Raskat, hoe beslis je?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Gerdy »

Leuk! Ik ben gevallen voor de brit. Naast onze drie htk'tjes hebben we dus ook een britje. Maar ik vind een rode noor ook schitterend. Karakter is inderdaad heel belangrijk. Je zou al wel eens kunnen kijken of je een langhaar of een korthaar wil, dat vergemakkelijkt de keuze alweer een beetje. Succes!
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Kattenbella »

Lijn, geen idee! Ik vind ze allemaal mooi, maar ik schrik wel van alle afwijkingen :shock:
Dan die Perm maar, maar die ken ik niet ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

de la perm zijn oosterse katten :shock: best bijzonder voor een langhaar.. maar met krulletjes :-P en natuurlijk niet elke raskat heeft een ziekte he... maar wel goed om het te weten dan kan je het in de gaten houden bij een mogelijke herplaatser...

hier plaatjes van de la perm ;-) :

Afbeelding

Afbeelding
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Gerdy »

La Perm is geen oosterse hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/LaPerm

Afwijkingen en ziektes komen binnen elk ras voor. Het verschil met htk's is dat er niet getest wordt over het algemeen. Dus niemand die weet of het voor komt. Daarnaast sterft een htk regelmatig aan hartfalen of nierfalen, terwijl dat bij een ras dan iets specifieker gezegd wordt. Helaas komen de ziektes bij elke soort kat voor :-(
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

la perm is een mutatie van de rex... dus wel degelijk een oosterse kat.. kijk maar eens naar de oren ;-)
ik <3 Vlinder
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik ben gevallen voor de ragdoll..
Ik ben verliefd geworden op hun mooie blauwe ogen..
Heb 2 herplaatsers rondlopen die vreselijk lief zijn, en een derde kitten komt er bij.
Maar ik heb geen last met onzindelijkheid..geen idee hoe je aan die info komt?
Hcm word ook steeds minder gelukkig, misvormde staarten heb ik nog nooit gezien..
En scheel kijken klopt wel, maar of dat nu ras gerelateerd is weet ik niet..
Lisa is dus scheel, maar door haar prachtige ogen kijk je daar zo doorheen.
Maar ze zijn heel rustig, rennen niet meteen op een nieuwe kat af, maar alles op zijn tijd, heel relaxed dus.
Als ik een siamees of zo bij Minousch gezet had, dan had het zeker niet goedgegaan, maar met Lisa en later ook Chico erbij ging het eigenlijk geruisloos, vooral tussen Lisa en Chico.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Siris »

Ik ben het helemaal eens met Gerdy. Garantie heb je nooit, het voordeel met een raszuivere kat, dat ze allemaal getest zijn op die ziektes, maar dat wil ook nog niet betekenen dat ze niet krijgen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

Roos en Minousch schreef: Maar ik heb geen last met onzindelijkheid..geen idee hoe je aan die info komt?
Hcm word ook steeds minder gelukkig, misvormde staarten heb ik nog nooit gezien..
En scheel kijken klopt wel, maar of dat nu ras gerelateerd is weet ik niet..
Lisa is dus scheel, maar door haar prachtige ogen kijk je daar zo doorheen.
Maar ze zijn heel rustig, rennen niet meteen op een nieuwe kat af, maar alles op zijn tijd, heel relaxed dus.
die info komt van verschillende websites en uit t boek van Vicky Halls, maar dat het vaker voorkomt wil niet zeggen dat alle ragdolls het hebben.. en inderdaad zo'n lijstje is niet bedoeld als afschrik iets maar als extra oplut puntjes...

Geloof ook niet dat zo'n lijstje zalig makend is maar denk wel dat het belangrijk is te weten waar je tegenaan kan lopen!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door tacuma »

Goh, je bent het inderdaad wel heel grondig aan het voorbereiden en opzoeken zeg! Je gaat
beslist niet over één nacht ijs. Ik moet zeggen dat ik dat nooit gedaan heb, niet eens aan
gedacht heb ook... :oops: Bij mij is de keuze op Siamezen gevallen, omdat ik als kind een
vriendinnetje had dat een Siamees had. Dat bleek voor mij liefde voor het leven, ook nog na
twee andere leuke ervaringen met dit ras. Ik ben dus gevallen op karakter en uiterlijk. Twee
van de drie zijn trouwens ook herplaatsers.

Veel plezier met de voorbereidingen en de voorpret, en ik hoop dat je over niet al te lange tijd
een huisje krijgt, en deze plannen kan verwezenlijken!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

nou ik ga ws naar een appartementje of maisonette en tsja.. weet nog niet hoe dat zit met het evt. naar buiten kunnen.
Dus vind wel dat ik hier rekening mee moet houden, daarnaast zitten ze straks met zijn tweetje op een kleine oppervlakte.. kortom een boel dingen om rekening mee te houden...

doe nu elke week braaf mee aan de loting voor een huisje maar de concrete zoektocht naar een poezebeestje zal niet5 voor eind nov. beginnen..

Moet eerlijk zeggen dat ik bij Vlinder ook niet zoveel voorwerk gedaan heb hoor. Wist wel al iets over britjes en was zoooo blij dat ik ex eindelijk over gehaald had hahaha.. juist daarom wil ik nu extra genieten van de voorpret :oops:

vriendin kwam trouwens al met namen sugesties hahahaha libelle of wepsje vond ze wel leuk naast vlinder :lol:
ik <3 Vlinder
Reinier
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:46

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Reinier »

Ik zou graag een cornish rex willen, maar mijn vriendin en ik zijn overdag niet thuis. Heeft hij daar last van?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

Welkom!!

Dat ligt eraan hoe lang jullie weg zijn. Meer hierover kun je vinden als je de zoekfunctie rechtsbovenin gebruikt.
Daarnaast willen we graag 1 vraag per topic houden ;-)
ik <3 Vlinder
Reinier
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:46

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Reinier »

Ik snap 't, maar de zoekfunctie is zeer onoverzichtelijk. Ik ga nog even mijn best doen. :)

We zijn hoogstens van 8-18 iedere doordeweekse dag weg. En natuurlijk doen we ook dingen in het weekend, maar dan hebben we wel meer tijd om aandacht te geven.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door Admin »

Reinier schreef:Ik snap 't, maar de zoekfunctie is zeer onoverzichtelijk.
Dat valt reuze mee. Als je er even mee speelt, zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =37&t=6877 dan kan dat voortaan misschien een hoop vragen besparen ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Raskat, hoe beslis je?

Bericht door lievelijn »

aangezien de huizenjacht nog niet zo hard vordert, ben ik hier helemaal niet meer mee bezig geweest. Dat wil niet zeggen dat er geen tips meer mogen komen ;-) al moet ik zeggen dat ik stiekempjes verliefd ben op een htk katje dat op mijn eerste grote liefde lijkt :grin: maar ach waar plaats is voor 2 is ook plek voor 3 toch :oops:
ik <3 Vlinder
Plaats reactie