Wat voor leiplant/klimplant in de tuin die niet giftig is?

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Wat voor leiplant/klimplant in de tuin die niet giftig is?

Bericht door starr »

He allemaal,

Mijn drie katten lopen los buiten. Ik weet dat de buurvrouw net zo goed giftige planten kan hebben, maar in elk geval wil ik mijn eigen tuin zo veilig mogelijk hebben voor mijn katten.

Ik heb een soort van pergola in mijn tuin, waar eerst een druif groeide. Die druif heb ik zo kort mogelijk gesnoeid en wil ik straks ook gaan verwijderen.
Het is nu dus wel erg kaal, en ik zoek een goed alternatief. Een plant die een beetje overeen komt (dus een klimplant of leiplant), en het liefst ook winterhard is. Maar vooral belangrijk: eentje die niet giftig is voor katten.
De kans dat ze ervan eten is niet heel groot, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen.
Heeft iemand enig idee? Ik heb veel lopen googlen maar ik kom er niet echt uit . Ook gezien ik niet al te veel kennis heb van planten, en daarbij stel ik misschien te veel eisen: winterhard, geschikt voor pergola, en niet giftig voor katten. ;) Hoop dat iemand een idee heeft.

Groetjes
Starr
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat voor leiplant/klimplant in de tuin die niet giftig i

Bericht door Sifra »

Bij het topic 'welke planten zijn niet giftig' heeft Dinky/Mirjam een paar links geplaatst. Misschien heb je daar wat aan.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie