Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Haha, Bella, zeker spelen met de keuteltjes die zo leuk wegrollen!? :lol:
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

claudia schreef:Haha, Bella, zeker spelen met de keuteltjes die zo leuk wegrollen!? :lol:
Ja Thomas sleept ze ook overal mee naartoe. Is er uren zoet mee :roll: .

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Vis en sardientjes

Bericht door ingrid f »

Ik heb met grote ogen zitten kijken :shock: Onze moppie moet niks hebben van markreel of sardientjes.
Nou hebben we van wiskas vlees gehaald van een soort vis en dat eet ze wel.
Ik snap hier niks van elke kat vindt dat toch lekker, of zou dat komen omdat ze het gewoon niet gewend is?
Dat had ik ook met snoepjes na eindelijk 4 weken eet ze de snoepjes.
Ook kattemelk daar moet ze niks van hebben.
Komt dat nou echt omdat ze het niet gewend is?
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nee hoor, onze oudste 2 moeten ook niks hebben van verse vis terwijl de kleintjes het heerlijk vinden.
Ze lusten ook niet alle 4 kattenmelk en lang niet alle snoepjes worden gewaardeerd :lol:
Het is gewoon katse kieskeurigheid :grin:
Je moet is die staafjes van vitakraft proberen,. daar doen wel alle katten een moord voor. Ze zijn per 3 verpakt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik ken het hier ook hoor,
Saar hoeft geen kattenmelk, yoghurt, kaas of andere zuivel.
Vlees hoeft ze ook lang niet alles van en ook niet alle vissoorten :)
Kibbeling en tonijn vindt ze wel lekker :) (ze is helemaal niet verwend ;) )

Saar wil trouwens alleen gistsnoepjes van de Albert Heijn, die zou je eens kunnen proberen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door indigo »

mijn twee katten komen in plaats van met een vogeltje of iets met brood thuis. :lol:

zoey doet alsof zijn leven ervanaf hangt,ik denk dat ie voordat ik ze uit het asiel haalde heel lang op straat hebben gezworven.


hun lusten echt werkelijk alles,ik geef ze alleen droog voer.

maar als ik net 1 seconde met mn bord op de bank ga zitten en ik zit nog nie dan is mn eten er al vanaf. :lol:

zoey moet nu twee weken lang een pilletje slikken en die geef ik met een klein stukje kaas,dat kan toch geen kwaad?

indigo
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat kan geen kwaad hoor indigo, zolang je het maar bij kleine stukjes houdt.
Als je zo het pilletje naar binnen krijgt is het prima!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Poes houd, tot mijn grote verbazing, ook niet van vis en Puk vindt t maar zozo. volgens mij is het wat ze van oudsher gewend zijn en ook katteneigenwijsheid. Vroeger had ik een kater, Gijs, die hield van zijn brokjes en verder van komkommer en van pasta (nee dat kreeg ie niet vaak), echt te weird... 8-)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik geef elke avond een snipper kaas. Als ik het vergeet, gaan ze allemaal voor de koelkast zitten en kijken me strak aan 8-)
Ook mogen ze van mij de (magere) yoghurtschaaltjes uitlikken. Is zuur en kan ook geen kwaad.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik gooide een paar weken geleden een paar rauwe garnalen op de grond. Ze taalden er niet naar... Terwijl ze garnalen van de pizza af jatten :-P
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

naomie120 schreef:Poes houd, tot mijn grote verbazing, ook niet van vis en Puk vindt t maar zozo. volgens mij is het wat ze van oudsher gewend zijn en ook katteneigenwijsheid. Vroeger had ik een kater, Gijs, die hield van zijn brokjes en verder van komkommer en van pasta (nee dat kreeg ie niet vaak), echt te weird... 8-)
Lars, de kater bij mijn ouders doet een moord voor komkommer en aardappelschillen! Hij eet ze ook echt op :) (zou het dan toch eigenlijk een vega kat zijn)
Xiara vind aardappelschillen ook heel lekker :) Alleen likt zij ze af en eet ze ze niet op :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door indigo »

ja van mij mogen ze ook het schaaltje leeg likken van mn toetje

haha...
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Luna krijgt ook elke ochtend mijn bijna lege yoghurtschaaltje. Ze weet dit precies en zit al spinnend naast me te wachten tot het zover is. :grin:
Verder krijgen de katten zelden tot nooit eten dat niet speciaal voor katten is. Heel soms een snippertje kaas. Dit vinden ze wel superlekker trouwens! ;-)
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Nicky is ook dol op Yoghurt!! Ik eet iedere avond na het eten ook nog een schaaltje yoghurt en zodra ze het door heeft (direct dus ;-) ) zit ze naast me. Ze zorgt er ook voor dat ik haar niet perongeluk vergeet door te mauwen en af en toe tegen me omhoog te staan :lol: En dan is het zover, het bakje mag leeg. Heerlijk vindt ze dat.
Het vreemde is dat Roos het dus juist heel vies vindt en hard wegrend (!!!) als ik het bakje onder haar neus hou :roll:

Verder krijgen ze eigenlijk niets anders dan brokjes (royal canin indoor, geen andere :???: ) omdat ze simpelweg niets anders lusten...

Rare beestjes die katten ;-)
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Yuna
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2005 11:10
Locatie: Utrecht

Bericht door Yuna »

Mijn katten zijn ook gek op yogurt en vla en andere toetjes, ook op yoghi zijn ze dol! Ik geef ze dit nooit, maar als ik even niet oplet zitten ze allebei uit mijn bakje te likken! Mijn volwassen kater is helemaal gek op eten maar er zijn toch dingen die hij niet lust, zoals fruit, zijn zus was nooit zo en bemoeide zich nooit met het eten..

Nu heb ik een nieuw kitten van 3 maanden en die lust écht alles en begrijpt nog niet helemaal dat ze dat niet mag... Van de week letten we even niet op toen de tafel half gedekt was en de karbonades lagen er al, toen had ze een hele karbonade van de tafel gejat en meegenomen.. :grin: , zo'n klein katje met een enorme karbonade in haar bekje. Ze is echt super fanatiek wat eten betreft.... als ik haar dan even in een andere kamer zet zodat ze niet bij m'n brood/yoghurt/yoghi/avondeten of wat dan kan.. en ik doe de deur weer open dan vliegt ze zonder omweg op het eten af en duikt met haar kopje zo m'n eten in.... Ze is nog jong, dus hopelijk leert ze nog dat dit niet mag ;-)
Plaats reactie