Shows

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gesloten
audrey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2006 18:43

Bericht door audrey »

ik heb trouwens nog een vraagje.. misschien dat jij daar ook wel antwoord op weet..

Als je besluit te gaan showen met je kat, hoe weet je dan dat je niet compleet voor aap staat..? of sta je dat nooit met een raskat die een stamboom heeft..?

Want het lijkt me zo stom dat je daar aankomt met je kat, en dan blijkt dat hij of zij helemaal niet voldoet aan de eissen.. of dat hij of zij juist die fouten heeft die niet voor mogen komen... moet je daar van te voren zelf achterkomen of kom je daar juist achter door naar een show te gaan?

groetjes Audrey
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik weet niet veel van raskatten, maar wel dat er standaarden per ras zijn waar je kat aan hoort te voldoen om prijzen te kunnen winnen. In een goed kattenboek staan veel van die raskenmerken vermeldt, maar als je het zeker wilt weten moet je even op het internet kijken naar de overkoepelende rassenvereniging in Nederland of België, want zij bepalen de standaard per ras.

Als je het leuk vind om je katje te showen zou ik gewoon eens een bezoekje brengen aan een show en met wat mensen gaan babbelen, dan hoor je snel genoeg of jouw katje een kansje maakt. Voor aap zal je hopelijk niet zo snel staan, maar prijzen winnen is een heel ander verhaal.

groetjes,
Sandra
audrey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2006 18:43

Shows

Bericht door audrey »

hallo allemaal!

kan iemand mij misschien iets meer uitleggen over kattenshows? en dan metname waar precies opgelet wordt, hoe je weet of je kat uberhaupt geschikt is voor een show (mooi genoeg zegmaar) en wat de prijze inhouden.

ik weet dat er prijzen zijn als Best In Show ed. maar wat betekend het bijvoorbeeld als je 'uitmuntend 1' haald? en ik las ook ergens iets over 'ex2'...

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Waarom wil je met je kat naar een show? Het is voor een kat echt geen pretje om daar een hele dag te zijn.
Als je naar een show wilt om te horen dat je een mooie kat hebt, kun je net zo goed hier een fototopic aanmaken ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Voor mij hoeven shows niet zo, maar daar is iedereen heel verschillend in en als je er plezier aan beleeft dan moet je dat gewoon doen. Als je een makkelijke kat hebt zal hij/zij er ook niet onder lijden, maar bij een stresskipje zou ik hem/haar gewoon lekker thuis laten.

Dit forum besteed niet zo veel aandacht aan shows, maar er zijn talloze forums die dat wel doen. Die zijn er ook nog eens per ras, dus als je op het forum over bijvoorbeeld Perzen of Maine Coons kijkt dan vindt je er alles over de raskat, de standaarden, de shows, de prijzen die je kunt winnen, de categorieën enz. enz.

Misschien dat er iemand op dit forum je verder kan helpen, maar anders zou ik gewoon eens op zo'n forum kijken voor adviezen en tips.

O ja, heb je al twee raskatjes aangeschaft (een Maine Coon en een Britse korthaar, toch?) en belangrijker nog: heb je al foto's ;-)?

groetjes,
Sandra
audrey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2006 18:43

Bericht door audrey »

haha nee, ik heb ze nog steeds niet... en ik heb meer onderzoek gedaan, en heb nog meer rassen gezien die ik wel heeeel erg mooi vind.. de Noorseboskat en de Turkse Van bijvoorbeeld.. maar ik mag van mezelf maar 2 katten, dus ik moet gaan kiezen!

haha, en ik ben ook nog steeds druk aan het sparen!! er komt steeds iets tussendoor wat mijn geld harder nodig is, dus het gaat heeeeel langzaam.. maar echt, zodra ik ze heb, zijn jullie de eerste die de foto's mogen zien hier!! :D
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Muis schreef:Waarom wil je met je kat naar een show? Het is voor een kat echt geen pretje om daar een hele dag te zijn.
Als je naar een show wilt om te horen dat je een mooie kat hebt, kun je net zo goed hier een fototopic aanmaken ;-)
Een fototopic aanmaken is altijd een goed idee natuurlijk, maar ik wil hier toch even op reageren. Er zijn namelijk ook katten die het erg leuk vinden op de show.

Jamie is nu een aantal keer op de show geweest en vind het fantastisch. Een hele dag alle aandacht van het vrouwtje!! Geweldig vind hij het.

Hij heeft trouwens geen stamboom, maar is wel een Balinees. Ik stond niet voor aap hoorr.

Maar als je met je kat wil showen, waarom neem je dan geen contact op met de fokker waar deze vandaan komt. Als deze fokker ook naar shows gaat kan je misschien een keertje samen. Heb ik ook gedaan, veel gezelliger ook trouwens.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Onzekatjes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 10:18
Locatie: Schiedam

show

Bericht door Onzekatjes »

Hallo, ik ben nieuw op het forum! Ik heb een 3 jarige (half) Heilige Birmaan kater Bailey (blue point) en krijg over 6 weekjes een Birmaan kittentje erbij (Meastro, seal tabby point). De fokker is helemaal weg van 'm en zegt dat ie perfect is om een kittenshow mee te doen. Is dit niet zielig? Wie heeft hier ervaring mee??
audrey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2006 18:43

Bericht door audrey »

als de kat het leuk vind is het toch zeker niet zielig!!

ik zou eerst eens zelf als toeschouwer gaan kijken bij een show, dan zie je hoe het gaat enzo...

om er achter te komen of je kat het leuk vind, is er maar 1 manier en dat is door een keer mee te doen aan een show!!

succes :-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik dat mensen shows leuker vinden dan katten, maar het lijkt me pas zielig als de kat er gestresst door raakt. Zolang de kat het geshow lijkt te accepteren kan het, lijkt mij, verder geen kwaad. Wat de lol van shows is weet ik eerlijk gezegd niet, maar dat moet ieder voor zich zelf maar uitmaken.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Onzekatjes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 10:18
Locatie: Schiedam

show

Bericht door Onzekatjes »

Bedankt voor jullie antwoord :grin: , ik ga zeker snel een keertje bij zo'n show kijken, lijkt me toch wel grappig. Het is inderdaad zoals je zegt; het baasje beleeft er meer plezier aan dan het katje. Ik ga eerst een keertje kijken en dan besluiten om voor een keertje mee te doen. Ik ga sowieso niet het hele land afslepen met mijn kat. Lijkt mij niets..
Ik wil eerst mijn lieve beestje in huis hebben haha, we praten pas over een kleinte van amper 8 weekjes oud., nog 4 en halve week wachten :???:

groetjes Tamara
audrey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2006 18:43

Bericht door audrey »

veel kijk plezier dan op de show!! geloof me: je kijkt je ogen uit!! zoveel mooie katten!

en natuurlijk (over 4 weekjes) veel plezier met je nieuwe baby! :-D
Gesloten