tabak-etende katten

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gesloten
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

tabak-etende katten

Bericht door Jolanda »

Mijn knorretje heeft nogal een vieze gewoonte. Hij eet stukjes shag van de grond. Ik probeer het te voorkomen dat het op de grond valt, maar soms valt er toch een stukje en dan komt knorretje stofzuigen. Ik jaag knorretje altijd gelijk weg. De kat van mijn zus doet dit ook.

Hebben andere hier ervaring mee?

Groetjes Jolanda
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik zou hem dat toch afleren. Tabak is giftig voor katten! Draai anders je shag boven het pakje.
Groetjes Gerda
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

pini schreef:Ik zou hem dat toch afleren. Tabak is giftig voor katten! Draai anders je shag boven het pakje.
Dat probeer ik dus ook, maar ik ga voortaan maar boven de prullenbak staan ofzo, want om nou mijn eigen kat te vergiftigen :shock: :oops:
Hij krijgt altijd op zijn kop en ik duw hem ook gewoon weg met zijn hoofd, maar hij snapt het niet, tenminste wil het niet snappen. gelukkig gebeurt het niet vaak, maar toch. Ga toch maar weer een kruimeldief kopen.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

De kat van mijn ouders pumba doet het ook en hoe zwaarder de shag hoe lekkerder die het vind, niks laten ze slingeren, hij eet zelfs sigaren op, dus alles gaat daar achter slot en grendel, het is giftig voor ze!!

Jolanda, shaggie draaien met de kruimeldief (niet knorretje) op grijpafstand, dat doe ik ook, als ik kruimel meteen opzuigen dus.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

Das toevallig, ik rook zware shag. :lol: inderdaad maar die electrische kruimeldief bij me neerzetten.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

We hebben een keer een test gedaan.
Drum halfzwaar - Pumba snuffelt
Javaanse jongens 3/4 - Pumba heeft meer interesse
Heavy Nelly (van Nelle zwaar) - Pumba begint lekker te eten.

Hoe zwaarder hoe liever dus, maar het is niet goed voor hem, zwaar giftig, dus nooit meer gedaan toen.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gesloten