Homeopatische druppeltjes

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Homeopatische druppeltjes

Bericht door Sydney »

Een vraagje; wij geven op het moment o.a. homeopatische druppeltjes, maar daar zit alcohol in. Alcohol is natuurlijk slecht/giftig voor een kat. De homeopaat zegt dat het in zo'n kleine toediening geen kwaad kan, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op. Ik lees op het forum en op andere sites dat je de druppeltjes even kan laten staan zodat de alcohol wat vervliegt.
Wat ik nu doe is een beetje kokend water op een schoteltje gieten, daar doe ik de druppeltjes in en dan laat ik het nog even staan. Vervolgens wat kattenmelk er bij en dan geef ik het. Zou dat nou echt voldoende zijn om de alcohol inderdaad te laten vervliegen? En zou het dan ook inderdaad minder schadelijk zijn? Of kan het uberhaupt niet zoveel kwaad.. Misschien heeft iemand er ervaring mee.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door mittenslief »

ja zo doe ik het ook...ook mijn homeo da zegt dat het niet schadelijk is...de alcohol is nodig om het spul goed te houden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door Sydney »

Ja, dat las ik ergens inderdaad. Er bestaan geloof ik wel druppeltjes van het een of ander zonder alcohol, maar dan is het maar heel kort houdbaar (was volgens mij van dat bloesemspul ofzo).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door mittenslief »

waar gebruik je het dan voor als ik vragen mag?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door Sydney »

Ter ondersteuning bij de introductie van de nieuwe poes (zie ander topic hier), het nieuwe poesje krijgt de druppeltjes om iets rustiger/minder opgefokt te worden en we hebben hier een hele angstige poes en zij krijgt korreltjes tegen haar angsten en ter kalmering. Het nieuwe poesje woont een aantal maanden bij ons maar die 2 kunnen elkaar nog steeds niet luchten of zien. Dus we zetten alles in :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door mittenslief »

aja....dames onder elkaar kan een heel probleem zijn inderdaad....hoop dat het in ieder geval werkt suc6 ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door Sydney »

Dank je wel!
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Homeopatische druppeltjes

Bericht door Sydney »

Nu word ik eigenlijk ook nieuwsgierig, waar gebruik jij ze voor en geef je die druppeltjes al lang? (mag dat lang?).
Plaats reactie