overdosis valium bij kat

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
rivaca
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2013 14:07

overdosis valium bij kat

Bericht door rivaca »

Help ! onze kater heeft woensdag 2 tabletten valium van 5 mg binnengekregen. Ik ben daar donderdag mee naar de dierenkliniek geweest en verder werd hij gezond bevonden, de arts zei even laten uitwerken en dan komt het goed. Nu zijn we zaterdag en het wordt alsmaar erger, poes eet niet meer en slaapt alleen nog. ik heb nog terug contact opgenomen met de dierenkliniek , maar die zeggen dat ik niks kan doen , dat het wel raar is dat het zolang duurt... Heeft iemand een tip wat ik zou kunnen doen om poes te helpen ?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door castratenkoor »

Ik zou in ieder geval een papje maken van blikvoer mouse met water en dat om de drie uur in haar bekje doen, zodat ze niet uitdroogt en geen leververvetting krijgt. Spuitje zonder naald is daar handig voor.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
als je googelt dan krijg je forse leverschade als mogelijke bijwerking van valium/diazepam bij katten. dus met een overdosis is de kans daarop erg groot en zou je rapido bloedonderzoek moeten laten doen en met name leverfuncties.
het is niet raar dat het zo lang duurt trouwens, het werkt vrij lang..

zou nog dit weekeinde een andere dierenarts raadplegen want enige haast lijkt me toch wel geboden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door Adriana »

k zie dat je het forum verder niet meer bezocht hebt...
hoe gaat het nu?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
rivaca
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2013 14:07

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door rivaca »

Beter! en ik ben Zoooo blij, hij wast zich terug en heeft ook al goed gegeten ! Hoop wel dat hij er niks aan over houdt ...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door castratenkoor »

Fijn te horen!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door Adriana »

rivaca schreef:Beter! en ik ben Zoooo blij, hij wast zich terug en heeft ook al goed gegeten ! Hoop wel dat hij er niks aan over houdt ...
en toch zou ik zijn leverwaardes laten checken of in ieder geval dit met je dierenarts bespreken!
fijn dat hij er nog is en wat beter in zijn vel zit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: overdosis valium bij kat

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een maand wachten tot alles zijn lijf uit is en lever en nieren de kans hebben te herstellen. Dan bloedonderzoek laten doen en kijken of er blijvende schade is. Zeker in dit geval niet met een roesje, dan krijgen de nieren nog een extra opdonder. Een goede dierenarts kan bloed afnemen zonder roesje. Tenzij de kat extreem angstig of wild is natuurlijk. Ik denk dat ik dan eerder zou kiezen voor het niet te doen dan voor het met een roesje te doen. Mocht er schade zijn aan nieren en/of lever dan eventueel ingrijpen door speciaal voer te geven voortaan.

Hem tot die tijd uiteraard goed in de gaten houden, is hij actief genoeg, eet en drinkt hij goed, vertoont hij geen vreemd gedrag enz.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie