Geldproblemen met fokker

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
lois
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:31

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door lois »

Claudia heet gewoon Claudia.
Ik ben Sacha en mijn kat heet Lois.
Renate is een vriendin van me.
raadsel opgelost.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Claudia007 »

inderdaad mijn naam is Claudia en Claudia007 is het eerste deel van mijn mail omdat Claudia al bestond op het forum. En volgens mij staat dat ook in mijn onderschrift anders had ik daar wel pietje neer gezet :roll:
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
poeziemauw
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2010 19:16

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door poeziemauw »

Wie kan mij helpen? Ik heb vorig jaar een kitten gekocht in de provincie Groningen, de dag dat ik haar ophaalde en mee naar huis kon kreeg ik twee pilletjes Doxoral mee. Heb de fokker gevraagd wat mankeert er aan het kitten? " Nee zegt ze is helemaal gezond maar ze kan last hebben van de ent reactie" Ik had het kitten thuis en ze was wat futloos maar ik dacht tja ze zal eerst wel even moeten wennen want ze komt bij een fokker vandaan met waar heel veel katten in huis aanwezig waren. Mijn 2e kitten die ik gekocht had kwam na 1 1/2 week ( bij een andere fokker vandaan) deze mevr. zegt meteen jou kitten is ziek! Ben er meteen mee naar de d'arts geweest en er werd FIP geconstateerd. Kitten is ook vrij snel daarna overleden. Wat ik wilde weten van de fokker of haar d'arts de doxoral had voor geschreven en of het kitten die dagen daarvoor ook doxoral heeft gehad? Een d'arts schrijft namelijk geen antibioticum voor twee dagen voor of heeft de fokker zelf gehandeld als d'arts? De fokker wilde in die tijd het kitten komen ophalen want ik verzorgde haar niet goed! dat het kitten ziek was kwam door het tweede kitten wat ik had aangeschaft ( die leeft nog steeds). Heb een aangetekende brief naar de fokker gestuurd daar heeft ze nooit op gereageerd! Heb de fokker haar vereniging ingelicht die wilde tussen ons bemiddelen, de vereniging belde me op en ja de fokker had er toch wel spijt van dat ze niets van haar heeft laten horen. Ik kon dan een kitten van haar krijgen wat ik heb geweigerd want ja een kitten die zei niet kwijt kon? en ik had geen vertrouwen meer in de fokker. Dat niet alleen de fokker liet niets van zich horen en omdat mijn andere kitten erg alleen was heb ik ergens anders een kitten gekocht. Nu wilde de fokker een bedrag van € 250,00 euro aan me terug betalen daar heb ik even over nagedacht en toch maar besloten heb om dat te gaan doen dan kon ik het hoofdstuk afsluiten. Heb de fokker gemaild zodat ze het geld kan over maken en wat kreeg ik als antwoord? Ik moet de fokker eerst beloven dat ik geen negatief geroddel over haar vertel eerder wordt het geld niet overgemaakt :evil:
In de tijd dat het kitten nog bij de fokker was heb ik het kitten regelmatig gezien en foto's gemaakt, toen werd er gebeld door een vrouwtje die ook een kitten bij deze fokker had gekocht deze mevrouw wilde het kitten weer terug brengen bij de fokker en het geld terug maar toen werd de fokker me toch kwaad ze ging zo te keer de fokker wilde er niets van weten ze mocht het kitten terug brengen maar kreeg haar geld niet terug! Nu achteraf denk ik is dat dan ook een FIP geval geweest?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

:smile: dag en welkom op het Forum!

wat zijn je vragen aan ons en wat verwacht je van ons? welke hulp in welke vorm?
is de vereniging waar de fokker bij is aangesloten niet bereid (en waarom niet?) verder tussen jullie te bemiddelen?
niemand kan je zwijgplicht opleggen en een correcte en zakelijke weergave van feiten zonder naam en toenaam is geen negatief geroddel. maar of je daar veel mee opschiet is even de vraag.
zit euro 250,- ver af van wat je ervoor hebt betaald? - nog afgezien van de dierenartskosten..
is er een soort van contract tussen jou en de fokker opgemaakt voor dit kitten? of zijn er afspraken op papier gezet?
heeft de vereniging waar de fokker bij is aangesloten regels en afspraken waar de fokkers zich aan moeten houden?

lees hier op het Forum even de berichten over FIP en wat eventueel je 'rechten' zijn, rechtsboven via 'zoeken' .....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lois
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:31

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door lois »

Ik zou er een andere discussie van maken omdat het anders is dan het "probleem" hier.
Probeer nog een keer met de fokker te praten.
succes.
groetjes sacha
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Nyncke »

Ik snap wel dat ze die voorwaarde stelt, ze zal wel flink op haar vingers zijn getikt door de vereniging, misschien ook extra controles krijgen.
Tenminste dat laatste hoop ik wel.

Verder kun je natuurlijk mensen wel waarschuwen voorzichtig met haar te zijn.
Jouw verhaal vertellen en zeggen dat je hoopt dat ze er iets van heeft geleerd maar dat je niet weet hoe ze met een volgende zieke kitten om zal gaan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

poeziemauw schreef:Wie kan mij helpen?
joehoeee :pdtkap: - kun je even reageren?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poeziemauw
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2010 19:16

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door poeziemauw »

Ja de vereniging was bereid om tussen ons te bemiddelen dat is ook gebeurt, er was afgesproken dat de fokker mij moest mailen met daarin een oplossing, want de fokker had spijt dat ze niets van zich liet horen toen het kitten dood was! De vereniging vertelde mij dat ik een nieuw kitten bij de fokker kon ophalen Tja een nieuw kitten wat de fokker niet kwijt kon? dat niet alleen de fokker liet niets van zich horen en heb ergens anders een tweede kitten gekocht en het vertrouwen in de fokker heb ik niet meer!
De fokker heeft een mail naar me gestuurd met daarin " wat moet je van me weet je wel dat je het contract nooit hebt getekend'? Ik schrok want het contract was wel getekend en dat heb ik opgestuurd naar de vereniging die tussen ons wilde bemiddelen. Naar mijn gevoel wil de fokker er steeds onderuit komen. € 250,00 euro is de helft van de aankoopsom en ik heb € 900,00 euro d'arts onkosten gehad! Heb na het overlijden van het kitten een aangetekende brief geschreven met alle bewijzen van dien maar er is nooit gereageerd door de fokker! Nu heb ik gehoord dat de fokker voor een half jaar garant moet staan klopt dat?
Naar mijn gevoel heb ik een ziek kitten gekocht, want toen ik haar ophaalde kreeg ze twee Doxoral pilletjes mee en waarop ik de fokker vroeg ' wat is er aan de hand met het kitten'? Nee helemaal niets zegt de fokker dit is voor de ent reactie"! Een d'arts zal nooit twee pilletjes doxoral voor schrijven omdat het een antibioticum kuur is en minstens 7 a 8 dagen moet worden ingenomen. De fokker mag nooit zelf als d'arts medicijnen voor schrijven! ze mag niet handelen als d'arts! De fokker wilde het kitten ophalen want " ik verzorgde haar niet goed"! heb dit niet toegestaan en de d'arts gaf me hierin gelijk want mocht ze toch bij de fokker komen overlijden dan had ik er nooit achter gekomen wat er aan de hand was alleen om haar cattery een goeie naam te behouden aldus mijn d'arts. Toen krreeg ik een mail van de fokker ' mijn kitten is ziek geworden door het andere kitten die ik gekocht had" Die leeft nog steeds en ze is ook getest en is NIET ZIEK! Toen kreeg ik weer een mail van de fokker met daarin dat de fokker nog steeds eigenaar is van het kitten ondanks het koop contract wat getekend is! Wat betreft de vereniging die hebben verder geen regels wel vertelden ze aan mij dat ze een kitten vergelijken met een mp3/koelkast speler daar zit ook garantie op!
Een bedrag van € 250,00 euro vonden ze ook wel terecht ! dat bevreemd mij nog steeds!
Heb nu een aantal tv. programma's een brief geschreven dan maar in de publiciteit ik laat me niet chanteren en commanderen door de fokker ! :twisted:
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Roos en Minousch »

Teneerste veel sterkte met het verlies van je kitten..
Helaas voor de wet is een kat een ding, dus je hebt garantie tot een bepaalde tijd, echter als de fokker er niets aan kan doen zoals in dit geval hoeft ze jou geen kitten of geld terug te geven, maar gelukkig doen de meeste fokkers het wel, en heb jij gewoon de verkeerde fokker gehad, weet niet om welk ras het gaat?
Fip kan niemand wat aan doen, de fokker niet , maar jij ook niet, er is niet op te testen, ze krijgen het gewoon, dat is echt heel veel pech hebben. De dexoral kan wel gegeven worden mits in overleg met een da, het kan zijn dat ze een ent reactie heeft gehad, en dan heb je echt dexoral nodig, maar ze had je kitten in ieder geval moeten houden totdat ze van de dexoral af was.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door ]-marjolein-[ »

Heel veel sterkte met het verlies van je kitten!
Dit zijn altijd moeilijke dingen....FIP is iets waar niemand wat aan kan doen, jij niet en de fokker ook niet. Snap wel dat je je hiermee niet zomaar af laat schepen, want het is vreemd als je ab mee krijgt voor 2 dagen. Dat is misschien een leer voor evt een volgende keer; als je iets mee krijgt of het kitten weigeren of eerst naar de behandelend da vragen (ik weet dat fokkers soms zelf voor da spelen, een aantal weten wat ze doen maar een aantal ook niet. Wij hebben ze ook in de praktijk). Als een fokker zelf voor da speelt kun je alsnog naar de dierenarts vragen waar ze heen gaan en die desnoods zelf opbellen voor info.
De fokker kan in dit geval ook niets doen aan het overlijden van het kitten maar ze had eerlijk moeten zijn dat er iets mis was. Een kat is 'een ding' bij de wet, ik zou even goed in het koopcontract kijken en als jij een getekend koopcontract hebt kan de fokker niet zeggen dat je het niet hebt.
Ik zou eerlijk gezegd genoegen nemen met die 250,- en er nooit meer een kitten vandaan halen... Snap dat het moeilijk is maar het kitten haal je er niet mee terug en in dit soort gevallen blijft het vaak jouw woord tegen die van de fokker, het meeste wat je verder denk ik kunt doen is (en die fokker kan met zoveel dreigen) andere mensen waarschuwen.
Om wat voor ras gaat het trouwens?

Groetjes Marjolein
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Roos en Minousch »

Ik zou zeggen als je nog een kitten wilt, zoek dan een fokker op waarvan je op papier hebt staan wat de voorwaarden zijn als je kitten overlijd binnen een jaar..
En ik ben ook wel benieuwd naar het ras trouwens.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
lois
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:31

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door lois »

Je had eigenlijk het kitten niet mee moeten nemen. Omdat er al pilletjes bij zaten. ben je gelijk naar de dierenarts gegaan? Als die gelijk had aangetoond dat het kitten ziek was kon je gelijk bij de fokker aan kloppen want die mag geen ziek kitten verkopen. Mocht er namelijk een entreactie zijn mag de fokker het kitten niet meegeven pas als die 100% goedgekeurd is door de dierenarts.
Je kan de dierenarts bellen waar de kittens geent zijn en waar de medicijnen vandaan komen dan weet je waarvoor ze voorgeschreven zijn.
Ik had zelf geen genoegen genomen met haar uitleg en had het kitten ook niet meegenomen om deze problemen te voorkomen. Heel vervelend want je verheugd je op een kitten maar zit niet te wachten op problemen.
De fokker kan alleen niks doen aan de FIP. En is ook niet aansprakelijk voor de kosten die jij hebt. De fokker is aansprakelijk voor aandoeningen en ziekte die aangeboren zijn. FIP is niet te voorkomen. De meeste proberen je wel tegemoet te komen maar het hoeft niet.
Ik zou echt die 250 euro nemen want meer krijg je niet.

Je had zelf gelijk naar de da moeten gaan en dat verslag aan de fokker moeten geven dan had je het hele bedrag terug kunnen krijgen daarna niet meer. In mij contract staat dat ik met het kitten binnen 72 na ophalen naar de dierenarts moest gaan. werd er iets ontdekt dan moest ik dat gelijk melden zodat de fokker kon reageren. Weet niet of er bij jou zoiets in staat.
Succes verder.
poeziemauw
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2010 19:16

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door poeziemauw »

Roos en Minousch schreef:Teneerste veel sterkte met het verlies van je kitten..
Helaas voor de wet is een kat een ding, dus je hebt garantie tot een bepaalde tijd, echter als de fokker er niets aan kan doen zoals in dit geval hoeft ze jou geen kitten of geld terug te geven, maar gelukkig doen de meeste fokkers het wel, en heb jij gewoon de verkeerde fokker gehad, weet niet om welk ras het gaat?
Fip kan niemand wat aan doen, de fokker niet , maar jij ook niet, er is niet op te testen, ze krijgen het gewoon, dat is echt heel veel pech hebben. De dexoral kan wel gegeven worden mits in overleg met een da, het kan zijn dat ze een ent reactie heeft gehad, en dan heb je echt dexoral nodig, maar ze had je kitten in ieder geval moeten houden totdat ze van de dexoral af was.
Sorry maar ik ben het niet met je eens, je zegt tot een bepaalde tijd! wat is die tijd volgens jullie dan? Wettelijk gezien staat een fokker een half jaar garant heb de ombudsman voor dieren geïnformeerd! Als wij een paard verkopen en het blijkt binnen een jaar een verborgen gebrek te hebben dan moeten wij het paard terug nemen of het geld terug betalen. Naar mijn gevoel had de fokker het kitten niet af mogen geven ze had eerlijk moeten zijn! Heb de d'arts van de fokker gebeld die begon ook meteen te dreigen met de woorden " Als je een rechtzaak wilt aanspannen dan doe je dat maar "! Wilde alleen maar weten of mijn kitten al de dagen voordat ik haar ophaalde aan de antibioticum zat? De d;arts voelde waarschijnlijk ook nattigheid anders reageer je niet zo naar mijn mening! Het gaat om het ras H.B.
poeziemauw
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2010 19:16

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door poeziemauw »

]-marjolein-[ schreef:Heel veel sterkte met het verlies van je kitten!
Dit zijn altijd moeilijke dingen....FIP is iets waar niemand wat aan kan doen, jij niet en de fokker ook niet. Snap wel dat je je hiermee niet zomaar af laat schepen, want het is vreemd als je ab mee krijgt voor 2 dagen. Dat is misschien een leer voor evt een volgende keer; als je iets mee krijgt of het kitten weigeren of eerst naar de behandelend da vragen (ik weet dat fokkers soms zelf voor da spelen, een aantal weten wat ze doen maar een aantal ook niet. Wij hebben ze ook in de praktijk). Als een fokker zelf voor da speelt kun je alsnog naar de dierenarts vragen waar ze heen gaan en die desnoods zelf opbellen voor info.
De fokker kan in dit geval ook niets doen aan het overlijden van het kitten maar ze had eerlijk moeten zijn dat er iets mis was. Een kat is 'een ding' bij de wet, ik zou even goed in het koopcontract kijken en als jij een getekend koopcontract hebt kan de fokker niet zeggen dat je het niet hebt.
Ik zou eerlijk gezegd genoegen nemen met die 250,- en er nooit meer een kitten vandaan halen... Snap dat het moeilijk is maar het kitten haal je er niet mee terug en in dit soort gevallen blijft het vaak jouw woord tegen die van de fokker, het meeste wat je verder denk ik kunt doen is (en die fokker kan met zoveel dreigen) andere mensen waarschuwen.
Om wat voor ras gaat het trouwens?

Groetjes Marjolein
Dag Marjolein

Je mag toch ervan uit gaan dat een fokker eerlijk tegen je is? Heb genoegen genomen met € 250,00 euro alleen de fokker begint me te commanderen en te chanteren en daar ga ik niet mee akkoord als ik haar niet eerst de dingen beloof die zei mij oplegt dan maakt ze het geld niet over! Heb de fokker haar d'arts ook gebeld en wilde weten of het kitten de dagen daarvoor ook doxoral had gekregen en of de d'arts dit voor geschreven had ? gewoon een aantal vragen alleen hij werd kwaad en sprak me met de woorden aan ' Als je een recht zaak wilt beginnen dan doe je dat maar" dat slaat toch nergens op ? In mijn inentingsboekje staat ook geen gewicht de fokker had geen weeg schema ook niet de gegevens van de nieuw eigenaar ik dus!
Zou er graag willen achter komen wie de fokker toen gebeld heeft want die mevrouw wilde ook het kitten terg brengen en het geld terug maar de fokker deed dat niet ze werd zo kwaad, was dat misschien ook een FIP geval? Heb een aantal tv. programma's een brief geschreven op deze manier is het toch makkelijk geld verdienen?
Gaat om het ras H.B.

Fijne paasdagen
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Nyncke »

Tja, maar het is ook geen geheim dat er fokkers tussen zitten die niet eerlijk zijn.
Voor hun gaat het om het geld en de rest zal ze worst zijn.
Plaats reactie