Maine Coon wordt niet dikker

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
mones
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:23
Locatie: ommen

Maine Coon wordt niet dikker

Bericht door mones »

Wij hebben sinds een maand een vrouwtje op gehaald bij wat wij dachten een fokker.
Alles zou goed zijn maar bij thuis komst bleek ze een ooronsteking te hebben en een tandonsteking.
We geven haar een combinatie van eukanuba en whiskas volgens de dierenarts konden we dit goed proberen en ze is niet aan de diaree maar
is in vier weken maar 200 gram gegroeid
Ik wil het graag goed doen maar word er erg onzeker van.
Heeft iemand tips voor ons
:?: :?: :?:
echte liefde is kattenliefde
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Mones, welkom op de site! ;-)
Misschien dat je in dit topic meer informatie vindt over het gewicht van je kat (of kitten?):

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... highlight=
mones
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:23
Locatie: ommen

Bericht door mones »

Bedankt voor de link claudia.
Is er dan geen verschil tussen het gewicht van een normale en een raskat?
echte liefde is kattenliefde
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Het verschilt per ras natuurlijk wel wat. Een nebelung poes (een soort blauwe rus, maar dan veel slanker) zal natuurlijk veel minder wegen dan een Noorse Boskat Kater.
Heb je al eens in rasboeken gekeken hoeveel een coon ongeveer moet gaan wegen uiteindelijk?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mones
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:23
Locatie: ommen

Bericht door mones »

Ja maar kan er weinig in vinden.
Als je over haar rug voelt dan voel je duidelijk haar botten ben ik niet gewend van de rest van de katten die ik heb, die worden gewoon lekker dik.
echte liefde is kattenliefde
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je moet inderdaad niet duidelijk de botten voelen.
Als je over de rug aait met je net de ruggegraat, ribben en heupen voelen. Als je ze heel duidelijk voelt is ze te mager (dit is moeilijk uitleggen zeg!!)

Eet ze haar voer helemaal op?
Welke variant gebruik je van Eukanuba? De kitten of een andere?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Heb je haar ziek meegekregen van de cattery? Vraag dan eens na of ze niesziekte heeft gehad, want een oorontsteking in combinatie met tandvleesontsteking wijst daar wel op.

Ook kan een tandvleesontsteking op iets anders wijzen, (vaak gepaard gaand met darmproblemen).
Hoe is haar ontlasting, en hoe is haar buik? Is die dik of ingevallen?
Ik neem aan dat ze goed ontwormd is?

Een Maine Coon heeft wel 3 jaar nodig om uit te zwaren, maar als ik je zo hoor, denk ik dat ze beslist te mager is, en zou een ontlasting-onderzoek wellicht meer duidelijkheid kunnen geven.

Overigens kun je de kosten van behandeling aan de cattery declareren als blijkt dat ze de ziekte daar heeft opgelopen.
Succes!
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hoe oud is je kat?

Als ze al wat ouder is groeit ze ook minder snel.
Een kitten groeit harder.
Groetjes Gerda
mones
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:23
Locatie: ommen

Bericht door mones »

Mijn Bella is nu ong. 5 maanden.
Ze krijgt eukanuba kitten brokken en gourmet daimant (vind ze erg lekker).
De ontlasting is normaal en volgens de da zal al nooit een grote kat worden(dat hebben wij weer).
Gisteren nog weer naar de da geweest met haar voor haar oren en de da had het over een hardnekkige ooronsteking hij heeft wel een woord gezegd maar heb het niet onthouden.
De Cattery waar ik haar weg heb, heeft niks meer van zich laten horen en baal daar goed van.
Ze heeft geen officiele papieren.
Toen we haar hebben op gehaald was ze 3 mnd en niet geent wel behandeld tegen vlooien en oormijt maar haar oren etteren op dit moment.
echte liefde is kattenliefde
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Otitis media externa? Pus uit de oren is heftig hoor, daar kan ze flink ziek van zijn.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Jeetje mina :shock: !

Dat klinkt heftig!!! Ik kan me voorstellen dat ze voor geen meter groeit; alle energie gaat momenteel naar het oplossen van die ontsteking. Heb je er wel iets voor gekregen? Als die oren niet over gaan, denk ik dat ze voorlopig ook niet groeit...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Nouw, als ze met een flinke oorontsteking zit, is het wel begrijpelijk dat ze niet zo goed bijkomt in gewicht, het beestje haar systeem is ontregelt, ze heeft waarschijnlijk pijn en koorts, haar lichaam heeft nu al z'n energie nodig om dit te bestrijden.
Heeft de da haar behandeld ? met wat ? moet je haar medicijnen geven, of drupjes in haar oren ?
verzorg ze maar goed, en geef ze maar wat extra voer ( van die gourmet ), de eukanuba-brokken zijn prima, is een hoogstaand kwaliteitsvoer waar alles inzit wat een kat nodig heeft.
Je kan ook i.p.v. die gourmet aan de DA vragen voor blikjes A/D van Hills, dat is speciaal krachtvoer voor katten die of ziek zijn of eventjes een duwtje nodig hebben om op gewicht te komen, ze geven het ook als extra aan zogende poezen, omdat die veel energie nodig hebben. Hier in Belgie kan je dit enkel krijgen bij de DA, ik betaal er 2€ per stuk voor, ik geef het momenteel aan mijn nieuw kitten, Wodan, tot hij wat groter en sterker is.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
mones
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:23
Locatie: ommen

Bericht door mones »

Ik heb van de da : auribiotic gekregen en moet dat 2keer daags in haar oren doen ,2 weken lang.
Ben inmiddels al zo ver dat de cattery waar zij vandaan komt blijkt op de zwarte lijst te staan (tel gekregen van de voorzitter van de main coon ras club) dus ben blij dat ik haar daar weg gehaald heb.,
Maar had beter op moeten letten,want wie zegt mij dt het inderdaad haar moeder was die daar rond liep.
Sprak vanmiddag iemand die heeft een main gehad met allemaal dezelfde problemen en ook een knikstaart dat beestje is maar 1 jaar oud geworden, bleek een urine infectie bij te zitten dus ik hou mijn hart vast.
echte liefde is kattenliefde
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

mones schreef: Sprak vanmiddag iemand die heeft een main gehad met allemaal dezelfde problemen en ook een knikstaart dat beestje is maar 1 jaar oud geworden, bleek een urine infectie bij te zitten dus ik hou mijn hart vast.
Heeft die van jouw dan ook een knik-staart ? Dat wist je toch hoop ik toen je ze ging halen ? Of is dat de reden dat je ze genomen hebt, mijn mama heeft er ook één met een knik-staart (wel een ander ras ) en zij heeft ze bijna gratis meegekregen .
Ik snap wel niet goed wat die knik-staart met de rest van de problemen te maken heeft, die van ons mama is kerngezond.
Ik hoop echt voor jullie dat alles goed komt . Weer een voorbeeld van een cattery die dus blijkbaar aan broodfok doen :twisted:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Jeetje wat een ellende, het komt me jammergenoeg heel erg bekend voor. Lees mijn topics maar eens.
Ik weet niet of je de volle prijs hebt betaald maar anders zou ik echt je geld terug vragen, je hebt een kat meegekregen die niet goed is. Hoe hard dat ook klinkt.

Ik denk dat je een broodfokker hebt getroffen, en die mensen moeten gestopt worden.
Misschien een aanklacht indienen bij de dierenbescherming?
Groetjes van Doryn and Cats.
Gesloten