Cattery

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Cattery

Bericht door sjm »

Ik ben me alvast aan het verdiepen in shows, cattery's en rassenverenigingen.

Maar welke rassenvereniging zijn jullie lid van en waarom? En maakt het uit of je nou kittens met een Saint Pro Cat stamboom fokt of Felikat?

En hoe werkt het allemaal met shows, als je bij Felikat CAC oid haalt, geld dat dan ook als je lid bent van Saint Pro Cat en andersom enz.

Van welke kun je het beste lid worden en je cattery aansluiten en waarmee kun je het meeste
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Cattery

Bericht door Camoth »

Wat een herkenbare post (Limoen?) :lol:

Ik ben niet lid van een rasvereniging. Ik heb wel een abbo op het clubblad van Felikat, het Witte Voetje. Bindi heeft een Felikat stamboom en ben ook naar de Felikat kittenmiddag geweest, dat was heel erg leuk en informatief.

Ik geloof dat de punten niet inwisselbaar zijn. Dus punten die je op een show van Felikat haalt, daar heb je bij SPC niets aan en andersom.

Je kan volgens mij met beide evenveel en het lijkt mij niet zoveel uit te maken welke je kiest. Ik denk dat je een beetje sfeer moet proeven en moet kijken waar jij je het meeste thuis voelt. Een keertje een show bezoeken van beiden bijvoorbeeld.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Cattery

Bericht door Leonie89 »

goed dat je je hierin verdiept!
ik denk alleen niet dat je veel antwoorden op dit forum hierover kunt vinden, aangezien de meesten van ons, huis tuin en keuken katten hebben, en een (groot) deel ook tegen fokken is..
zelf hebben wij twee raskatjes, inclusief stambomen enz., maar we zijn niet aangesloten bij een rasvereniging, showen niet en ze zijn/worden beiden gecastreerd/gesteriliseerd..
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Cattery

Bericht door sjm »

Camoth schreef:Wat een herkenbare post (Limoen?) :lol:
Hhahaha ja :lol:
Klinker
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:47

Re: Cattery

Bericht door Klinker »

Hee...jou ken ik. ;-) Leuk een 'bekende' te zien!

Op je vragen:
Maar welke rassenvereniging zijn jullie lid van en waarom? En maakt het uit of je nou kittens met een Saint Pro Cat stamboom fokt of Felikat?
Ik ben lid van Saint Pro Cat. Ik vind het gewoon een hele prettige vereniging waar ik me thuisvoel. Bij vragen is de vereniging altijd bereid te helpen en op shows is er een hele leuke sfeer. Door Felikat voel ik me niet aangetrokken, zou nog eerder voor Mundikat gaan, denk ik. Daar heb ik net wat meer gevoel bij. Voor je kittens zelf maakt het niet uit of ze nu een SPC-stamboom hebben of eentje van Felikat. Het is meer voor jezelf, waar je evt wilt showen en waar je je prettig voelt. Dus eigenlijk weer hetzelfde verhaal. ;)
En hoe werkt het allemaal met shows, als je bij Felikat CAC oid haalt, geld dat dan ook als je lid bent van Saint Pro Cat en andersom enz.
Een CAC van Felikat telt ook bij de onafhankelijke verenigingen zoals SPC. Vice versa is dat niet zo. Als je lid bent van een onafhankelijke vereniging kun je bij Felikat maximaal tot de CAC of CAP showen. Voor meer moet je lid worden.
Van welke kun je het beste lid worden en je cattery aansluiten en waarmee kun je het meeste
Lekker vaag misschien, ;) maar dat hangt een beetje van je ras af en (weer) waar je je prettig bij voelt. Qua 'het meeste ermee kunnen' maakt het niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Cattery

Bericht door daantje »

Ik heb geen antwoord op je vraag omdat ik werkelijk niets heb met rassen, stambomen en shows :eeh: . Ik spreek nu voor mezelf, maar ik vrees dat je weinig respons zal krijgen op hetgeen waar je je in verdiept omdat het op dit forum weinig tot geen prioriteit heeft.
Natuurlijk is dit niet vervelend bedoeld ;-).
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie