Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Het gaat in uit de hand lopende topics niet zozeer om gelijk hebben. Wat is gelijk hebben, een ieder mag zelf weten hoe hij/zij een dier huisvest, natuurlijk binnen toelaatbaren perken.
Maar het dubbele is dan dat ze zelf een vraag of probleem op het forum plempen. Als de reacties dan anders zijn dan ze in gedachten hadden, wordt men agressief en worden fanatieke katten-liefhebbers op de man gespeeld beledigd. het is een steeds terugkerend ritueel.
Voorbeeld - probeel, mijn kat krabt aan mijn dure gordijnen van 600 euro, wat moet ik doen om het af te leren. Topic starter wacht vol verlangen op reacties als, "laat je kat ontnageren, gooi het beest een shampoofles voor zijn kop, geef hem een goedgericht rotschop" enz enz. Grof gesteld hoopt de topicstarter op het aandragen van hoe de kat te veranderen.
Het huis veranderen komt niet in zo iemand op, gordijnen wegdoen is een NO-NO. Krabpaal aanschaffen pfoeoeoei dat staat niet bij het design-meubilair.
IJverige forumgangers dragen tips aan hoe het huis aan te passen, maar dat is niet wat men wil horen, men wil het gedrag van de kat veranderen. geef het beest wat anders te doen - dat wordt gezien als aanval en kritiek. En wat doe je dan........in de tegenaanval.
Scheldwoorden als kattenverzamelaar en koekwaust en weet ik veel.
Men wordt gezien als bemoeizuchtig - terwijl alles wat vaste forumgangers doen is goed tips aandragen.
Maar niet DIE tips die men verwacht.

Ach ja wie is er nou gek - die persoon die het hele huis en het hele leven aanpast bij de aanwezige dieren of diegene die aangeschafte dieren wil verbouwen tot braaf slapende ademende pluche beesten.
Uiteraard netjes in een mandje en niet op de designbank.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Ja, zo ging het ook over proefdieren. 'We' moesten niet zo hypocriet doen, want als wij een paracetamol nemen, willen we toch ook dat dat goed getest is? Dat was de algemene mening...

Nou NEE, ik heb er nooit om gevraagd die pillen op een dier te testen (lijkt me logisch dat je dat op een mens doet!) en dat dier al HELEMAAL niet! Zegt zo'n vrouw; ja, ik koop ook proefdiervrije make-up hoor, want alles is toch al doorgetest, nu hebben we die dieren niet meer nodig :-| Ik heb tot 10 geteld en ben doorgelopen.

En ja, proefdieren zijn echt wel heel handig voor onderzoek hoor :shock: EHHH?? huidkweek, kunstratten, proefpersonen (ja mensen ja, die zich VRIJWILLIG aanbieden, plus wat op een rat werkt, hoeft niet op een mens precies zo te werken, dus zie het hele heil van eerst op dieren testen sowieso al niet in), wat is daar mis mee? Ohja, sorry vergeten geld natuurlijk... Nuja, geen geld ervoor, dan gebruiken we toch gewoon dieren, want die zijn toch minderwaardig?? Wel vreemd dat de mens de enige diersoort is die zichzelf ten gronde richt door te vechten, wie is er hier nou intelligent en wie niet???

Ok, ik houd erover op, want dit gaat inderdaad off-topic, maar hoe mensen met dieren omgaan; fokken (wanneer kan ik een baby in een 'babyrie gaan uitzoeken, gefokt naar mijn smaak?), testen, massaal slachten enz enz. IK snap het niet, maarja, ik ben vast net zo dom als de dieren...
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Ach ja wie is er nou gek - die persoon die het hele huis en het hele leven aanpast bij de aanwezige dieren of diegene die aangeschafte dieren wil verbouwen tot braaf slapende ademende pluche beesten.
Uiteraard netjes in een mandje en niet op de designbank.
Te koop in de speelgoedwinkel; net echt lijkende katten en honden; ze maken ademhalingsbewegingen, zijn zacht, goedkoop en als je hem/haar beu bent; pleur je hem/haar gewoon weer in de container; voila, een oplossing voor iedereen die een huisdier wil, maar niks erbij wilt hebben wat bij een huisdier hoort, verzorging enzo...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ze maken zelfs lawaai als je dat wil en je moet ze ook opgeregelde tijdstippen eten geven of uitlaten (op een knopje duwen, handig toch ;-))
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Leuk!! Dit is helemaal mijn onderwerp, maar oh zo off-topic. Misschien dat Roland deze laatste berichten in een nieuw topic kan zetten met als titel: "Dieren en ethiek". :grin:

Allereerst: mensen en dieren. Verkeerde vergelijking.
Voor zover ik me nog uit mijn biologielessen op de middelbare school herinner zijn er 5 soorten gewervelde dieren: vissen, reptielen, amfibieën, vogels en zoogdieren en geen 6. De mens hoort in die laatste groep thuis. Mensen en dieren is dus hetzelfde als bijvoorbeeld de vergelijking: appels en fruit. Fruit is de soortnaam en appel is er een van. (Zoog)dier is de soortnaam en de mens is er een van. Je kunt dus zeggen mensen en andere dieren of je zegt mensen en honden, leeuwen, apen, enz....

We horen allen in dezelfde groep thuis en ieder dier is binnen deze groep zoogdieren in iets superieur aan de ander. Ik zeg wel eens wanneer je aan olifanten zou vragen om een piramide te maken dan zou dit een piramide zijn op kracht en stond de olifant samen met de neushoorn en nog een aantal dieren bovenaan en bungelde de mens ergens onderaan.
Bij de hond zou dat het reukorgaan zijn. Dan hadden wij mensen helemaal niets te vertellen.

Maar omdat wij mensen, ons baserend op het Genesisverhaal (en wie gelooft daar nou nog in), ons superieur achten aan de andere dieren, hebben wij de piramide gemaakt op basis van verstand. Maar ook daarin kunnen we niet consequent zijn en dan komen we bij de dierproeven. Wanneer we vinden dat we andere dieren omdat ze nou eenmaal niet zo intelligent zijn als mensen, mogen gebruiken om er allerlei vreselijke testen op te doen voor weer de zoveelste pijnstiller die alleen maar op de markt wordt gebracht om de portemonnee van de farmaceutische industrie te spekken, slaan we de plank volledig mis. Want wat te doen met verstandelijk gehandicapten, zuigelingen, demente mensen (en begrijp me goed, ik pleit er niet voor dat we op hen gaan testen)? Een varken, hond, aap enz.. is intelligenter dan zij, maar we hebben er geen probleem mee om deze dieren aan onze wil te onderwerpen.

Kortom, wij als mensen past het om ons eindelijk eens wat nederiger op te stellen. Wij zijn het meest destructieve dier op deze aarde; geen enkel ander dier vernietigt deze planeet in zo'n snel tempo. En dan heb je spuitbussen tegen schadelijke dieren en schieten we dieren op de Veluwe af omdat ze voor overlast zorgen terwijl wij in hun territorium zijn gaan wonen en recreëren. Tjaaa...... :evil:

Natasja, Valerie lezen dat boek van Peter Singer: Dierenbevrijding en er zijn er nog veel meer maar de meeste zijn in het Engels. Singer weet het allemaal zo goed te vertellen. Dat is mijn Bijbel. De eerste druk kwam in 1973 uit met als titel Pro mens, Pro dier en in 1976 heb ik het gelezen. Het heeft mijn hele leven veranderd!

Wat heeft dit nog met katten te maken???
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Allereerst: mensen en dieren. Verkeerde vergelijking.
Voor zover ik me nog uit mijn biologielessen op de middelbare school herinner zijn er 5 soorten gewervelde dieren: vissen, reptielen, amfibieën, vogels en zoogdieren en geen 6. De mens hoort in die laatste groep thuis. Mensen en dieren is dus hetzelfde als bijvoorbeeld de vergelijking: appels en fruit. Fruit is de soortnaam en appel is er een van. (Zoog)dier is de soortnaam en de mens is er een van. Je kunt dus zeggen mensen en andere dieren of je zegt mensen en honden, leeuwen, apen, enz....


:grin: Sorry, Cerna, ik moet hier even om lachen. :-)
Ik geef je helemaal gelijk! Maar ik kan het niet laten wel een paar zaken bij te schaven... :eshifty: Ik hoop dat dat mag...

Als je het helemaal goed wil doen heb je: kraakbeenvissen (haaien en roggen), beenvissen (al de anderen), amphibiën, reptielen (en daaruit voortkomende vogels) en zoogdieren.
Maar zoogdieren zijn een Phylum, geen soort ;-) De mensensoort is Homo sapiens (en zo'n naam moet je altijd in italic zetten).
Van het genus Homo (genusnaam dus) en sapiens is de soortsnaam.
En zo zijn er nog een heleboel indelingen ( alle voorlopers van de mens in Hominini, samen met de mensapen in Hominoidea, in de orde van de primaten) ale het plaatje is wel duidelijk...

Fruit daarentegen is wel een verzamelnaam van een bepaald onderdeel van een organisme, maar onverwante organismen. Vruchten komen namelijk in zowat alle planten die tot de angiospermen (bloemplanten) behoren voor... En dat is ook weer een Phylum zoals zoogdieren...
Appelbomen, pruimbomen, kersenbomen, rozen, enz... behoren wel tot dezelfde familie en pruim en perzik en kers zelfs tot hetzelfde genus (prunus oftewel steenvruchten).
Maar goed, dit was enkel voor de geïnteresseerden, even de puntjes op de i ;-)

We snappen natuurlijk allemaal wel wat je wilde zeggen! ;-)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 29 jan 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door Claudia007 »

Bij ons staan ze gelijk aan het gezin of te wel zelfde rechten.
Wij hebben als regel dat mensen de katten niet oppakken om ze ergens anders neer te leggen als ze willen zitten :roll: je gaat er maar naast.
Katten mogen bij ons op tafel....als mensen dat niet leuk vinden helaas.
Als de kat in bed lig dan ga je zelf anders liggen zonder de kat te storen en als wij eten, eten hun ook....tja wij zijn gek en gek met onze dieren en zo worden alle dieren behandelt.
Zelfs mijn werkgever weet dat mijn dieren voor alles gaan zo niet loop ik met telefoon de hele dag met verschillende mensen aan de telefoon.....heb ik een keer gehad toen mijn meisje heel erg ziek was....tja en dan niet zeggen dat ik niet werk.....ik wilde verlof nemen maar dat mocht niet helaas voor de baas nu koste het hem geld. Wij gaan heel ver maar ik vind alles met een hart en ziel heeft de zelfde rechten.


De papieren liggen ergens in de kast..........want ze boeien me niet en elk dier is mooi van binnen en buiten.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Ook al zoiets; papieren...

Ook al iets waar ik mijn vraagtekens bij heb? Geen papiertje betekent; geen raskat (terwijl in de regel die katten nauwelijks verschillen, het is pure bureaucratie..). Dus 1 velletje papier (!) bepaalt dat, nuja, prima dan, maar zonder papiertje blijft die kat dezelfde kat. Het papiertje kunnen ze niet eens lezen, alleen de eigenaar kan dat; dus het papiertje is er voor de eigenaar.

En ja; als je dochter op sterven ligt, krijg je verlof. Maar ik neem bewust geen kinderen, mijn katjes zijn mijn kinderen, maar katten tellen niet mee, dus ik zal door nooit vrij voor krijgen, als mijn kat op sterven ligt. Ik snap dat onderscheid tussen mens en dier niet. Ja mijn oma is laatst ook overleden, ik had gewoon doorgewerkt hoor als het moest, maar voor m'n kat zou ik vrij willen, maar dat kan dan niet; de regels zijn zo dat je oma belangrijker is dan je kat (huisdier) Wie bepaalt dat? Ik toch zeker niet...

Bij mij mogen de katten ook op tafel, veel mensen vinden dat raar, nouja mijn katten kunnen niet naar buiten omdat hier allerlei idioten met 120 km per uur door de straten scheuren, dus ik houd ze binnen; maar wel commentaar leveren dat ik mijn katten binnen laat klimmen op de tafels (sorry maar dat is hun natuur en dat ga ik niet verbieden)

Ik vind het raar dat je je kat buiten laat onder het mom; dat vinden ze fijn (vinden katten vast ook, maar ik twijfel bij dat soort mensen, die zo stellig tegen mij beginnen, aan de motivatie) en als jij dat niet doet, ben je een kattenmishandelaar... en als ik m'n kat op tafel laat, vinden ze dat overdreven (ja, ik hou ze binnen op een flat, dan kan ik toch niet zeggen, nee; niet op de tafel, niet op de bank,, niet op bed, niet niet niet..)

In ons huis zijn de katten gelijk aan de mensen en degenen die dat niet kunnen appreciëren, gaan maar lekker ergens anders op bezoek!

Dit hangt bij mijn voordeur sinds kort;

Afbeelding

Scheelt weer ene hoop uitleg ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Hier mogen ze ook wel niet op tafel...
Ik vind niet dat mijn kinderen dat later ook moeten doen. Tafels zijn niet voor op de lopen, net zomin als het aanrecht. Maar dat bepaal je inderdaad zelf...
Bovenop een hoge kast zou ik niet erg vinden (maar hier geraken ze er niet op :???: )

Ik wil ook gewoon verhinderen dat ze iets eten wat niet gezond voor hen is. En dat gaat beter als ik consequent kan zeggen, niet op tafel komen (waar het eten staat), zelfs geen pootje erop. Maar dat is wel zowat het enige waar ze niet op mogen... (tafels en aanrecht).

Ze mogen wel op mijn auto ;-) (niet dat ik inzie hoe ik het ze zou kunnen verbieden, maar goed) Die gebruiken ze mooi als springplank. Lig ik in bed en hoor ik de 2 jongens erbovenop crossen. Pojink zegt de motorkap dan, stamp stamp op het dak.... Welja, moet er maar tegen kunnen. Grote blutsen zal dat alleszins niet geven... :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lovecat »

Hier mogen ze ook wel niet op tafel...
Ik vind niet dat mijn kinderen dat later ook moeten doen. Tafels zijn niet voor op de lopen, net zomin als het aanrecht. Maar dat bepaal je inderdaad zelf...
Maar jij hebt ook wel meer ruimte voor je katten he, dan zou ik dat ook wel doen? Ik ben er zelf ook niet zo voor katten op tafel te laten (als er voldoende ruimte is), maar hier zijn zo beperkt, dat ik ze die mogelijkheid niet wil ontnemen, dat is nu katten nemen op een flat en de consequenties aanvaarden... vind ik persoonlijk dan...

Hier op tafel staat dan ook nooit eten, ja wel als we zelf eten natuurlijk, maar de katten komen nooit op tafel als wij daar zitten (wat zijn ze geciviliseerd he, heb het ze niet geleerd ofzo..), daarna wordt alles direct afgeruimd; Dex mag echt niks buiten 'zijn' voedsel krijgen, dus daar zijn we heel consequent in. (wat ze doen als ik er niet ben of slaap, tja, daar heb ik geen invloed in ;-) maar ze kunnen in ieder geval geen eten snaaien als ze op tafel springen)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

[quote="Adriana"
Enzo en Mies zijn rusjes, die door hun baasjes en niet door degene die ze heeft gefokt, zijn weggedaan omdat ze daar thuis de beest uithingen en het echtpaar daar niet tegenkon. de fokster heeft ze gered maar intussen waren ze wel behoorlijk gemold..
[/quote]

Kan het niet nalaten hier op te reageren. Ik ben het niet met je eens dat je stelt dat de fokster ze gered heeft. Ze heeft gewoon haar verantwoording genomen.
Dat is het grote nadeel van het fokken. Je geeft je gefokte dieren weg aan mensen en de een zal er beter voor zorgen dan de ander. Dit blijft de verantwoording van de fokker, en als er slecht voor ze word gezorgd dat zal de fokker ze terug moeten nemen en zorgen voor een goed leven.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, Anne, ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben...
Als een kind geadopteerd wordt, en de ouders doen iets verkeerd, dan is het adoptiebureau ook niet verantwoordelijk, maar de ouders zelf...
Beetje hetzelfde toch?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste ras?

Bericht door castratenkoor »

Nou Valerie met deze vergelijking ben ik het toch echt niet eens. Een adoptiebureau fokt geen adoptiekindertjes.
De verantwoordelijkheden voor een geadopteerd kind worden ook begeleid door kinderbescherming en jeugdzorg en maatschappelijk werk.
Je kunt een cattery echt niet vergelijken met kindertjes adopteren.

Er zijn catteries die inderdaad zorgen voor ehrplaatsing als een fokje van hun om wat voor reden dan ook weg moet.
Maar lang niet voor alles catteries is dat vanzelfsprekend helaas.

Het is wettelijk verboden een kind zomaar weg te doen. Een kat mag je wettelijk gezien gewoon weggeven, doorverkopen, in het asiel plaatsen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, daar heb je wel gelijk in.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Dafpoetser »

mijn kat is mijn kind.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie