Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Mooiste ras?

Bericht door Tr1bal »

Wat vinden jullie de mooiste soort kat?
Mischien gewoon je eigen kat natuurlijk, maar zijn er ook raskatten die je erg mooi vindt?

Ik wilde zelf enorm graag een Scottish Fold, maar we hebben 2 katten toen gehaald in het asiel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door beestenbende »

Ik vind onze eigen Britsekorthaar Iris zelf erg mooi, en ik heb hier op het forum begrepen dat blauwe ogen en de uitzonderlijke kleur uniek zijn.
Afbeelding

Maar om eerlijk te zijn, vind ik htk, britsekorthaar, noorse boskatten nav foto's van benthe en ragdolls, russisch blauw ook erg mooi, kortom ik kan niet kiezen wie of welk ras nu het mooist is, gaat meer om het karakter van een kat...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Mooiste ras?

Bericht door Tr1bal »

nee dat is natuurlijk ook zo, maar ik vind sommige katten er wel mooi uitzien zoals bijv de Fold
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Leonie89 »

De Noorse Boskat! maar ik denk inderdaad dat iedereen zijn eigen kat kiest :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste ras?

Bericht door lievelijn »

Nee hoor leonie!!

ik kan niet echt een favoriet ras noemen.. al hou ik zelf wel heeeeeel erg van de zogenaamde halflangharige katten.. en (veel) minder van bijv oosterse.. Ik en mijn vriend houden allebei van lekker zacht en knuffelig hahaha. Ik had dolgraag een noorse boskat, turkse angora of een tukse van. Ik wou beslist geen pers of maine coon.. (pers vind ik niet mooi, sorry en maine coons zijn mij te eenkennig, wou graag een kat die ook leuk is voor het logeeradres en een maine coon isin het algemeen vrij eenkennig)

Maar ik vond het ook erg belangrijk dat je een kat kan bieden wat die nodig heeft om gelukkig te zijn, en dat de karaktereigenschappen goed bij jou en de situatie waarin je woont matchen. Omdat een Noren en de turkse angora allebei kattenrassen zijn die erg actief zijn vonden we dat geen goed idee in ons kleine appartementje, en voor een turkse van moet je eigenlijk wel een beetje een gevorderde kattenbezitter zijn (dus wie weet, ooit ;-) )

Ook moet ik toegeven dat ik het me eigenlijk niet kon permitteren om een dure raskat aan te schaffen (ja of juist wel, maar dan kon ik de kat niet meer bieden wat hij nodig had hahaha laten we het zo zeggen) en hebben we ons afgevraagd wat we nou echt belangrijk vonden... Uiteindelijk wisten we wel dat we een britse korthaar of een halve brit wilden. Omdat we ze erg leuk vinden qua karakter en fan zijn van hun lekkere zachte velletjes ;-) en zo zijn we dus eigenlijk tot die conclusie gekomen.. en gelukkig maar :grin: zou haar nooit meer willen ruilen tegen wat voor een merkpoes dan ook ;-) Ze is half britse korthaar en half cassanova (lees mama was toen ze net bevallen was ontsnapt en kwam 2 uur later zwanger terug.. dus ja papa was een cassanova-kat, gelukkig kan mamapoes nu geen kittens meer krijgen)

Iedereen is dol op haar omdat ze zo sociaal is ( ze vindt alle mensen leuk, maar wil niet de hele tijd knuffelen ofzo met anderen, maar is wel altijd in om met iedereen even een "praatje"te maken en dribbelt gerust achter iedereen hier in huis aan) maar wel lekker zelfstandig (geen echte schootligger, maar ohw wat geniet ze van mensen aandacht!) kortom ik denk dat we in Vlinder onze ideale merkkat gevonden hebben ;-)

en hoe meer ik hier lees enzo hoe meer ik er eigenlijk van overtuigd ben dat een raskat helemaal geen extra waarde heeft en dat je er dus niks aan mist ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Leonie89 »

ik ben het met je eens hoor, een raskat is niet liever of beter of wattanook.. en ook wij kunnen ons geen raskat permitteren.
maar toen wij een langharige knuffelpoes in het asiel zaten zitten hapten wij toe! ja ze is onvermoeibaar, maar dat gaat prima hoor in een appartementje!
er zijn veel katten die ik mooi vind hier op het forum, maar van je eigen kat ken je het karakter. Benthe is een soort baby, een knuffelbeertje en dat maakt haar voor mij onweerstaanbaar..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste ras?

Bericht door lievelijn »

ohw ja weet dat het bij jullie wel goed gaat ;-) was ook zeker geen aanval hoor weet toch hoe het bij jullie gegaan is!! Maar wij wouden dat risico van een hele actieve kitten (want dat wouden we wel erg graag, en nu ging het met de tijd enzo, als we straks groot zijn zal dat veel moeilijker gaan) niet kon aarden juist omdat we beperkte ruimte hebben..we hebben het gewoon op veilig gespeeld ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Mooiste ras?

Bericht door Seemy »

Britse Korthaar :grin:
Daarom hebben wij ook voor deze
Afbeelding
gekozen omdat we beide dit ras erg mooi vinden.
Maar ik moet wel zeggen dat er wel meer rassen mooi zijn hoor (noorse boskat, Maine coon, siamees..) ...En ik ben gek op zwarte, en zwart/witte katten!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Re: Mooiste ras?

Bericht door ThijsB »

Uiteraard is de Maine Coon het mooiste ras :lol:
Had er niet voor niets 2 gekocht, maar als ik er 1 bij neem (wat zeer binnenkort gaat gebeuren) word het een blauwe rus.
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lana »

Ik vind de HTK erg leuk!
Als ik nu een kat uit mocht kiezen zou ik een kat als Brenton (seemy) nemen. :grin: :grin:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Umimeis »

Main Coon vind ik ook mooi. Zo een zou ik ook nog willen.
Binnenkort ga ik naar het asiel om nog een katje uit te zoeken.....wie weet wat daar allemaal tussen zit.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Mooiste ras?

Bericht door Muizenis »

Afbeelding

Dit is denk ik het meest bijzondere ras dat ik ken! Begin jaren "60 van de vorige eeuw ontstaan door een mutatie. De Devon Rex is in meerdere opzichten zeer bijzonder. Dit is een van de eerste katten geweest waarmee ze zijn gaan fokken. Alle kleurencombinaties zijn nu toegestaan. Vanwege het aparte koppie worden ze ook wel Kobold Cats genoemd. Ikzelf heb hier vier HTK-monstertjes rondlopen die me stuk voor stuk net zo lief zijn! Jessy is van die vier de enige met een bijzondere vachttekening. Zij heeft namelijk de Europese Van aftekening. Wit met drie gekleurde vlekken en een gekleurde staart. In haar geval zijn staart en vlekken grijs. Daarnaast is ze ook nog eens een odd-eyed. Door het gebrek aan pigment voelt haar velletje veel zachter aan dan dat van de andere drie. Al met al een bijzonder poesje qua uiterlijk.

Afbeelding
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lotte »

Ik ben opgegroeid met abessijnen,
voor mij blijft dit dus echt een van de leukste rassen.
Afbeelding
mazzeltje voor mij is dat Saar qua karakter erg op ons laatste abje lijkt (en dat ook steeds meer en meer gaat doen)

Verder heb ik een zwak voor Noren, Blauwe Russen en Thai Siamezen
Of te wel, de actieve, aanwezig katten met een wat vorstelijk voorkomen ;) (euh, ja, katten die arrogant kunnen kijken vind ik ook gewoon heel stoer ;))
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Morgan »

Toen we besloten een kat erbij te nemen, heb ik van alles bekeken, HTK-katten, maar heb ook rondgeneusd op internet bij verschillende cattery's. Ik werd spontaan verliefd op het ras Bengaal. Dit ras is ontstaan door een kruising tussen een huiskat en een Asian Leopard Cat.
Ze zien eruit als mini luipaarden en de prijs valt ook in die categorie :-(
Uiteindelijk hebben we toch een HTK-katje gehaald en ze zijn er niet meer of minder lief om!

Bengaal
Afbeelding
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Mooiste ras?

Bericht door Seemy »

Oh ja een bengaal is ook erg mooi!!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie