Verf aan pootjes gevaarlijk?

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patriche
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010 10:32
Locatie: Rotterdam

Verf aan pootjes gevaarlijk?

Bericht door Patriche »

Hallo allemaal, een van mijn katten heeft in de verf gelopen, en heeft dus verf aan z'n pootjes. Heb het al wel geprobeerd schoon te maken, maar zit toch wel flink aan z'n haartjes en kussentjes. Is dit gevaarlijk, of gaat dit er gewoon afslijten. Zag dat hij zelf ook had geprobeerd om het schoon te maken, zat wat verf rond z'n mond.....

Iemand tips of adviezen?? Alvast bedankt
Mijn 2 schatjes: Pim; 11 april 1999 & Indy; 6 mei 2010
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verf aan pootjes.....gevaarlijk?

Bericht door Cari »

Ik heb het ook een keer gehad, toen Yimper mijn pas geverfde gang door'vloog':
Afbeelding

Ik wilde hem toen schoonmaken, maar daar had meneer echt even geen trek in :evil: . ZIjn zooltjes waren in no time schoon, de rest is later weggesleten. Het was wel verf op waterbasis. Middelen die olieverf kunnen verwijderen, zijn behoorlijk agressief en ik denk niet dat dat een goed idee is. Misschien zoveel mogelijk geverfd haar wegknippen? Anders voor de zekerheid toch maar even bellen met de da.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Patriche
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010 10:32
Locatie: Rotterdam

Re: Verf aan pootjes gevaarlijk?

Bericht door Patriche »

Bedankt voor je antwoord. Weet eerlijk gezegd niet wat voor verf het is, zal ik even aan m'n man moeten vragen.....hij lijkt er geen last van te hebben, ligt heerlijk op de bank te slapen, maar hou het wel even in de gaten natuurlijk
Mijn 2 schatjes: Pim; 11 april 1999 & Indy; 6 mei 2010
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Verf aan pootjes gevaarlijk?

Bericht door Queen »

Mijn eerste vraag is waar je de pootjes al mee geprobeerd schoon te maken? Verder sluit ik me aan bij wat Cari hierover al gezegd heeft.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Verf aan pootjes gevaarlijk?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Het is hier ook een keer gebeurd....toen is Dean op mijn net geschilderde kozijn geland. Hoogglansverf :roll: Heb m eerst in de wasbak gezet en geprobeerd het weg te halen met water maar dat smeerde alleen maar uit, en uiteindelijk mijn moeder gebeld of ze alsjeblieft wilde komen helpen om het weg te knippen :lol: We hebben het meeste weg kunnen knippen maar hij vond het echt niet grappig, en de rest is er uit gesleten....
Zou het inderdaad niet proberen weg tehalen met verf-verwijderingsmiddelen, dat is net zo giftig of misschien nog wel erger dan de verf zelf. Als het nat is kun je het misschien nog met een droge doek wegwrijven, en anders zou ik het eruit proberen te knippen....
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Patriche
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010 10:32
Locatie: Rotterdam

Re: Verf aan pootjes gevaarlijk?

Bericht door Patriche »

Beetje erg late reactie, wegens drukte en vakantie......uiteraard niet met chemische verfverwijderaars geprobeerd schoon te maken, lijkt me niet geschikt voor poezenpootjes ;)
Maar het is er uiteindelijk gewoon afgesleten, en hij leek er weinig last van gehad te hebben dus eind goed, al goed
Mijn 2 schatjes: Pim; 11 april 1999 & Indy; 6 mei 2010
Plaats reactie