Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Rocis »

Nou Adriana, ik had mijn antwoord reeds klaar, maar na zelf te zijn gaan zoeken op het net kan ik alleen maar goede dingen over de korrels terug vinden en zal mijn antwoord dan ook inslikken. Het middel wordt door diverse deskundigen zelfs aangeraden (als je via een dergelijk soort middel van de slakken af wilt komen.) Maar toch even dit; aan "paniekzaaien" doe ik niet ;-)
en ik ben ook niet zo gediend van je agressieve manier van antwoorden. Verder excuus aan de heer van Esgar-Go ... ;-)

Grtz
Cis

(kan het niet uitstaan dat ik er inderdaad niets van terug kon vinden :-P )
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door tomcat Knabbel »

Toch nog even dit:

internet is een bijzonder mooie zaak maar spijtig genoeg is niet alle info bewust of onbewust betrouwbaar :!:

het verbaasd me niet meer dat onjuiste beweringen de ronde gaan :shock:

tracht in het vervolg zoals bv Cari en Adriana eerst wat meer info te vinden ;-)
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Rocis »

Beste knabbel je spreekt jezelf in bovenstaand bericht nu ietwat tegen (geloof me dat ik dit niet rot bedoel ;-) ) waar denk je dat de andere dames hun speurwerk doen? :grin: Ik ben het er helemaal mee eens trouwens. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij het toch herinner op tv gezien te hebben, daar kan ik niets aan doen. Ik heb gewoon een respons op de topic gegeven uit wat ik ervan (dacht) te weten. Nu ik zelf op het net gezocht heb kom ik niets dan goed tegen ... Excuus voor mijn eerdere bewering.

Grts
Cis

Zouden we het hierbij kunnen laten svp?
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door truuszou »

Nu net lees ik al de reacties op mijn waarschuwing betreft Escargot. De kat van de buurvrouw is afgelopen jaar ternauwernood aan de dood ontsnapt na het eten van Escargot. Dit is een vaststaand feit. De kat is enkele dagen opgenomen geweest. Zijn nieren werkten niet meer door het ijzer (of, zoals de producent het noemt: ijzerverbinding) wat in Escargot zit. Dat is ook een vaststaand feit. Het dier heeft vreselijke pijn geleden en is daarom enkele dagen in slaap gehouden.
De kat had inderdaad aardig wat korrels Escargot gegeten die door andere buren waren gestrooid.
Ik ga in ieder geval op zeker, en gebruik dit middel niet meer.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Adriana »

dank je wel voor je bericht en ik (in ieder geval) zou het op prijs stellen als de afdeling marketing & communicatie van Eco-style hier op zou willen reageren!
die zouden om te beginnen contact kunnen opnemen met je dierenarts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door truuszou »

Hoi Adriana,
Ik heb net de buurvrouw gemaild en gevraagd of ze alles nog eens aan mij wil mailen. Ook het adres van de dierenarts heb ik gevraagd, zodat de fabrikant inderdaad contact met hem kan opnemen.
Grt. Truus Zoutenbier,
Pimmie, Lucky, Lotje en onze manke Kareltje (zie afgebroken heup)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door MarjanR »

Ik vind het wel heel stoer dat je hier je product komt verdedigen.
En dat waardeer ik heel erg.
Ik heb geen bestrijdingsmiddel tegen slakken (of wat voor een soort dier of plant dan ook).
Ondanks dat mijn wietplant daar heel erg slecht tegen kan (ik rook die zooi niet, maar ik wil graag een keer een hele mooie wietplant en dat lukt al 3 jaar niet... grmblllll).
Dus ik grijp die vieze slijmerige dieren gewoon tussen de blaadjes uit.
Ik heb de docu ook niet gezien.

En wat kom je dan doen op dit forum?
Juist ja, omdat je zo achter dit product staat.
Ik geloof hem/haar ( ik gebruik het niet, omdat ik vind dat natuur en mens het gewoon met hun eigen kunnen het tegen elkaar moeten opnemen. M'n onkruid wint het nog steeds van mij :lol:)
Dus totdat iemand mij (niet op tv) het tegendeel kan bewijzen....
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
gnaber
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2010 20:55

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door gnaber »

Beste Truus,
Reeds eerder op dit forum hebben we laten weten hoe het zit met onze slakkenkorrels.
Om iedere twijfel bij mensen weg te nemen zijn we altid graag bereid wat hier aan de hand is.
We zouden het dan ook op prijs stellen als je buurvrouw contact met ons op neemt. Ze kan ons mailen op info@ecostyle.nl en haar telnr. achterlaten. Graag even refereren aan het kattenformum. Ze wordt dan direct gebeld. We willen nog eens benadrukken dat bij ons geen enkel geval bekend is dat katten negatieve gevolgen hebben ondervonden van het eten van onze slakkenkorrels. We zijn een bedrijf dat mens, milieu en dier een warm hart toedragen en dat willen we graag zou houden.
M.vr.gr.
Consumenteninformatie ECOstyle B.V.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Adriana »

beste meneer ECO-style,
dank je wel voor je reactie en mogen wij op de hoogte worden gesteld van het vervolg?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
gnaber
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2010 20:55

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door gnaber »

Vanzelfsprekend, er van uitgaande dat de betrokken mevrouw dat ook wil.
M.vr.gr.
Consumenteninformatie ECOstyle B.V.
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door truuszou »

Beste meneer/mevrouw ECOstyle B.V.,
De mail is doorgezonden naar de desbetreffende buurvrouw.
Zodra ik weer nieuws heb, meld ik me weer.
Truus Zoutenbier
Pimmie, Lucky, Lotje en manke Kareltje
PS: Zelf vang ik de slakken zelf en zet ze in het gemeentepark schuin aan de overkant, dan kunnen ze eventueel nog een hapje zijn voor egels, padden e.d.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Rocis »

Durf het bijna niet te vragen, maar is er al nieuws??
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door truuszou »

Hoi,
Voorzover ik weet is er geen nieuws. De heer Naber van Ecostyle (Escargo) heeft het telefoonnummer van mijn buurvrouw, de eigenaresse van de vergiftigde kat, ontvangen. Verder heb ik nog niets gehoord, maar natuurlijk blijf ik in de gaten houden hoe het verder gaat.
Truus Zoutenbier
een diervriendelijke dierenliefhebster
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door Umimeis »

Rocis schreef:hm...betrof niet een hond in een huishouden, maar verschillende :-( vind het prima wat je denkt hoor, maar ik weet wat ik gezien heb. het was inderdaad al een aantal jaren geleden. mijn dierenwinkel verkoopt het in ieder geval niet, die heeft daar andere middelen voor. leuke draai weet je eraan te geven ...
Misschien hebben ze de samenstelling veranderd zodat het nu niet meer giftig is?

Ik heb geen tuin dus ik gebruik het ook niet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Gebruik van Escar-go kan DODELIJK zijn

Bericht door truuszou »

Hoi, In ieder geval zal ik het ook nooit meer gebruiken en zoveel mogelijk mensen waarschuwen. Het is soms moeilijk, want men gelooft je niet.... Logisch is het wel, dat wanneer de slakken doodgaan door Escargo, de egels en andere dieren die die slakken nog eten, ook ziek worden of erger, doodgaan.
Ik vang de slakken gewoon zelf en zet ze in de gemeentetuin, dan kunnen ze daar lekker eten en doorleven. Goed voor iedereen.
Plaats reactie