Raskat vs. htk-kat

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
manon3

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door manon3 »

Heerlijk als iemand zo recht voor z'n raap zegt waar het op staat. :lol:
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door achtpuntzes »

ik wilde het algemeen houden, maar wie zich aangesproken voelt...... ;)

meedenken?

als ik het met iemand eens ben, is het al gezegd, dus hoef ik me er niet meer in te mengen. als ik het ergens niet mee eens ben? dan hou ik dat voor 99 procent voor me. wie ben ik om anderen mijn mening op te dringen. bovendien vervallen zulke discussies vaak in onaangename aanvallen.

het is jammer dat mensen lijnrecht tegenover elkaar staan die dezelfde interesse en inzet voor dieren hebben. dat lijkt me nou niet echt de bedoeling van zo een kattenforum.

en dat er hier forumleden zijn die anderen tegen mij opstoken in hun pb-tjes? ach ze doen maar. (het is al eens voorgekomen dat iemand zo een pb-tje naar mij doorstuurde)

nou, sorry dan voor mijn opgeheven vingertje... misschien ben ik iets te veel moraalridder voor deze wereld :)

wat mij betreft einde discussie, ik heb mijn punt gemaakt, (misschien een of twee keer teveel) en zal proberen mijn mond dan maar te houden als er weer eens mensen worden weggejaagd.
Laatst gewijzigd door achtpuntzes op 03 feb 2012 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Chiquita98 »

Ik bemoei me ook niet teveel met al die verhitte discussies, maar ik begrijp ze soms wel want iemand wil advies en dat krijgt diegene dan ook en vervolgens doet diegene er niets mee. Deze oorspronkelijke discussie raskat vs htk kat, daar kom je nooit uit. In een aantal topics kan ik ook niet meepraten, want soms heb ik daar namelijk de ballen verstand ervan. Ik lees ze wel om er zelf weer van te leren. En ik laat sommige mensen wel weten dat ik met ze meeleef ook al kan ik ze niet verder helpen. Beetje steun zonder advies kan namelijk ook heel fijn zijn. Ik vind het wel fijn in ieder geval.
En de 2 die nu hun account hebben opgezegd waren nou zelf ook niet echt kieskeurig met het uitzoeken van de goede woorden dus.....er zitten altijd 2 kanten aan.
Trouwens ik ben pas lid vanaf juli 2011. Er is hier inderdaad een harde kern aanwezig en in mijn ogen zijn dat mensen die anderen graag in advies willen voorzien en trouw zijn aan hun forum en heeeeel veel kennis in huis hebben.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door achtpuntzes »

nee , deze discussie kom je ook nooit uit. eerder gaf ik mijn mening over deze kwestie, die overigens behoorlijk extreem is. (met de toevoeging dat het mijn mening is, die ik niemand wilde opdringen)

toen Jaques hier op het forum kwam, had ik al het gevoel: die wordt snel weggejaagd (namenlijk al wat oudere mensen, met vaste principes/ standpunten) en bij passievoorperzen wist ik al bij haar eerste bericht zeker: die krijgt zoveel over zich heen dat die zo weg is.

ik zit hier al een jaar of twee, heb veel gepost, en omdat ik mijn eigen koers vaar, kwam ik redelijk vaak in aanvaring met de zogeheten "harde kern". vandaar dat ik me tegenwoordig wat vaker afzijdig houd. misschien had ik dat nu ook beter kunnen doen...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door castratenkoor »

achtpuntzes schreef:ik wilde het algemeen houden, maar wie zich aangesproken voelt...... ;)

meedenken?

als ik het met iemand eens ben, is het al gezegd, dus hoef ik me er niet meer in te mengen. als ik het ergens niet mee eens ben? dan hou ik dat voor 99 procent voor me. wie ben ik om anderen mijn mening op te dringen. bovendien vervallen zulke discussies vaak in onaangename aanvallen.

het is jammer dat mensen lijnrecht tegenover elkaar staan die dezelfde interesse en inzet voor dieren hebben. dat lijkt me nou niet echt de bedoeling van zo een kattenforum.

en dat er hier forumleden zijn die anderen tegen mij opstoken in hun pb-tjes? ach ze doen maar. (het is al eens voorgekomen dat iemand zo een pb-tje naar mij doorstuurde)

nou, sorry dan voor mijn opgeheven vingertje... misschien ben ik iets te veel moraalridder voor deze wereld :)

wat mij betreft einde discussie, ik heb mijn punt gemaakt, (misschien een of twee keer teveel) en zal proberen mijn mond dan maar te houden als er weer eens mensen worden weggejaagd.
Je hoeft van mij je mond niet te houden hoor. Ik predik waar ik voor sta (anti meewerken aan overbevolking katten en anti fokken van katten met slechte gezondheid) en jij predikt waar jij voor staat (het opkomen voor de vluchtende eendagsvlieg die niet tegen kritiek kan)
Nou dan zijn we allebei gelukkig toch? Zo houden we mekaar actief :edance:

*gooit er op speciaal verzoek gul een smilie tegen aan*
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door achtpuntzes »

gelukkig heb ik nog wel mijn gevoel voor humor :) :) :)

het opkomen voor de vluchtende eendagsvlieg.... haha...

ergens moet ik je nog gelijk geven ook! (eigenlijk helemaal)


tja... op de een of andere manier moet ik het altijd opnemen voor de underdog. als je vroeger op school een zwakkere pestte kreeg je gelijk met mij te maken. is dat een kwaliteit of een zwakte van me? ik weet het eigenlijk niet zo goed meer. :???:

sommige mensen staan sterk in hun schoenen. die blijven staan ook al komt de wind van voren... andere mensen zijn een stuk gevoeliger... naar mijn mening mogen we daar soms best wel eens rekening mee houden...

maar goed... hoewel ik het op dit punt vaak niet eens ben met andere trouwe forumbezoekers wil niet zeggen dat ik hun inspanningen omtrent de goedbedoelde en vaak ook treffende adviezen niet kan waarderen; integendeel zelfs! jullie doen hier goed werk. maar iemand die weggejaagd wordt kan niet meer op andere gedachten worden gebracht.

dus ondanks dat Adriana mij niet serieus neemt wil niet zeggen dat ik haar niet serieus meer neem. ben het alleen niet altijd eens met haar soms wat harde en directe aanpak. en de harde discussies zijn niet de enige reden dat ik nog maar weinig post; ik heb tegenwoordig weer een baan, en daarnaast zit ik gemiddeld nog 15 uur per week nog in het dierenasiel. ( er zijn er niet veel die hun vrije zondag willen opofferen voor strontruimen), genoeg te doen dus :)

dus, zoals gezegd, zal me proberen in te houden de volgende keer in een soortgelijke situatie.
Laatst gewijzigd door achtpuntzes op 03 feb 2012 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Lovecat »

Je hoeft van mij je mond niet te houden hoor. Ik predik waar ik voor sta (anti meewerken aan overbevolking katten en anti fokken van katten met slechte gezondheid)
en jij predikt waar jij voor staat (het opkomen voor de vluchtende eendagsvlieg die niet tegen kritiek kan)
Is het 'probleem' niet vaak dat dit elkaar in de weg zit? Dat vaak juist de mensen die hun katten niet laten castreren of een passie voor (doorgefokte) perzen hebben, vluchten na een 'golf van advies/kritiek'? Als je echt, echt, echt iets wilt doen aan 'niet zo'n verstandige keuzes', kun je de persoon toch beter subtiel benaderen, dan steeds maar te vertellen hoe goed je het zelf wel niet doet en hoe slecht een ander?

En mensen die het hardste en het meeste roepen hoe goed ze het wel niet doen en zichzelf supervolwassen voelen (maar ondertussen met 2 maten meten, die zijn vaak het meest onzeker en/of voelen zich aangevallen), dus; haal eruit wat erin zit en voor de rest (om met Robijns woorden te spreken) 'Lamawaaien!' ;-) :lol: :roll: :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Adriana »

castratenkoor schreef:Ik predik waar ik voor sta (anti meewerken aan overbevolking katten en anti fokken van katten met slechte gezondheid) en jij predikt waar jij voor staat (het opkomen voor de vluchtende eendagsvlieg :pdtfly2: die niet tegen kritiek kan)
Nou dan zijn we allebei gelukkig toch? Zo houden we mekaar actief :edance:
:lol: :lol: :lol: vanmorgen erg om je gelachen Dinie en wat een beauty van een vergelijking :eclap:

de topics van het baasje van Joris van Kl nagelezen en zijn taal naar ons was stukken onbeschaafder dan omgekeerd.. wij waren alleen bezorgd om het mogelijk weglopen van ongecastreerde Joris..

en oeps, daar viel mijn naam! ja, ik schrijf duidelijk en direct en ben soms/vaak de boodschapper van slecht nieuws. (die werden vroeger onthoofd..), maar hard? lijkt me toch niet.. maar 8.6.: even goeie vrienden verder hoor!
tegenover die paar opm. daarover - laat ik even voor mezelf spreken - staan tig/tig positieve opm/pb's en ik weet al lang dat ik het niet iedereen naar het zin kan maken.

en doorgaans gaat het om informatie en niet om meningen en dat is een groot verschil.

tja, af en toe gaat er iemand weg, die zich niet thuis voelt.
maar om J. nou underdog te noemen, dacht het toch niet.. en met dank aan Dinie, zie ik hem al een tijdje als ééndagsvlieg luid brommend over die Klevershilse polder vliegen.. :lol: :lol:
sorry Jacques! :pdtfly2:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Cerna »

Goed dames en heer en nu weer On-Topic!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Anne »

ik weet zeker dat degenen die ik bedoel in het dagelijks leven (lees: directe omgang met mensen) een stuk subtieler zijn richting mensen met een andere mening. dat moet haast wel, anders krijg je enorm veel ruzie met de mensen om je heen....
Een kennis van mij heeft plannen om met haar kat een nestje te nemen. Mijn mening daarover is bij haar bekend en meer dan dat kan ik niet doen.
Maar denk maar niet dat ik kittens kom kijken en katten kom knuffelen!!
Verder ken ik niemand in mijn dagelijks leven die met honden fokt of katten fokt.
Dat zijn normaliter mensen waar ik niks gemeen mee heb en niks mee te maken wil hebben. Dat oeverloze geleuter over hoe leuk en speciaal hun diertjes wel zijn komt mij mijn strot uit.
Meeste van mijn vriendinnen zijn vegetariers en hebben katten.
Dat is een leuke overeenkomst :-P
Ik kan niet tegen dierenleed en dat feit kan ik niet verbergen, op het internet niet maar ook niet in het dagelijks leven.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door castratenkoor »

Net als ik met mijn collega, ik ga principieel niet met haar over katten praten.
Ze gaat komende lente het kitten van vorig jaar krols buiten laten, voor de leuk weer een nestje.
Ze zit twee eilanden van me vandaan, helaas hoor ik meer dan me lief is.

Ook van een andere collega, met "geweldige" adviezen. Katers sproeien altijd en katers moet
je pas laten castreren als ze ruim een jaar zijn.

En het zijn beide typjes die absoluut overtuigd zijn van zichzelf en die geen tegenspraak dulden.
En beide anti-kattenbak en pro met 10 weken naar buiten kieperen.

De vermeerderaar kan al 2 kittens kwijt op de afdeling, als die zich dan laten voorlichten door
collega laat-castreerder......dan zijn de rapen gaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Anne »

:-(
Waardeloos zeg dat je daar tussen moet werken, frustatie ten top :evil:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door paasnini »

Dan vinden mensen het raar dat ik als kattenliefhebber en -eigenaar klaag over overlast van katten die hun ontlasting in mijn tuin doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door castratenkoor »

Ik ruim ook regelmatig stront van andermans katten op. De mijne hebben kattenbakken en een ren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door pinguin »

Had vandaag weer eens een hele leuke discussie met een flatgenoot. Die wilde weten bij welke cattery snabbel vandaan komt. (ze wil zelf ook een kat) Ik kon mijn lach bijna niet onder drukken. Heb haar het adres van het asiel gegeven. Komt ze even later terug om mij te vertellen dat snabbel toch echt een ras kat is. Ik ben dubbel van het lachen gegaan en weet heel zeker dat snabbel geen raskat is. Raakte daarna in de discussie zij vind dat een asiel kat minder waard is en altijd ziek is. Ook beweerde ze dat raskatten de echte katten zijn. En zo kwam ze met nog veel meer lompe verglijkingen. Die nergens op slaan. o.a over welke leeftijd castreren, en hoe zielig het wel niet is om je kat binnen te houden. en nog wat andere dingen die ik niet heb opgeslagen in mijn hersen pan. Heb haar met een grote glimlach staan aan kijken. En heb haar de link van deze site gegeven
Heb haar ook gevraagd om deze op deze site te kijken en als ze durft ook hier haar mening neer te zetten. Ben benieuwd!!!
Laatst gewijzigd door pinguin op 05 feb 2012 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie