Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Yoghurt had ik deze week bij Kimba geprobeerd, maar ofwel had hij geen zin, ofwel moest hij het niet hebben :roll: .

Kimba is een zoetebek, ik betrapte hem vorige week, toen hij choco aan het aflikken was van tafel (kinderen morsen weleens ;-) ) en dit weekend ging hij er met een paar kruimels van een droge koek vandoor!
Die choco moeten we goed in de gaten gaan houden, want en boterham met choco heeft hij ook al is te pakken gehad.

Even geen échte levensmiddellen; Kimba eet allerlei insekten maar géén spinnen. Kevers, muggen, bromvliegen, libellen, die eet hij lekker op maar spinnen niet? Hoe komt dat?

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

hier heb ik een paar kliko's rondlopen, die eten alles

Yoghurt, kaas, groente, fruit, brood, aardappelen en verder alles wat ze in een onbewaakt ogenblik kunnen pikken van mijn bord
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

banoentje schreef:Kimba is een zoetebek
Kathy, ik wil niks zeggen hoor, maar katten proeven helemaal geen zoet! :icon_shifty:
Maar ik ken het volledig hoor: choco, cake, koekjes, ... die van mij zijn er ook zot van. Maar ik dnek dat het eerder door de boter is die erin zit, want ik heb altijd geweten dat een kat geen smaakpapillen heeft die zoete smaak detecteren.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ah, dat wist ik niet! Ik dacht juist dat katten goed kunnen proeven, ze zijn toch kieskeurig hé ;-) . Weeral wat bijgeleerd :grin:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

chocolade is giftig voor dieren en kan bij zeer geringe hoeveelheid bij dieren die er niet tegen kunnen dodelijk zijn ;)
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
anny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2007 19:38
Locatie: weert

Bericht door anny »

dan toch zeker niet voor alle katten, Diana. ik heb twee siamezen gehad, die beiden dol waren op chocolade. kregen dan ook regelmatig een blokje, likten en kn abbelden ze helemaal op. een van de twee is 19 jaar geworden en de andere heb ik moeten laten inslapen (voor de derde keer borstkanker) met 16 jaar. dus zijn zeker niet jong gestorven.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Nochtans Anny, Diana heeft wel gelijk. Cacao is giftig voor katten (en nog meer voor honden). De ene kat is er gevoeliger aan dan de andere, en blijkbaar hebben die van jou dit zeer goed verdragen!

Lol Kathy, kieskeurig zijn ze zeker, daar heb je een punt! En nog typischer: ze eten al wat ze niet mogen eten, maar durven hun neus ophalen voor hun eigen eten ;-)
Gebruikersavatar
dreatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2007 09:19
Locatie: Hulst

is yoghurt voor een poes goed?

Bericht door dreatjuh »

onze poezen krijgen 3x per dag na hun brokjes een klein beetje yoghurt. is dat echt wel zo goed voor de poezen??
zo nee is daar iets anders voor?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk vind ik dat wel erg veel, aangezien yoghurt een hele hoge zuurtegraad heeft. Ik raad je dan ook aan hiermee te stoppen en ze het bijvoorbeeld 1 x keer week als tractatie te geven.

Verder kun je het tijdelijk iedere dag geven als ze aan de diarree zijn, want dan helpt het heel goed bij het herstellen de darmflora.

groeten,
Sandra
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Mijn katjes weten volgens mij niet zo goed dat ze kat zijn, want ze eten alles wat mensen ook eten als we niet oppassen!!! Of is dit kitten-eigen?

Ze eten bijvoorbeeld groente (vooral op broccoli zijn ze gek, gekookt of rauw maakt niet uit), paprika, tomaat (het liefst tomatensoep), drop, pasta, het kan niet gekker! Tegenwoordig bergen we alles goed op en ze hebben het afgeleerd om tijdens het eten op tafel te springen, want dat deden ze in het begin en dan snaaiden ze zo je bord leeg! Zo zijn ze al meerdere keren bezeten aangevallen op mijn bord roerbakgroenten :???: Gekke beesten...
De geur van chocola vinden ze ook geweldig, al hebben we natuurlijk al vanaf het begin goed opgepast met chocola, want dat is slecht voor bijna alle beesten. Dat krijgen ze dus absoluut niet.
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Anida »

Ik heb hier ook een alleseter. Als ik ga eten kan ik maar beter een beetje van wat ik op mijn bord heb liggen op een schoteltje doen voor mevrouw anders springt ze het liefst midden in me bord met eten ;) Meestal is het dan ook maar een paar hapjes en komt ze erachter dat haar eigen eten toch lekkerder is. Maar gekookte sperciebonen en sliertjes Bami doet ze bijna een moord voor. :pdtbud:
Ook een klein stukje brood met een klein stukje vleeswaar erop vind ze niet te versmaden. Niet teveel want er zit soms wel iets van varkensvlees op mijn brood. Maar ze wil wel alles proberen. Heb hier nu gelezen dat sommige dingen wel slecht kunnen zijn en zal die dus ook niet meer geven. Zal wel even wennen worden voor haar. Gelukkig eet ze haar eigen eten ook goed en heeft ze nog nooit last van diarree gehad of overgeven. Dat is iets waar ik wel heel goed op let. Maar mijn vraag is eigenlijk over de Bami. Daar is ze echt verzot op. Maar kan het geen kwaad? Ze krijgt maar een paar sliertjes en eet het ook niet elke week maar als ze de kans krijgt eet ze het gewoon uit de pan als ik even niet op let.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door rieneke »

ik zou me niet druk maken om die paar sliertjes, als ze het zo lekker vindt. ook ham of zo kan geen kwaad hoor, het is vooral rauw varkensvlees waar je mee uit moet kijken.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door fvddungen »

Nou, ik heb katten rare dingen zien eten, maar mijn nieuw poes slaat alles.

Zowel eergisteren als vandaag kwam ze thuis met zo'n netje waar van die vetbollen met pitten/zaadjes voor vogels in zitten. En eenmaal hier binnen haalt ze dat nog helemaal uit elkaar en zit ze dat gewoon op te eten. Alleen die grote pitten vindt ze niet zo.

Raar beest.
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Marsjie »

Hi hi

Ook ik heb verbaasd gestaan over wat Mauw (bijna 5 maanden) allemaal lekker blijkt te vinden. Gisteren met zakje Hamka's op de bank gezeten maar kostte mij bijna mijn vingers :???: Verder is patat, bitterballen, broccoli, peen, witlof en jaaahhhh andijvie erg lekker. Dat soort dingen kan ik op zich nog wel inkomen maar gisteren gezien dat ze ook caviavoer aan het uitproberen is :lol: Onze Joppie vond dat niet echt leuk want ze jat zijn groente ook al :grin: . Ben benieuwd wat ze nog meer gaat proberen te knabbelen. Overigens geef ik haar zelf niets maar ja soms heb ik 's ochtends vroeg geen tijd meer om nog af te wassen en ook blijven de kids niet de hele tijd bij hun bordje zitten :roll: . Misschien kan ik haar wel leren om de afwas voor me te doen :lol:

Groetjes Marlies
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Bericht door Leonie89 »

onze oude kat at ook alles wat los of vast zat.. hij is nu 14 en supergezond.. echt een boerderijkat.. bij de castratie een keer geent en meer dan af en toe een pipetje frontline doen we er niet mee..
stevige, sterkte alleskat.. eet groente, fruit, brood met elk beleg, rijs, macaroni, aardappelen en natuurlijk vlees.. als wij genoeg hadden ging het bord op de grond en was het voor hem.. hij zal altijd netjes naast ons op zijn beurt te wachten en viel dan als een maniak aan.. (favo snack, dorito's)
hij had zeker niet te weinig voer.. bij ons stonden altijd 2 bakjes klaar en vers water en die gingen ook altijd netjes op.. af en toe kwamen de buren melden dat onze Elmo ook weer van hun kattenvoer had gesnoept.. ook sommige buren zonder katten kochten speciaal voor onze Elmo kattenvoer. een buurman rookte paling en gaf elmo dan een flink stuk. de buurvrouw gaf hem koekjes en liet hem mee eten met het avondeten..
hij at alles, maar is toch 'maar' 8 kilo.. met zijn 14 jaar is hij nog steeds superactief, waardoor hij de pondjes en wel af krijgt..
Plaats reactie