Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zeg altijd maar; Als je het niet vertrouwt, bel je dierenarts even! Die zal het je vast en zeker kunnen vertellen!

Een piepklein stukje brood is overigens niet erg, veel brood zou weer schadelijk kunnen zijn (niet giftig overigens)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als ze teveel brood eet kan ze aan de diaree raken, katten zijn niet in staat om dit in grote hoeveelheden te verteren. Quinto heeft ook wel eens een zak gevonden en die is een paar dagen aan de diaree geweest. Volgens mij is dat met gist hetzelfde maar dat weet ik niet zeker.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sumi is er niet ziek van geweest, maar ik weet wel dat ik de gist vanaf nu op een ander plaatsje ga zetten ;)
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

mijn kittens krijgen af en toe een klein stukje aardbei.. Weet niet of het slecht voor ze is ze smullen er wel van
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Er is al een keer zo'n vraag gesteld maar ik vraag het voor mijn eigen zekerheid nog maar een keer.
Ik ben dus zo dom geweest om gebraden kippenvleugeltjes in de prullenbak te gooien.
Ik moest snel weg dus niet meer bij nagedacht. Nu kwam ik net thuis, heeft Tiamo ervan gegeten.

Nu zat er nog wel heel veel vlees aan ( ben een slechte eter) dus hoop maar dat ie daarvan heeft gegeten.
Maar mocht ie nu wel botjes hebben gegeten, wanneer kan ik iets aan hem merken of het niet goed gaat.

Ik ben super ongerust dus hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn nieuwe aanwinst, de kater Tiwaz (met onverzadigbare eetlust en het bijpassende figuur ;-)), heeft vanavond met smaak een restje aardappelen met zuurkool opgegeten dat ik per ongeluk op tafel had laten staan.

Ik moest er eigenlijk wel om lachen, want ik heb nog nooit van een kat gehoord die zuurkool lekker vind. Het grappigste is nog wel dat er niet eens jus op zat, dan had ik het nog wel begrepen. Het was gewoon droge aardappelen met zuurkool! Ik hoop niet dat het schadelijk voor hem is, maar het waren gelukkig maar een paar hapjes. Kennen jullie ook katten met dergelijke vreemde eetgewoonten?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Euh ja, mijn katten lusten boerenkoolstamppot :lol: Zuurkoolstamppot heb ik ze nog niet laten proeven :lol:
Maar volgens mij kan een klein beetje echt geen kwaad hoor....
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Musti hier lust de gekste dingen: brood, yoghurt, verse kaas, worst, scampi's, spaghettisaus, zongedroode tomaatjes en ... curryroomsaus!!! :???:

Echt een maf beest hè.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Lies77 schreef:Musti hier lust de gekste dingen: brood, yoghurt, verse kaas, worst, scampi's, spaghettisaus, zongedroode tomaatjes en ... curryroomsaus!!! :???:

Echt een maf beest hè.
spaghettisaus en yoghurt zijn mijn twee dames ook verzot op hoor. Scampi's trouwens ook (vis hé) en pitou is verzot op olijven :shock:

Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die olijven?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Gehakt geruld of gekookt?

Bericht door WollyWobbel »

Ik heb even een vraagje over het geven van gehakt aan mijn katten, ze zijn dus sinds kort op RC indoor 27 overgestapt, en wil ik ze 1 dag in de week iets speciaals gaan geven, en had ik afgelopen weekend macaroni gekookt (zonder zout) en ei gekookt en gehakt gekookt maar ze lieten het dus mooi staan.

Heeft iemand nog andere tips en moet ik het gehakt nou koken?
:icon_shifty:
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Blijkbaar hebben ze helemaal geen behoefte aan iets speciaals ;)
Als ik ze eens iets anders dan anders wil geven dan kook ik nog wel eens koolvisfilet voor ze.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Dat zou best kunnen, de eerste dagen vonden ze die brokjes lekker en stonden mijn vriend en ik er van te kijken dat ze het gewoon aten of ze niks anders gewend waren.
Maar zag ik gisteravond toch de katten zo reageren van,O we krijgen weer hetzelfde en daarom wil ik ze dus ook iets anders geven.

Maar ik denk dat ik ook eens zo'n visje gaat geven.
Het blijft uiteindelijk toch uitproberen lijkt mij.
:nothanx: voor je tip
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

freija schreef:
Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die olijven?
Jeeeeey!!! Eindelijk nog een kat die olijven lust!!! Ik dacht al dat Saar de enige gek was :lol:
Saar eet ze dus ook met enige regelmaat. Ze krijgt er in totaal (ze krijgt steeds een stukje van mijn olijf dan) hooguit 2 a 3 olijven. Tot op heden heb ik niet gemerkt dat zij er op reageert hoor.
Maar dit zijn altijd wel olijven op oliebasis en niet op dat zoute water.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Re: Gehakt geruld of gekookt?

Bericht door hilde »

WollyWobbel schreef:
Heeft iemand nog andere tips en moet ik het gehakt nou koken?
:icon_shifty:
Gehakt mogen ze rauw, als er maar geen varkensvlees in zit. Femke eet het hier wel, maar Thomas niet, die eet alleen z'n carnibest ;-)

Groetjes Hilde, Thomas & Femke
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Bram spoort helemaal niet. Hij drinkt witte wijn uit mijn glas :???: Een kat hoort alcohol te haten. Heel vreemd wezen. Ik dek het wel af of zet het weg, want ik wil dit niet. Rare dieren katten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie