Naaktslakken

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dat snap ik natuurlijk wel. Auto's zijn over het algemeen ook erg dodelijk voor buitenkatten. ;-)

Maar als iemand expres katten wilt vermoorden, lukt het hem dan met 10 korrels of heeft hij daar 10 maanden lang 10 kg slakkenkorrels voor nodig. Gaat het hier om acute vergiftiging of een langdurig proces?

Dat vroeg ik mij gewoon af.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Erg genoeg is het al als ze er een beetje van eten.
Daarom is het zeer belangrijk om iedereen daarover intelichten.
Doordat in de buurt katten vergifigd zijn door slakkenkorrels was ik ook heel bang voor mijn eigen katten, ik heb zelfs de tuin afgeschermd zodat ze niet meer uit de tuin konden maar dat was geen succes. Het is nu alweer 3 jaar geleden dat dit gebeurd is en er zijn gelukkig geen poezen meer vergifigd. Maar toch...........
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Vreemd dat ze die slakken opeten, pitou vangt ook vliegen (die eet ze op) maar ook rupsen en dat is echt om mee te spelen, wegens gebrek aan muizen denk ik. Rups dood, dan is 't plezier over (en als je die dode rups dan niet ziet liggen in je hoogpolig tapijt, dan krijg je op een gegeven moment vieze voeten en dat is echt Yakkie)

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

eten van slakken

Bericht door pippy-pieny »

Hallo? Ik heb een vraag over een poes die ong.2 jr. is nu, ik heb haar via een vriendin van mijn dochter, ze had volgens dierenarts een allergie, maar welke? nu ben ik uiteindelijk belandt bij de dermatoloog, daar krijg ik de off. uitslag binnenkort van, maar nu gaat ze tussendoor naar buiten en eet slakken. vies hoor.
zij krijgt als hoofdvoeding dd brokjes van hill of zo. en iedere dag biergistpillen.
ik geeft haar die bach druppels, omdat ze nogal agressief was, nu dat is geheel over, ze heten iets van rosso van bach. Is er iets te doen aan dat eten van slakken?
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: eten van slakken

Bericht door pippy-pieny »

doordat ik pippy nu andere dingen erbij geef, eet ze volgens mij geen slak meer. gelukkig maar bedankt gr.pien
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Naaktslakken

Bericht door Adriana »

alhoewel het voorgaande een oud bericht is..
....... k moet nog eens op de verpakking van de diverse slakkenkorrels kijken.
van ecostyle hebben we berichten in nog een ander topic (escar-go) dat de korrels (met slak) niet schadelijk zijn voor andere dieren zoals egels, maar van de andere merken weet ik dat niet.
ik heb vorig jaar geprobeerd om mijn katers slakkenkorrels te laten eten, ivm de discussie in dat topic, maar onmiddellijk grote walging en weglopen. (voor alle zekerheid, ze hadden ze niet te pakken gekregen hoor, maar ik wilde weten of het klopte dat ze vies roken..)

als een kat slakken eet, geef hem dan eens een paar keer per week wat rauwe kip/kalkoen..
die kat heeft kennelijk grote behoefte aan rauw vlees..! :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kattenvriend84
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2011 00:29
Locatie: wieringerwerf

poes eet slakken

Bericht door kattenvriend84 »

hoi allemaal,

Daisy eet slakken als ze buiten is,
nu is het zelfs zo dat als ze 2 dagen binnen is dat ze gewoon helemaal niet eet maar wel drinkt
en als ze dan naar buiten glipt dan eet ze slakken als ze die tegen komt.

weet iemand hoe ik kan zorgen dat ze wel kattenvoeding gaat eten en geen slakken?

ik heb de dierenarts gebeld voor tips maar kreeg de assistente en die zei dat ik het zelf moest uitzoeken maar ze eet echt niet als ze binnen is wat ik haar ook geef.

:please: AUB een reactie
groetjes van het baasje van Binkie, Daisy en Barreltje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes eet slakken

Bericht door Adriana »

hoe oud is ze en is ze alleen en wat krijgt ze te eten?
neem aan dat je geen slakkenkorrels in de tuin hebt en de buren ook niet.
neem ook aan dat ze nog niet gecastreerd is en kijk uit met het naar buiten glippen want ze loopt geheid de kans om zwanger terug te komen.

je kunt proberen of ze een stukje rauwe kipfilet in heel kleine blokjes gesneden opeet..
missch heeft ze behoefte aan lekker vers rauw voer.... binnenkort is de slakkentijd trouwens over... zijn het naaktslakken en neemt ze ze mee naar binnen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: poes eet slakken

Bericht door MarjanR »

Adriana schreef:hoe oud is ze en is ze alleen en wat krijgt ze te eten?
neem aan dat je geen slakkenkorrels in de tuin hebt en de buren ook niet.
neem ook aan dat ze nog niet gecastreerd is en kijk uit met het naar buiten glippen want ze loopt geheid de kans om zwanger terug te komen.

je kunt proberen of ze een stukje rauwe kipfilet in heel kleine blokjes gesneden opeet..
missch heeft ze behoefte aan lekker vers rauw voer.... binnenkort is de slakkentijd trouwens over... zijn het naaktslakken en neemt ze ze mee naar binnen?
Nou nou wat een aannames allemaal.
Ik haal het nergens uit het bericht dat je dat zomaar kunt doen hoor.

(Maar als je katje inderdaad nog niet geholpen is zou ik daar toch serieus over nadenken)

Ik zou inderdaad wel eens wat gaan proberen te wisselen met voer.
Rauw vlees is misschien een mooie vervanger voor slakken.
En ja, slakken op zich zijn niet gevaarlijk. Maar veel mensen gebruiken slakkengif en dat is wel dodelijk voor je kat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
kattenvriend84
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2011 00:29
Locatie: wieringerwerf

Re:

Bericht door kattenvriend84 »

Anonymous schreef:Ow, oke, bier dus! Bedankt weer.

Maar wat ik me trouwens afvraag: dat de katjes die slakken opeten, zou dat kunnen betekenen dat ik ze te weinig eten geef?
De katten die we vroeger hadden (dus eigenlijk die mijn ouders nu hebben, maargoed) vangen ook heel regelmatig muisjes, vogeltjes.. en die krijgen niet zo'n leuke dood.. Eerst spelen ze er heel lang mee (laat het muisje met nog een pootje weglopen, is het muisje eindelijk 10 meter verderop, springt ze er weer achteraan, jeweetwel..) maarrr.. ze eten het nooit op! Het dode beestje wordt keurig op de stoep gemikt. Ze hoeven hem niet te eten, want die katten krijgen al genoeg. Vandaar dat ik me dat afvraag.
daisy (poes) eet alleen slakken en geen kattenvoer dus ik denk niet dat t betekent dat je te weinig eten geeft
groetjes van het baasje van Binkie, Daisy en Barreltje
Gebruikersavatar
kattenvriend84
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2011 00:29
Locatie: wieringerwerf

Re: poes eet slakken

Bericht door kattenvriend84 »

Adriana schreef:hoe oud is ze en is ze alleen en wat krijgt ze te eten?
neem aan dat je geen slakkenkorrels in de tuin hebt en de buren ook niet.
neem ook aan dat ze nog niet gecastreerd is en kijk uit met het naar buiten glippen want ze loopt geheid de kans om zwanger terug te komen.

je kunt proberen of ze een stukje rauwe kipfilet in heel kleine blokjes gesneden opeet..
missch heeft ze behoefte aan lekker vers rauw voer.... binnenkort is de slakkentijd trouwens over... zijn het naaktslakken en neemt ze ze mee naar binnen?
ze is 6 maanden en krijgt brokjes (merk weet ik ff niet) en 3x per week natvoer
zo ver ik weet heeft niemand slakkenkorrels in de tuin, nee ze is nog niet geholpen omdat dat nog niet kan volgens de dierenarts. ze eet totaal niks behalve de slakken, het maakt echt niet uit wat ik haar geef maar ze eet gewoon niks tot ze naar buiten glipt omdat men zoontje de deur open heeft laten staan of opendoet en niet snel genoeg de deur weer dicht doet.
ze eet de slakken buiten op
groetjes van het baasje van Binkie, Daisy en Barreltje
Gebruikersavatar
kattenvriend84
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2011 00:29
Locatie: wieringerwerf

Re: poes eet slakken

Bericht door kattenvriend84 »

Adriana schreef:

Nou nou wat een aannames allemaal.
Ik haal het nergens uit het bericht dat je dat zomaar kunt doen hoor.

(Maar als je katje inderdaad nog niet geholpen is zou ik daar toch serieus over nadenken)

Ik zou inderdaad wel eens wat gaan proberen te wisselen met voer.
Rauw vlees is misschien een mooie vervanger voor slakken.
En ja, slakken op zich zijn niet gevaarlijk. Maar veel mensen gebruiken slakkengif en dat is wel dodelijk voor je kat.
ik heb ook al andere voeding geprobeerd maar tot nu toe zonder reseltaat en ze doet t nu precies 2 maanden, ik had advies gevraagd aan de dierenarts maar kreeg de assistente en die zei dat ik zelf iets moest verzinnen maar ik heb gewoon geen idee meer en wil dat ze normaal gaat eten en dat ze onderzocht word ofzo want dit is niks
groetjes van het baasje van Binkie, Daisy en Barreltje
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Naaktslakken

Bericht door MarjanR »

Vers vlees, probeer vers vlees!
Kipfilet, kalkoen, vis, runder- of lamshart (geen varkens) en alles rauw!
Als ze dat eet dan zou ik eens verder kijken op barfplaats.nl
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Naaktslakken

Bericht door Adriana »

k zie nog geen reactie op onze tips om haar wat rauw vlees te voeren en de vraag welke brokjes ze krijgt heb ik ook nog niet beantwoord gezien..

maar je hebt een veel groter probleem dan die slakken..
als je een ongecastreerde poes, en ja ze zijn al heel vroeg vruchtbaar, zo maar naar buiten laat (glippen), dan komt ze geheid binnenkort zwanger terug.

enig idee waarom je dierenarts vindt dat ze nog niet te castreren is?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Naaktslakken

Bericht door MarjanR »

Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd was over het feit dat de kat inderdaad nog niet gecastreerd was. Niet zo zeer dat maar dat je er om vroeg (zonder aanleiding?) en dat het nog waar was ook!!! :lol:

Ik ben benieuwd of er nog een reactie komt ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie