Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

Uhmmmm Dafpoetser dat zeg ik ook altijd en dan krijg je toch verhalen.
Ik heb ook poezen mama dag op woensdag .....tja andere hebben mama dag of papa dag maar ik heb niks met kinderen :???:
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Tuurlijk zijn de katten de kindertjes (al wil ik ook wel echte kinderen :verliefd:)!
En voor ons is het vanzelfsprekend dat ze individu'tjes zijn waar we net zo mee samenleven als kinderen. Net zo'n deel van het gezin.
Maar voor andere mensen is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend...
Velen denken: een kat is een kat... maar dat is natuurlijk onzin!

En als er dan zo'n halvegare neuroloog (mensendokter dus!) ons les komt geven over het menselijk brein, maar dan wel komt de vraag stellen of katten wel emotie's hebben, dan heb ik het wel heel moeilijk om rustig te blijven! (en geloof me, ik heb heel erg geprobeert!! :-x )
Ik heb het dus met die prof aan de stok gehad omdat hij echt in allerlei bochten probeerde te ontkennen dat dieren emotie's zouden hebben terwijl alle aanwijzingen de andere richting in wijzen (typisch voor neurologen en psychologen en zo), en ik daarbij dan een kritische vraag stelde waar hij geen antwoord op wist. Echt een behoorlijk belachelijke reactie gekregen toen, waarna hij zelf besefte dat hij zich onsterfelijk belachelijk had gemaakt en dat probeerde rechtzetten maar het in mijn ogen enkel nog erger maakte....

Maar goed, ... iedereen kan me wel volgen.
Punt is, niet alle mensen vinden het nodig om logisch na te denken als het over gelijkenissen tussen dieren en mensen gaat. Die vinden dat ze alles moeten doen om dieren zo stom en saai mogelijk over te laten komen zodat zij zichzelf toch weer veel beter kunnen voelen. Grmbl! :evil:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Ik geef je helemaal gelijk! Maar ik kan het niet laten wel een paar zaken bij te schaven...
Maar goed, dit was enkel voor de geïnteresseerden, even de puntjes op de i ;-)

We snappen natuurlijk allemaal wel wat je wilde zeggen!
Hè bah, beetje flauw hoor Valerie! Wanneer je begrijpt wat ik wil zeggen, waarom dan toch zo betweterig?? :enaughty:
Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ga ook niet met het rode potlood door alle berichten want dan zou ik er een dagtaak aan hebben :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Ja, das wel waar.
Was ook niet betweterig bedoeld, gewoon een beetje juist... :oops: Zal het niet meer doen :cry:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Goed zo :eclap:
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

En als er dan zo'n halvegare neuroloog (mensendokter dus!) ons les komt geven over het menselijk brein, maar dan wel komt de vraag stellen of katten wel emoties hebben
Dan mag die prof zich weleens beter inlezen; het is allang bewezen dat katten basisemoties kennen; over secundaire emoties speelt nog een hele discussie...

En dat is dan 'geleerd' :lol: Sorry, ik heb gestudeerd aan de uni en ik heb nog nooit zo hard gelachen als daar; zoveel mensen die zichzelf enorm serieus nemen; hilarisch!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

pearlsofpassion schreef:Hmmm, Anne, ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben...
Als een kind geadopteerd wordt, en de ouders doen iets verkeerd, dan is het adoptiebureau ook niet verantwoordelijk, maar de ouders zelf...
Beetje hetzelfde toch?
Vind je dat? Vind je dan niet dat het adoptieburo in jouw voorbeeld heeft gefaald in het duidelijk niet goed screenen van de adoptieouders?
Zijn ze dan niet samen verantwoordelijk?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, Dinie heeft er ook al opgeantwoord, en daar moest ik je wel gelijk geven. Ik had het uit een andere hoek bekeken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

Dat had ik gezien maar wilde er alsnog op reageren ;-)
Even mijn punt verduidelijken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

Anne schreef:Valerie schrijft: "Hmmm, Anne, ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben... Als een kind geadopteerd wordt, en de ouders doen iets verkeerd, dan is het adoptiebureau ook niet verantwoordelijk, maar de ouders zelf...
Beetje hetzelfde toch? einde tekst Valerie


Vind je dat? Vind je dan niet dat het adoptieburo in jouw voorbeeld heeft gefaald in het duidelijk niet goed screenen van de adoptieouders?
Zijn ze dan niet samen verantwoordelijk?
oeps, dat gaat wel erg ver om zo'n bureau verantwoordelijk te houden.. k denk dat je het bureau verantwoordelijk kunt houden voor een goeie uitvoering van een goeie screening en verder niet..
bij raskatten krijg je van een erkende fokker een contract te ondertekenen en daarin staat de verplichting er goed voor te zorgen en bij eventuele uithuisplaatsing eerst de fokker te raadplegen. dat is nog niet zo'n slechte regel vind ik en ik weet dat sommige asiels tegenwoordig ook met dit soort contracten werken. of de mensen zich eraan houden en wat de sancties zijn, weet ik niet..
de fokker van Mies+Zo heeft altijd de vinger aan de pols gehouden, want het ging al langer niet goed en bij de Marktplaats-plannen met het contract gewapperd.. en ze op de herplaatslijst laten zetten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

Klopt van het asiel krijg je een contract mee waarin ook staat dat je er niet mee mag fokken.
Meestal worden de katten geholpen geleverd maar bij honden doen ze dat niet altijd.
Dus zullen er heel wat mensen zijn die dat toch doen, of ze nou een contract hebben getekend of niet, mensen blijven mensen en de een kun je vertrouwen en de ander niet...

Ja uiteraard zijn adoptieburos verantwoordelijk en wat houdt zo;n screening nou in?
Zegt dat niet iets over het systeem?
Zelfs in de kerk ben je je leven niet meer veilig.

Maar goed, weer even opnieuw mijn punt onder de aandacht brengen:
Mensen die anno nu toch zo nodig dieren moeten vermeerderen, ogeacht welk ras of geen ras, zijn verantwoordelijk voor die levens en zullen daar levenslang verantwoordelijk voor zijn. Zonder hun daden zouden immers deze dieren er niet zijn.
Deze dieren hebben niet om dit leven gevraagd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

Maar goed, weer even opnieuw mijn punt onder de aandacht brengen:
Mensen die anno nu toch zo nodig dieren moeten vermeerderen, ogeacht welk ras of geen ras, zijn verantwoordelijk voor die levens en zullen daar levenslang verantwoordelijk voor zijn. Zonder hun daden zouden immers deze dieren er niet zijn.
Deze dieren hebben niet om dit leven gevraagd.
Ik moet heel goed na denken wat ik nu schrijf......maar vind het dus dikke onzin.

Ik bedenk me ineens he....waarom moeten moeders zo nodig zelf kinderen krijgen als er genoeg op straat leven of in een opvang huis zitten.......slaat misschien nergens op want ja dan krijg je kinderen kan je niet vergelijken met dieren bla bla zijn al die ouders die kinderen krijgen dan ook verantwoordelijk voor alle kinderen die dat leven niet hebben......komt zo maar ineens bij me op hoor.

ach mensen denken maar wat ze willen denken......ik hou van mijn katten en vind alle andere katten lief en mooi.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind deze vergelijking wel nog grotere onzin!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Nou, zo'n grote onzin is deze vergelijking niet.
De mensheid groeit en groeit - de jaren tussen het ene miljard en het volgende worden steeds kleiner en al die mensen hebben ruimte nodig en voedsel. En de aarde heeft het al zo zwaar!

Wanneer dus alle mensen die graag kinderen willen hebben, nou eens één kind krijgen en er dan daarnaast nog twee adopteren? Dan zouden veel meer kinderen een leuke jeugd hebben en een goede opleiding kunnen volgen. Moeten de mogelijkheden om te adopteren natuurlijk wel soepeler worden.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, maar als iedereen dan het mooiste en slimste kind wil, en volgens zijn eigen normen, dan blijf je nog met overschot zitten. En die vergelijking gaat dan met dit asiel-raskatten probleem wel op! (raskatten kies je zelf uit ookal zijn ze niet over, en asielkatten zijn het overschot...)


Trouwens, katten worden altijd geadopteerd, dus gaat die vergelijking dus wel degelijk niet op. En als je vind dat als je een raskat neemt, je ze niet adopteerd (dat dan hetzelfde zou zijn als eigen kinderen), dan spreek je je eigen gedrag tegen...

Nog een reden waarom het niet opgaat: mensen die een nestje nemen, houden niet alle kittens bij. Ze willen perce een nestje kittens, puur uit egoistische overweging want je maakt er geen 1 kat gelukkiger mee, maar als ze er dan zijn dan moeten ze zo snel mogelijk weg! (ok, bij fokkers wachten ze nog wel tot 12 weken, maar weg gaan ze ook!)
Ik zie mensen nog niet gewust kinderen krijgen om ze dan weg te doen. Als dat wel zo zou zijn zouden die mensen wel degelijk verantwoordelijk zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie