Naar welke raskat is de meeste vraag?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

he lievelijn,

hihi hij heeft het gelezen en nog geen nee gezegd, dus er is hoop! Maar voor echte kleintjes, die je zelf moet voeden en om de 2 uur eruit in de nachten, lijkt me lastig want we werken allebei. Is die opvang ook voor katjes die al wat ouder zijn, want daar sta ik wel positief tegen over...?? Het seizoen komt er zo weer aan, moet je je aanmelden bij de asiels of dierenbescherming??
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Sandra W »

Wat een goed idee van Lievelijn :-)!

Je kunt meestal kiezen tussen moederloze piepkleintjes (dat is inderdaad erg veel werk), hoogzwangere moederpoezen die bij jou hun nestje krijgen en ook zelf verzorgen (en dus bij jou thuis alle rust en ruimte hiertoe krijgen), wat oudere/soms wilde kittens die gesocialiceerd moeten worden en zieke/zwakke kittens die extra zorg nodig hebben.

Je eigen katten kunnen dan als seurogaat-ouders optreden als ze dat leuk vinden. Je kunt je hiertoe nu al opgegeven bij het asiel of de dierenbescherming en dan komen ze langs om te kijken of jullie thuissituatie geschikt is. Ik heb als asielbeheerder heel wat pleegouders begeleid en die waren er altijd razendenthousiast over, dus het is zeker de moeite waard om je hier eens in te verdiepen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

Wij gaan hier eens heel serieus over nadenken....
want we hebben niet echt een aparte ruimte voor een extra kat met kittens, of het moet de zolder zijn...
zieke katten kunnen die van ons ook ziek maken, wildere/ angstige katten lijkt me wel een uitdaging, want het was voor Jimmy ook dé oplossing. Die hele kleintjes is denk ik geen goed idee, wegens tijdgebrek. Maar ik ga zeker verder kijken, over het hoe en wat. Zijn er hier mensen met ervaring?

ps: met deze vraag open ik een nieuw topic..
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

volgens manlief ben ik redelijk niet goed wijs, als ik dit ga doen, want zegt hij: jij kan nooit afstand doen van een kat, die je onder je hoede hebt gehad...ik vrees dat hij wel een punt heeft... :oops: Blijft dus de optie over om eens een nestje te krijgen van een britsekorthaar, blauwe rus, abessijn of ragdoll, hoewel ik nog geen voorkeur heb...Help? hoezo besluiteloos, want hoe langer ik naar Benthe kijk...hihi
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Sandra W »

Als je een nestje raskatjes krijgt zal je ze waarschijnlijk ook niet allemaal zelf kunnen houden en dan moet je ook afstand van ze doen, dus dat maakt niet zo veel verschil. Daarbij zijn alle kittens schattig en aandoenlijk, zijn de kosten van de verzorging van de pleegkittens helemaal voor het asiel en raak je ze gegarandeerd kwijt.

Zo heb ik, denk ik, wel genoeg argumenten aangedragen om voor pleegzorg te gaan :oops: :eshifty:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

haha sandra, direct weer van mijn wolk afgevallen hihi, maar je hebt (zoals vaak, valt me op :eshhh: _ gelijk!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Leonie89 »

beestenbende schreef:volgens manlief ben ik redelijk niet goed wijs, als ik dit ga doen, want zegt hij: jij kan nooit afstand doen van een kat, die je onder je hoede hebt gehad...ik vrees dat hij wel een punt heeft... :oops: Blijft dus de optie over om eens een nestje te krijgen van een britsekorthaar, blauwe rus, abessijn of ragdoll, hoewel ik nog geen voorkeur heb...Help? hoezo besluiteloos, want hoe langer ik naar Benthe kijk...hihi
dan moet je er nog een optie bij doen, want Benthe is namelijk een noorse boskat.. :lol:

maar denk maar zo, een nestje raskatjes doe je een keer.. van pleegkittens moet je ook afstand doen, maar dan krijg je zo weer nieuwe!! :edance: :edance: :edance: en ik denk dat je van pleeggezin zijn er ook een soort 'ik doe wat goeds voor de wereld' gevoel krijg :)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Sandra W »

Kijk alleen niet te lang naar de foto's van het nestje van Benthe en haar 7 zusjes, want dan is je keuze snel gemaakt :lol: :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Muizenis »

Hiermee haal je ook wel het absoluut ultieme voorbeeld van aaibare, schattige, pluizige bolletjes wol aan ;-) Vooral als ze een week of zes oud zijn... :verliefd: :verliefd: :verliefd:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Lotte »

pleegkittens zullen niet altijd heel makkelijk zijn natuurlijk, er zullen ook wel eens wat met problemen bij zitten.
Maar, dat heb je met zelf gefokte kittens ook hoor, ook daar gaan kittens uit het nest dood of worden heel ziek.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door Admin »

Dit topic is verplaatst -> Café omdat het topic niet meer gaat over het onderwerp in de titel, maar halverwege over is gegaan in het worden van een pleeggezin van katten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door lievelijn »

Sandra W schreef:Als je een nestje raskatjes krijgt zal je ze waarschijnlijk ook niet allemaal zelf kunnen houden en dan moet je ook afstand van ze doen, dus dat maakt niet zo veel verschil. Daarbij zijn alle kittens schattig en aandoenlijk, zijn de kosten van de verzorging van de pleegkittens helemaal voor het asiel en raak je ze gegarandeerd kwijt.

Zo heb ik, denk ik, wel genoeg argumenten aangedragen om voor pleegzorg te gaan :oops: :eshifty:.

groeten,
Sandra
ik sluit me bij sandra aan :grin: en je kan natuurlijk ook bij je intake zeggen, hoe hard ik ook zeur om een kitten geef me er geen ;-) hahaha
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

haha, allemaal bedankt voor de zeer wijze woorden...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Naar welke raskat is de meeste vraag?

Bericht door beestenbende »

na lang wikken en wegen, stellen we het nog even uit. Toch zou ik graag nog eens een nestje willen, tegen die tijd zal ik jullie "hulp"graag weer willen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie