dracaena fr de "janet lind" giftig voor de kat?

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
carlasijtsma
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2012 22:10

dracaena fr de "janet lind" giftig voor de kat?

Bericht door carlasijtsma »

Hoi allemaal,

Op de lijst met planten die giftig zijn voor de kat van de kattensite staat dat de Dracaena giftig is maar met Marginata tussen haakjes erachter. Hier lees ik ook op andere sites wat over. Wij hebben de dracaena fr de "janet lind" gekocht maar kan nergens goed terugvinden of deze ook giftig is voor de kat. De dierenarts kon me het ook niet vertellen. Weet iemand hier iets van? Wel heb ik ergens zien staan dat sommigen dracaena's licht giftig zijn voor dieren, maagproblemen van krijgen en op 1 site stond bij de "janet lind" om niet binnen bereik van dieren te zetten maar dat staat dus niet op de lijst van de kattensite. Ook zie ik mijn kat Kareltje nooit aan planten knagen en staat de plant erg mooi in de huiskamer maar ik wil het natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat er iets met Kareltje gebeurd. Ik hoor graag de reacties.

Met vriendelijke groet,

Carla Sijtsma
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: dracaena fr de "janet lind" giftig voor de kat?

Bericht door Rik »

Ook de Dracaena Janet Lind is volgens mij licht giftig voor huisdieren. Ik denk dat dat ook geldt voor alle andere soorten van Dracaena. Het zullen de sappen zijn die gevaarlijk zijn, en die sappen zullen per soort plant van dit type niet zoveel verschillen.

Het kan dus leiden tot behoorlijke maagproblemen.

Ik loop geen risico met planten. Heb een paar grote kunstplanten in de kamer staan en de twee mooie potten met aloë vera zijn direct op de kast beland waar ze niet bij konden (inmiddels zijn die aloë vera er niet meer).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie