Aanschafprijs van een (ras)kitten

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: aankoopprijs

Bericht door BillyJean »

Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: aankoopprijs

Bericht door Adriana »

dat is een erg duidelijk en realistisch overzicht!
en als wendy met haar vraag de prijzen van de fokkers ter discussie wil stellen, dan denk ik dat ze beter een ander forum (wat meer leden heeft die katten fokken) kan opzoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: aankoopprijs

Bericht door Admin »

miele2010 schreef:Wennes13, heb jij ooit gehoord van elementaire beleefdheid? Je komt hier zomaar binnenvallen en je van alles afvragen zonder boe of ba... Stel je eerst deftig voor, dat is hier de gewoonte op het forum! Nadien zullen we proberen te antwoorden op al jouw vragen...
Welkom op de kattensite...
Het is niet verplicht om je eerst voor te stellen op het forum voordat je een vraag kunt stellen. En ze komt niet zomaar binnenvallen, maar heeft zich gewoon netjes aangemeld zoals iedereen. Verder vind ik Wendy niet onbeleefd in haar bericht.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door miele2010 »

Inderdaad, het is niet verplicht maar slechts een kleine moeite om je efkes in het kort voor te stellen op het forum.
Soit, bij ons in België is dat toch de gewoonte en een vorm van elementaire beleefdheid...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Anne »

Nou ja zeg, ik heb me hier ook nooit netjes voorgesteld. Wil dat dan zeggen dat ik onbeleefd ben? 8-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door castratenkoor »

Ras-kitten voor 800-1000 euro is heel normaal. Ik ken wel hogere dekbedragen dan de link aangeeft.
Op marktplaats zijn raskatten wel voor 200-300 euro te koop. Maar het gaat hier juist vaak om broodfokkers die zich niet houden aan de regels van rasverenigingen ed. Zulke "fokkers" hebben dan ook vaak zelf de dekkater in huis. De kittens gaan dan vaak veel te jong de deur uit, soms zelfs zonder eerste enting. Moederpoes krijgt 3 nesten binnen het jaar en wordt na een paar jaar ook nog verkocht voor 100-150 euro. Tel uit je winst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Cerna »

Britten kosten op dit moment 550-600 euro; de dekkaterprijs is ook lager dan in de link van Elly.
Ik heb ook ooit een overzicht van Neocat op de site gezet om iemand die nogal licht dacht over het fokken van katten, wat af te schrikken (is volgens mij niet gelukt), maar ik kan het niet meer terugvinden.

Dus ja, raskatten zijn duurder maar je hoeft het niet te betalen. Je kunt ook gewoon naar het asiel en dan is de kat al gecastreerd (of kan op kosten van het asiel gecastreerd worden wanneer het een kitten betreft) en gechipt.
Waarom is een designbankstel duurder dan een bankstel van Ikea??

Oh jee, ik heb me ook nog nooit voorgesteld. Kwam ook zo pats-boem met mijn vraag. :oops:
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door miele2010 »

Nog één van de grote verschillen tussen Belgen en Nederlanders wordt hier bevestigd...
Het is dus toch geen cliché; jammer!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Komaan zeg.
Ik ben ook Belg en ik heb me ook niet voorgesteld in een apart topic.
Dat maakt toch helemaal niets uit? Dit is een forum, iedereen loopt hier binnen en buiten.
Als iedereen hier steeds zou voorstellen, moesten we daar meer op antwoorden dan op vragen en we kunnen het toch niet allemaal onthouden. Weet je wel hoeveel nieuwe leden er elke dag bijkomen? De meeste blijven gewoon niet lang...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door miele2010 »

En ik denk dat ik ook niet lang zal blijven...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Ilone »

....zucht.....

Alleen omdat jij er een andere mening op na houdt dan de rest?
Nou, als je zo je hele leven blijft dan ga je het nog zwaar krijgen!
Ik zie niet in waarom je niet kan blijven op het forum.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door miele2010 »

Hey hey, ik ben een tolerant iemand die respect heeft voor de mening van andere mensen! Maar ik kan me enorm zitten opvreten over onnozele topics en domme reacties hier op het forum!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door BillyJean »

Hoi Miele
als je er zo over denkt, dan hoef je hier toch niet te blijven? Het lijkt me voor jou niet gezond om je op zitten te vreten....slecht voor je lijf en geestelijke gesteldheid

verder schreef je : Stel je eerst deftig voor, dat is hier de gewoonte op het forum! Nadien zullen we proberen te antwoorden op al jouw vragen...

Zullen we afspreken dat "we" zelf zullen beslissen of "we" wel of niet zullen antwoorden.
Want ik heb totaal geen moeite met de directe vraagstelling van de topic. Ik begrijp niet goed waarom iemand zich eerst moet voorstellen om een vraag te stellen. En of ik antwoordt, beslis ik graag zelf.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door miele2010 »

Daar zijn we volledig mee akkoord...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door castratenkoor »

miele2010 schreef:Nog één van de grote verschillen tussen Belgen en Nederlanders wordt hier bevestigd...
Het is dus toch geen cliché; jammer!
Je komt zelf amper kijken op dit forum en dan zo'n toon aanslaan.......dat vind ik persoonlijk veel onbeleefder dan de vraagsteller.

..........
miele2010 schreef:Hey hey, ik ben een tolerant iemand die respect heeft voor de mening van andere mensen! Maar ik kan me enorm zitten opvreten over onnozele topics en domme reacties hier op het forum!
Wat jij onnozel vindt geldt voor jou en WE kunnen helemaal zelf beslissen waar we wel of niet op reageren.
Maar als je zelf zo briljant ben, waar blijven dan de briljante antwoorden?

Ik ben lid geweest van een Belgisch kattenforum en nee daar voelde ik me inderdaad niet thuis. Schering en inslag van roadpizza's en pretnesten. Niet mijn ding.

Nee ik heb niks tegen Belgen, maar jij klaarblijkelijk wel tegen Nederlanders.
Ik mag me rijk prijzen met meerdere belgen in vriendenkring.
Wederzijds respect daar draait het om, niet om afkomst, dat boeit me niet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie