Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Leonie89 »

hahaha.. gelukkig (denk ik) heb ik hier geen ervaring mee.. Benthe begint altijd als een gek te bedelen als we aan het koken zijn, maar als ik haar dan laat ruiken is het al niet interessant meer.. :grin: vingers aflikken vind ze wel heerlijk.. niet als ze onder het eten zitten, maar als we van buiten komen.. lekker koel en smaakjes van buiten?? :-|
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

Lotte schreef::edance: Sandra, Saar en ik zijn Tristan eeuwig dankbaar :lol:
Nu is Saar niet meer de enige kat die we kennen die letterlijk een moord voor (groene) olijven doet!!
En ook inderdaad tomatensaus. Mijn eten laat ze eigenlijk altijd met rust, tenzij er iets met tomaat door zit, dan drijft ze je echt compleet tot waanzin ;)

Maar goed, ik ben dus blij dat Saar wat dat betreft toch niet helemaal uniek is :lol:
het broertje van vlinder dronk ook koffie zo uit de kop... vlinder daarintegen houdt meer van thee.
ik moet ook oppassen dat ze mijn yoghurt sochtends niet inpikt.. en bij het avond eten loert ze op mijn sla :S
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door evaleeuw »

Ari is ook gek op een likje yoghurt af en toe, ik weet eigenlijk niet of dat kwaad kan?
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

volgens mij kan af en toe een likje geen kwaad.. maar echt goed is het ook niet geloof ik..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Sandra W »

Yoghurt kan gelukkig geen enkel kwaad, maar overdaad schaat natuurlijk altijd. Het is verder zelfs heel goed tegen langdurige diarree, omdat het de darmflora helpt te herstellen door de hoge zuurtegraad.

Mijn nieuwste aanwinst Tristan blijft mij trouwens verbazen met zijn uitzonderlijk brede smaakpalet. Hij is óf een fijnproever in kattenverpakking óf een veelvraat die, doordat hij als zwerver uit vuilnisbakken at, gewoon alles eet wat los en vast zit. Het eerste zou natuurlijk erg leuk zijn, maar ik vrees dat hij toch het tweede is :lol:.

Gisteren stond er voor hem gele rijst op het menu, dat was smullen natuurlijk en vandaag was het een salade met een overheerlijke notendressing, ook niet te versmaden ;-). Ik moet toch wat beter gaan opletten dat ik geen restjes op de aanrecht laat staan :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door evaleeuw »

Sandra W schreef:Yoghurt kan gelukkig geen enkel kwaad, maar overdaad schaat natuurlijk altijd. Het is verder zelfs heel goed tegen langdurige diarree, omdat het de darmflora helpt te herstellen door de hoge zuurtegraad.
He da's mooi!! :eclap: Het is echt puur en alleen als ikzelf een bakje yoghurt eet en het bakje niet direct naar de keuken breng. het eerste likje vind ze heerlijk en het tweede al minder interessant :lol:

Ik had gehoord dat heel af en toe een hardgekookt eitje een lekkere traktatie is, Ari moet er niets van weten! :lol: Ze ruikt eraan, prauwt en rent weg...
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Sandra W »

Het begint mij zo langzamerhand wel duidelijk te worden dat Tristan heel veel gekke dingen erg lekker vindt, zo heeft hij gisteren heerlijk gesmuld van een stukje witte asperge (gewoon zo kaal zonder saus!) en vanmorgen was een korstje wit brood niet te versmaden, maar een nieuw soort kattenbrokje uitproberen, nee dat ging zelfs hem te ver :lol: :lol:!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

onze poes is echt gek :shock: gisteren lag ze tussen ons in een kruidnoot af te likken ( wat ik na een paar likken niet meer goed vond, wat zij dan weer niet leuk vond) en vannacht heeft ze een pakje gevulde speculaas uit de kast gepikt en voor 1/3 opgegeten :shock: :shock: dat kan nooit goed zijn voor een poes.. en ik vanmorgen maar vreemd kijken dat ze niet aanviel op der brokken...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Leonie89 »

oeh dat lijkt me inderdaad niet goed al die kruiden.. maar even flink in de gaten houden of er iets verandert in haar eet/drink/poep of speelgedrag..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

nee gelukkig niet, ze gedraagt zich helemaal normaal, gelukkig was het niet zo'n groot stuk maar moet zeggen dat ik ook wel heel erg geschrokken ben!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Leonie89 »

gelukkig :) ik ben blij dat benthe wat kieskeuriger is met voer.. ze sabbelt alleen wel op alles wat los en vast zit.. dat is soms ook wel even schrikken.. heb een tijdje terug een draad van bijna een halve meter uit haar keel gevist.. kokhals kokhals, maar gelukkig was het eruit..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Sandra W »

Tiwaz en Tristan zijn echt dol op gekookte rijst, malle beesten :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

ons poeebees eeft een voorliefde om allerlei etenswaren van het aanrecht te pikken :???: nou proberen we t haar wel af e leren, maar vanmorgen kwam ze de woonkamer in met zo'n plat pakje paprika poeder van de silvo (ik was een indische rijsttafel voor vanavond) en ging ze hem liggen aflikken :roll: echt onze kat is zo'n vuilnisbak :-(
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Sandra W »

Vandaag betrapte ik Tristan op het eten van flink wat stukjes rauwe rode ui :shock:! Heeft iemand een kat die dat ook lekker vindt?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door lievelijn »

nee maar ze eet wel peer :???: als ze de kans krijgt nou nu niet meer dus ;-)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie