Katjes en kaneel?

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gesloten
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Katjes en kaneel?

Bericht door miekje »

Is kaneel gevaarlijk voor katten? Ik heb namelijk een decoratieschaal van Salim op tafel staan met theelichthoudertjes erop en gedroogde schijfjes sinaasappel. Ook met kaneelstokjes erop.
En zodra de katten in de woonkamer zijn en wij even niet kijken hebben ze die kaneelstokjes al uit die schaal gepakt en zijn ze er mee aan het spelen.

Het zijn decoratiestokjes, dus er zal wel minder kaneel aanzitten dan de stokjes die je gebruikt bij het koken, maar toch vroeg ik het me af.

Het is nu 3 keer gebeurd en 3 keer zijn we ook flink boos geworden. Het nadeel is dat we het tot nu toe niet hebben gezien wie ze uit die schaal heeft gepakt. Ik denk Luna, want Norris heeft nog enig besef van dingen die hij niet mag...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik weet het eigenlijk niet. Er zijn op het internet wel verschillende lijsten te vinden van planten e.d. die giftig zijn voor katten. Maar over het algemeen is het toch zo dat katten afblijven van dingen die giftig voor ze zijn???
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

claudiajansen schreef:Maar over het algemeen is het toch zo dat katten afblijven van dingen die giftig voor ze zijn???
Helaas is dat niet waar, maar of kaneel giftig is? Ik heb ff gesurfd over het net en kon er niets over vinden. In geeneen van de lijsten met giftige stoffen en planten, kwam kaneel voor.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Heb het gisteravond ook nog aan een vriendin van me grvraagd die veel van dit soort dingen af weet en ook heel veel van katten weet. Ze vertelde me dat kaneel voor zover zij wist niet giftig was voor katten. Gelukkig maar, want gisteren waren we dus 1 kaneelstokje kwijt wat ik dus een uurtje later kapotgebeten vond in de logeerkamer. Nu hoop ik dus dat er geen splintertjes in de maag ofzoiets terecht komen... Das maar even afwachten denk ik...
:pdtmat: Gone with the wind
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou die decoratiestukjes er toch uithalen of in een dichte pot doen (met gaatjes, dan heb je wel geur). Als je niet weet of het gevaarlijk is, zou ik het risico niet nemen.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Inmiddels staat die schaal op de eettafel waar ze er niet bij kunnen. De Hedera staat weer gewoon op tafel en daar doen ze helemaal niets mee. Kijken ze nog niet eens naar.
:pdtmat: Gone with the wind
Anonymous

katjes en kaneel

Bericht door Anonymous »

ik geloof dat kaneel niet schadelijk is maar er worden vaak wel geurversterkers gebruikt en of dat op de lange termijn goed is.
Vind het wel eens gek want hier pikken ze de wierook staafjes om mee te spelen en dat smaakt denk ik ook niet echt lekker dus die berg ik goed op voor ze.
Groetjes raisa.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Kaneel is op zich niet gevaarlijk maar meestal zijn die decoratiestokjes ook nog sterk geparfumeerd en dat kan natuurlijk wel kwaad.
groetjes Ingrid A
Gesloten