Gewicht Britse Korthaar poes

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
anneke van donselaar
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:41

Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door anneke van donselaar »

Hoi Kattenvrienden,
Een vraag,onze Iris wordt 11 April 3 jaar,3 weken geleden is ze gewogen bij de D.A.ze woog 5.3 kilo,de dierenarts zei dat ze niet te zwaar mocht worden,ze eet r.c. light brokjes en pure feline van r.c. natvoer heel af en toe,alleen het vocht eraf likken,Iris is echt een grote poes,ik dacht dat het gewicht toch wel goed is,wat denken jullie ervan.
Groetjes Anneke en een aai van Iris. :catani: :catani:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door Kattenbella »

Anneke, hoe is haar gedrag? Is ze te dik? Wat is de reden van het bezoek aan de dierenarts, entingen? Wat vind je er zelf van?
Kijk naar haar, luister naar je gevoel. Er zijn hier heel veel andere manieren van voeren waar ik wel een voorstander van ben (versvoeren) , maar daar staat niet iedereen achter.

Lekker lezen hier dus en blijf vragen stellen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
anneke van donselaar
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:41

Re: gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door anneke van donselaar »

Bedankt voor je berichtje,Iris is een hele luie poes,haar hobby is lekker zitten,is geen grote eter,ik moet met haar spelen en dat doet ze het liefste kijken,ze heeft wel een paar keer per dag haar gekke 5 minuten,ze is wel alleen,daarom speel ik ook heel veel met haar,het is een scheet van een kat,door en door verwend,ze kan door het hele huis lopen,we hebben een serre voor haar aangebouwd dus ruimte genoeg,ze is gezond en heel aanhankelijk,krijgt 1 snoepje per dag als wij koffie drinken,is bijna nooit alleen,daar houden wij altijd rekening mee,het is voor ons een kindje in huis.groetjes Anneke
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door rieneke »

ik weet niet of je poes te zwaar is.
voel eens, bij de ribben en de heupjes?
die moet je toch wel vrij makkelijk kunnen voelen.
geef haar anders wat minder brokjes, en wat meer vers vlees?
ze zal wel even moeten wennen in het begin.
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door som1980 »

Mijn Britse korthaar kater is ook 5 kilo. De dierenarts vond hem niet te dik.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door pearlsofpassion »

Dit bericht is 2,5 jaar oud. ;-)

En voor een kater is 5 kg een heel normaal gewicht, voor een poes kan dat veel zijn (afhankelijk van de grootte). Een brits korthaar is wel een vrij fors ras.
Je moet naar de kat zelf kijken, van op afstand valt daar niets over te zeggen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door Cerna »

Oud bericht ja. Een volwassen Brits (geen Britse!!) Korthaar weegt tussen 5-7 kilo. Amber zit op het randje met haar 6,7 kilo (is eigenlijk te zwaar voor een poes maar haar vader weegt 10 kilo en ze heeft de bouw van haar vader), Milka weegt 5,5 kilo en Noa weegt nu weer 4,1, maar is een stuk tengerder dan de effen Britten en heeft nierfalen. Dus haar gewicht is keurig.
Alleen Amber moet op Zumba!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door nellebel »

dan wil ik wel foto's zien annet als amber op zumba gaat hoor.
ze is niet dik, ze heeft gewoon zware botten (dat smoesje gebruik ik ook altijd voor mezelf)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door Cerna »

Vrouwtje doet thuis wel eens aan zumba en dan zit Amber heel geïnteresseerd te kijken, maar mee doen, ho maar!

Ja, Amber is stevig gebouwd, kijk maar naar haar poten in mijn avatar; toen was ze twee en woog 5 kilo.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door BillyJean »

Hoi Nellebel, ach jij hebt zware botten, ik ben te kort voor mijn gewicht... :lol:
Ik zie de dames hier wel uitdijen na de castratie, maar dat was voorspeld. Ik vond bowie zelfs mager toen ze hier kwam. Nu zitten ze allebei rond de 5 kilo, Fayline is iets zwaarder.
Maar het staat ze wel, ze zien er super uit vind ik zelf.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door Cerna »

Gewoon zorgen voor heel veel stress. :lol:

Toen Noa ziek werd viel ik in twee maanden 10 kilo af en 16 cm in de taille! Duur joh, want alles is te groot: twee confectiematen. En ik eet normaal en volgens mij is de stress sinds Noa stabiel is, voorbij maar geen gram komt erbij op. Nu denkt men dat ik ziek ben :eshifty:
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door BillyJean »

nou Annet helaas hoor ik bij die andere groep: hoe meer stress, hoe meer :icecream: :popcorn:
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door castratenkoor »

Geldt ook voor mij......een echte stress-vreter.
En bij stress ben ik lief voor mezelf, dus dan MAG dat tussendoortje opeens.

Mijn Bob heeft ook te zware botten ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door nellebel »

hier ook zo'n stressvreter. probleem met mijn eerste kat was ook dat ik het zelf ook wel gezellig vond een dikke kat, maar voor haar gezondheid wat minder.
een kat moet wel wat spek op zijn botjes hebben. daarom vind ik britjes denk ik ook zo mooi. lekker beertjes zijn het. daarom wilde ik nu ook een echte kater met dikke berepootjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gewicht Britse Korthaar poes

Bericht door pearlsofpassion »

Cerna schreef:Gewoon zorgen voor heel veel stress. :lol:

Toen Noa ziek werd viel ik in twee maanden 10 kilo af en 16 cm in de taille! Duur joh, want alles is te groot: twee confectiematen. En ik eet normaal en volgens mij is de stress sinds Noa stabiel is, voorbij maar geen gram komt erbij op. Nu denkt men dat ik ziek ben :eshifty:
Ik ben de laatste maanden ook 10kg kwijt geraakt zonder veel moeite. De eerste week zelfs 5 van pure ellende. Maar ik moest er 15 kwijt (was er 20 bij sinds mijn 18e, nu 5 jaar geleden) , dus nu ben ik aan het proberen voor die laatste 5, maar dat lukt nog niet erg...

Ik had gelukkig nog wat kleren liggen van vroeger die ik bijhield voor als ik er eindelijk zou ik slagen om weer af te vallen en die ik weigerde op te geven (maar er bleef daarentegen enkel maar bijkomen :lol: ) en daar kan ik nu terug in :edance: Ben ik wel heel blij mee, want er zitten mooie stukken bij.
Maar 2 maten af, is inderdaad niets overdreven... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie