraagt ons te reageren en dan moeten wij onze reacties sturen naar een privé-mailadres.
terwijl toch de functie van een forum is dat .. enz. wij allen kennis kunnen nemen van de reacties en eventueel daarop kunnen reageren..

.. en komt alleen met dit bericht naar het Forum, t zal wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Mac »

dubieus....
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Jean
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2009 21:38

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Jean »

Ik heb sterk het gevoel dat het iemand aangaat/betreft die zelf nalatig is en nu een actie als deze doet. Weinig te vinden en klaarblijkelijk weinig respons. Ik vind wel en spreek dan voor mezelf zo een vraagteken, geen echt aangeven wat het betreffende is je iemand probeert in in donker licht te stellen. Ik heb gekeken op google maar weinig te zien. Als ik de fokker was zou een dergelijke openbaarheid niet echt dulden.
Denken jullie hier anders over, het is toch raar die stelling van jessierecht, een persoonlijk mail sturen?! Een forum is duidelijk voor andere zaken. Ik vind het een beetje stiekum gedoe!

Jean
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Adriana »

:grin: dag Jean en welkom hier,
missch kun je je even voorstellen en iets over jezelf en je katten vertellen! zijn we altijd heel benieuwd naar.. :eshifty:
en waarom je lid van het Forum bent geworden. voor deze non-discussie?
heb je nog andere interesses dan reageren op de berichten van jessierecht? :eeh:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Roosje »

Jean schreef:Ik heb sterk het gevoel dat het iemand aangaat/betreft die zelf nalatig is en nu een actie als deze doet.

Als ik de fokker was zou een dergelijke openbaarheid niet echt dulden.

Ik vind het een beetje stiekum gedoe!
Het gaat om iemand die puur en alleen om info vraagt. Waarom ga je er vanuit dat het om iemand gaat die nalatig is en problemen met de fokker heeft? Misschien heeft ze haar email er wel bijgezet omdat ze geen zin heeft om alle fora steeds bij langs te moeten....

Weet je zeker dat je niet zelf de fokker bent?
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Ervaring met fokker

Bericht door Roos en Minousch »

Dat is toch dezelfde als op Kattenplaza....
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie