Geslacht

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Geslacht

Bericht door catwoman »

hai,
ben nieuw hier kan deze vraag niet echt vinden..
ik heb een kruising maincoon kitten sinds augustus.. ik heb nog 2 katten .een poes en een kater ..(dat weet ik, die zijn gecastreerd/gesteriliseerd)
maar bij deze kunnen we er maar niet achter komen wat voor geslacht deze heeft. het is echt heel onduidelijk. ze zeiden een kater...

even wat vraagjes:
heeft een kater tepels? (kan ik niet vinden bij mijn andere kater)
ik zie geen ballen bij de kitten (weet niet meer of mijn andere kater ze zichtbaar had haha, nu in elk geval niet meer)
op het plaatje hier op de site kan ik niks wijs worden :???:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is soms lastig om te zien bij kittens, maar er is een trucje om erachter te kunnen komen of het een katertje of een poesje is, als je nog geen balletjes kunt zien: het vrouwtje heeft aan de achterzijde haar twee "gaatjes" vlak onder elkaar zitten, terwijl er bij de mannetjes wat ruimte tussen zit, zodat daar later balletjes tussen kunnen groeien.

Meestal krijgen de katertjes rond 3 maanden zichtbare balletjes, dus het kan goed zijn dat je een poesje hebt (of een katertje dat wat laat is ;-)).

Verder hebben katers, net als mannen ook tepels (voor de sier ;-))

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

dank je voor je snelle antwoord. hij/zij heeft 2 gaatjes zeg maar wel vlak achter elkaar..
ik zal es kijken of ik er een fotootje van kan maken haha of is dat censuuuuur ..
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Er is nog een manier om erachter te komen, want bij vrouwtjes is het onderste gaatje een piepklein spleetje (het bovenste gaatje is haar anus), terwijl bij mannetjes het onderste gaatje rond is.

Bij sommige katertjes komt er een piepklein puntje van hun piemeltje naar buiten als je eventje aan de zijkanten van het onderste gaatje knijpt, maar dat wil helaas niet altijd lukken.....

groeten,
Sandra

PS: ik denk/gok dat je een poesje hebt, dus ik ben benieuwd of je een duidelijk fotootje kunt maken :-).
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

is het zo te zien ?Afbeelding[/img]

hihi beetje wazig, beetje lastig in je up te doen met een telefoon..
ben benieuwd.. het is wel een soort van spleetje maar komt niets uit :???:

hmm denk een poesje... wel raar op paspoort van de dierenarts staat kater ?!?
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Tatata: je hebt een POESJE!!!!

Want vrouwtjes hebben een spleetje en mannetjes een rondje, dus dit is overduidelijk een vrouwtje en je dierenarts heeft een bril nodig, haha!

Voor de zekerheid kunt je nog even voelen of je onderhuids misschien balletjes voelt, voor het geval dat het toch een katertje is dat zijn balletjes nog moet krijgen.....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

tsss serieus?? jemig wat belachelijk zeg! had de eigenaar nog gemaild maar ze wist toch zeker dat dit een kater was...

zeker weten ? zal nog es kijken haha.. sjips nu een andere naam bedenken .. joey wordt.... joy ofzo haha

kan geen balletjes voelen en zie nu ook heel duidelijk dat de afstand heel dichtbij is...

heb nog es gegoogled haha.. moet even omschakelen nu vreemd hoor.thanks !
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als ik jouw beschrijving zo lees dan denk ik toch ook echt dat je een poes mee hebt gekregen! Zo klein als onze katten waren, je kon bij allemaal al een piemeltje naar buiten zien komen en balletjes voelen.
Is inderdaad even omschakelen ;-)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

hihi ben er nog niet overuit.. zal daarom onze ander poes haar niet zo mogen? 2 dames? de kater vindt haar wel leuk...
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

twee dames maakt niets uit hoor, hier 20 poezen en 14 heren en geslacht maakt niets uit hier

grappig dat de vorige eigenaar wist dat het een kater was, verschil is toch goed te zien over het algemeen
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hihi, gefeliciteerd; je hebt een dochter!!

Ik heb hier allebei, dus het verschil kan ik hier goed zien. Onze dochter Metzli heeft echt een streepje, terwijl onze stoere zoon Tux een rondje heeft.....en twee enórme (zelfs de DA stond er versteld van!) knikkers, maar dat was je vraag niet.

Wel raar hoor, dat die andere eigenaar het niet kon zien....

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

ja achteraf zie ik nu goed het verschil met tommy de kater.. heb sandy ook nog es goed bekeken en het is echt een meisie hoor.. stom ook van mij dat ik niet beter heb gekeken..
die vrouw deed zo overkomen dat ze er heel veel verstand van had.. vraag me nu ook af of het wel een kruising main coon is ...
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Haha, misschien wist ze van toeten nog blazen en deed ze gewoon interessant :lol:. Je kunt ook een langharige huis, tuin en keuken poes hebben of ook wel "domestic longhair" genoemd (dat klinkt chiquer ;-)).

Als ze een kruising Main Coon is dan zou je misschien iiets uit de onderstaande beschrijving moeten herkennen:

Uiterlijk
De Maine Coon is een grote kat met een halflangharige vacht, een stevig skelet en een lange volle staart. Op latere leeftijd kan het ras vooral in de winter een imposante kraag rondom de kop en een langere beharing op de achterkant van de achterpoten ("broek") ontwikkelen. Veel dieren bezitten ook de recessieve eigenschap voor oorpluimpjes, iets dat door liefhebbers gewaardeerd wordt. Dit maakt de Maine Coon tot een imposantie verschijning. Maine Coons zijn sexueel actief vanaf een maand of zes maar zijn pas volledig lichamelijk uitgegroeid na ongeveer drie jaar. De kat weegt dan gemiddeld tussen de 5 en 9 kilo voor katers en 4 tot 6 kilo voor poezen.

Karakter
Ondanks het imposante voorkomen van de Maine Coon is het een bijzonder vriendelijke en energieke kat met een groot sociaal besef naar andere huisdieren en mensen toe. Uitzonderingen daargelaten zijn het relatief zelfstandige katten die goed alleen kunnen zijn. Desalniettemin, als de eigenaar er wel is zal de Maine Coon hem of haar vaak door het huis heen volgen en op een afstandje toekijken naar de bezigheden van het baasje. De Maine Coon niet echt een schootkat; De Maine Coon gaat liever naast of in de buurt van het baasje liggen. Heel typisch voor de Maine Coon is het creatief gebruik van de voorpoten om zaken vast te pakken, te eten en zelfs deuren te openen. Ook vinden de meeste Maine Coons water erg aantrekkelijk om mee te spelen. Je doet ze een groot plezier met een waterbak met stromend water.


Misschien kun je hier een fotootje van haar voorkant (en niet haar kontje ;-)) neerzetten, dan kunnen we met z'n allen kijken wat ze is.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
catwoman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:59
Locatie: Groningen

Bericht door catwoman »

zal ik wel even doen haha.. even eentje maken weer..

de beschrijving klopt wel aardig, het is wel een kruising dat sowieso..

Afbeelding[/img]

weet niet of het nu duidelijk te zien is.. anders geef maar een gil en dan maak ik ff een andere.. heb geen digi camera helaas dus doe het via mijn telefoon..
Catwoman ownes: Tommy,Sandy en eh vanaf nu Nikky ..(ipv joey haha)
hond Wesley en franse nijn Gijs
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik herken hier niets Maine Coon-igs aan (ook geen kruising) :-(.

Ik kan natuurlijk op de foto niet zien of het al een struise dame is ook al is ze nog jong en haar kraag, broek en staart kunnen later ook nog uitgroeien tot flinke pluimen, maar ze lijkt me iets te tenger voor een (kruising) maine coon en ze heeft ook geen stevige voetjes die zo kenmerkend zijn voor een (kruising) maine coon. Ook hoort ze nu al een wat piekerige vacht te hebben die later uitgroeit tot een mooie volle lange vacht en jouw poesje lijkt me iets te gladharig.

Maar je weet het natuurlijk nooit zeker bij een kitten, misschien moet het allemaal nog komen. Ach, het maakt toch eigenlijk ook niet uit, want ze is prachtig wat ze ook mag zijn!

groeten,
Sandra
Gesloten