Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Hahahaahha, dankje Wendy; priceless!

Ik ga gelijk mijn familie en vrienden inlichten; ik heb toch 2 raskatten; een black bjoetie en een koei!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mooiste ras?

Bericht door pinguin »

nellebel schreef:sproet is toch ook van het zwart wit koetjes ras of niet? en snabbel ook een rasechte cyper.
allebei type, om op te vreten zo schetig.
Heb ik toch nog raskatten :lol: :lol: :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Krijgt je buurvrouw toch nog gelijk! :-P

:lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mooiste ras?

Bericht door pinguin »

Oei ja dan heeft ze toch nog gelijk :-P :-P . Zal d`r morgen eens vragen wat zij denk dat sproet voor een ras is :lol: :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mooiste ras?

Bericht door Catfish »

Hihi Wendy! Heb erg gelachen, maar wat is het waar.
Om Adriana te quoten, het gaat hier inderdaad meer om het innerlijk van de kat dan de buitenkant. Gelukkig!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: Mooiste ras?

Bericht door Chernobi »

Smaken verschillen maar ik vind de Pers toch 1 van de mooiste katten die er zijn. Net als de Turkse Angora. Hoewel ik mijn HTK kat bij mijn ouders, Kees toch ook een beauty vind ;)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Je noemt in 1 adem een ras met stopcontact - neus (pers) en een ras met gewoon gezond gezicht (turkse angora).
Niet echt te vergelijken. Enige overeenkomst is lang haar.
Dat je van langharige katten houdt heb ik geen probleem mee, dat je ongezonde misbaksels promoot wel.
Sorry als het er bot uitkomt, maar ik ben anti misvormd-fokken van katten.
Komt de gezondheid niet ten goede.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

smaken verschillen inderdaad, maar we hebben hier toch geen katzels alleen om het uiterlijk?
als ik jouw voorstelbericht goed lees moet er dus bij jou/jullie nog een zwartharig dier bij, of zwart/wit gestreept met rvs-oortjes...... :lol: :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 apr 2010 14:34

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lientje »

Geef mij maar een gewone kat!
Niks zo ontspannend als een spinnende kat in je armen!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Met een gezonde neus, normale poten, rechtopstaande oren en normaile lichaamsbeharing.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: Mooiste ras?

Bericht door Chernobi »

castratenkoor schreef:Je noemt in 1 adem een ras met stopcontact - neus (pers) en een ras met gewoon gezond gezicht (turkse angora).
Niet echt te vergelijken. Enige overeenkomst is lang haar.
Dat je van langharige katten houdt heb ik geen probleem mee, dat je ongezonde misbaksels promoot wel.
Sorry als het er bot uitkomt, maar ik ben anti misvormd-fokken van katten.
Komt de gezondheid niet ten goede.
Dat ik ongezonde misbaksels promoot? Pardon? Sta ik hier met een uithangbord dat we allemaal maar een ongezonde pers moet stopcontactneus moeten gaan aanschaffen? Sta ik hier in cheerleaderoutfit en 2 pompoms te schreeuwen dat Perzische katten de enige mooie katten zijn en dat we die allemaal maar moeten kopen? Heb ik een website online gezet met als titel KOOP ALLEMAAL EEN ONGEZONDE PERS en ben ik nu leden aan het werven op dit forum? Nee. Vind je je reactie niet een beetje overdreven? Ik denk niet dat deze opmerking nodig is. Er werdt een vraag gesteld in dit topic en daar heb ik antwoord op gegeven. Niks meer en niks minder. Dat een Pers en een Turkse Angora niet op elkaar lijken maakt ook helemaal niet uit. Moet je dan allemaal hetzelfde mooi vinden? Ik vind een Heilige Birmaan ook een prachtige kat. Lijkt ook niet op een Pers. Volgens mij gaf ik ook aan in mijn post dat ik de HTK kat van mijn ouders ook een beauty vind. Wacht eens even, die lijkt al helemaal niet op een Pers of Turkse Angora. Maar het is wel een schoonheid. Van binnen en buiten. En dat is hetgene wat telt.
Laatst gewijzigd door Chernobi op 04 mar 2012 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: Mooiste ras?

Bericht door Chernobi »

Adriana schreef:smaken verschillen inderdaad, maar we hebben hier toch geen katzels alleen om het uiterlijk?
als ik jouw voorstelbericht goed lees moet er dus bij jou/jullie nog een zwartharig dier bij, of zwart/wit gestreept met rvs-oortjes...... :lol: :lol:
Ja en het liefst nog in hoogglans ook als het kan. Met een designcertifiaat erbij. En als hij dan nog Japans kan miauwen ook past hij helemaal perfect in mijn inrichting. Dan noemen we hem Jan Des Bouvrie en nieten we een designlabeltje aan zijn vacht terwijl ik wat ruimte vrij maak in mijn vitrinekast. Er stond trouwens ook in mijn triviapost dat ik Disney erg leuk vind. Zouden ze ook katten fokken met ronde Mickey Mouse oren?

Kom op zeg... Gelukkig bracht je je reactie als een grapje, dus ik neem aan dat het ook als een grapje was bedoeld. NATUURLIJK is het uiterlijk niet het enige wat telt. Ik houd net zoveel van mijn Pers als van de HTK gezinskat van mijn ouders. Die gewoon Kees heet en geen stamboom heeft. Eigenlijk belachelijk dat ik hier nog een uitleg voor sta te geven ook. Maar goed, dat is internet. Je kent elkaar niet persoolijk. De vraag in dit topic was welke raskat je het mooist vind. En daar gaf ik antwoord op.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Je avatar zegt mij al genoeg. Stopcontact tussen de ogen. Alleen zo gefokt omdat er mensen zijn die dat mooi vinden. Of het goed voor de kat in kwestie is, schijnt dan niet mee te tellen.
Ieder zijn smaak vind ik hier niet opgaan, we hebben het over levende wezens, en die moet je fokken op hun gezondheid. Uiterlijke kenmerken die ten koste gaan van de gezondheid van een dier, sorry maar daar kan ik echt geen voorstander van zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

ja, hihihi :lol: en als je op een internetforum schrijft heb je gevoel voor humor en moet je tegen reacties kunnen, toch?
en als je dit topic een stukje terug had gelezen dan had je gezien dat we hier vooral met het welzijn en de verzorging van onze katzels bezig zijn en niet zo zeer met hun raskenmerken-uiterlijk. en dat de meesten van ons dit een onzintopic vinden..
we zijn hier sowieso niet erg met rassen bezig en ook niet met vermeerderen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: Mooiste ras?

Bericht door Chernobi »

castratenkoor schreef:Je avatar zegt mij al genoeg. Stopcontact tussen de ogen. Alleen zo gefokt omdat er mensen zijn die dat mooi vinden. Of het goed voor de kat in kwestie is, schijnt dan niet mee te tellen.
Ieder zijn smaak vind ik hier niet opgaan, we hebben het over levende wezens, en die moet je fokken op hun gezondheid. Uiterlijke kenmerken die ten koste gaan van de gezondheid van een dier, sorry maar daar kan ik echt geen voorstander van zijn.
Nee zeg, natuurlijk gaat het mij niet om de gezondheid van het dier. Zolang mijn Pers er maar mooi uitziet. Dat hij amper kan ademen is bijzaak. En die stopcontact tussen zijn ogen is gewoon de nieuwe trend. Volgend jaar gaan ze meer richting het voorhoofd heb ik gehoord. Dat is pas apart! Geloof je het zelf? Serieus? Ik begrijp je passie voor het fokken van gezonde dieren. Daar kan ik alleen maar voorstander van zijn. Waar ik geen voorstander van ben is het over 1 kam scheren van een hele groep zonder meer onderzoek te hebben gedaan. En ik vind wel dat dat hier wordt gedaan. Sterker nog, ik vind het een belediging tegenover de mensen waar mijn kat vandaan komt. Ik heb nog nooit mensen ontmoet met zoveel hart voor hun dieren. En tranende ogen, hoestende en moeilijk ademhalende Perzische katten heb ik daar niet gezien. Sterker nog, er liepen een paar katten rond van in de 20 die in prima vorm waren en actief aan het spelen waren met jongere katten. De omstandigheden waarin deze dieren leefden (ze hadden zelfs hun eigen binnentuin) waren gewoon perfect. Reden ook waarom ik gekozen heb voor deze Cattery. De gezondheid van het dier staat voorop. Als ik naar mijn kat kijk zie ik geen tranend, hoestend "misbaksel" die moeite heeft met ademen. Ik zie een actieve, nieuwsgierige gezonde kitten die gek is op spelen en het liefst elke minuut van de dag geaaid wordt. Zo kan het ook. Mits je maar op zoek gaat naar de juiste mensen en niet valt voor elke schattige advertentie die je tegenkomt.
Plaats reactie