Mijn katten jagen op spinnen

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door puck0906 »

bij mij pakken ze alle 3 van alles en eten dat ook op maar 1 van de 3 doet niet anders als ze in de tuin is. Die zie je alleen maar springen achter de beestjes aan. Is een leuk gezicht en ze doet het nu al een half jaar en ze is niet ziek geworden dus lijkt me geen probleem.
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door MBHK »

Ondanks de horren heb ik weleens last van vliegen! Eerder deed ik zelf een poging om ze uit mijn huis te krijgen, tegenwoordig niet meer. De katten vinden het geweldig om er alleen of samen op te jagen! Vaak is het binnen een half uur einde zaak! :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door norma »

Meowth schreef:Beloon je ze dan niet? Dat je een snoepje geeft na het eten van zo'n spin? Of begrijp ik je nou verkeerd?
volgens mij begrijp je mij verkeerd, het ging op de spinnen want ik heb verschillende soorten spinnen hier lopen. en om te weten of het giftig is om te eten voor de kat. voor de maag.
dat is wat ik bedoelde
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door norma »

en het zijn huiskatten, en in de vorige woning waar ik toen woonde had ik geen last van insecten. dus dit is ook allemaal nieuw voor mij. we zitten in een grotere woning en je merk telkens iets nieuws van de katten en je leert steeds meer over de kat.

en sinds kort mogen ze ff op de balkon of gallerij en dan zie je ze kauwen en dat zet je wel aan het denken. maar sinds ik ze buiten laat snuffelen staan ze elke dag bij de deur om naar buiten te gaan, en ik moet me balkon nog schermen. dan kunnen ze elke dag snuffelen.
maar zodra ze een spin willen pakken ben ik bang dat ze naar beneden vallen.

de kat belonen doe ik als ik het zie.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Adriana »

en komt er nog iemand op voor het leven van de spinnen :pdtpauk: ? :oops:
dat zijn ook dieren!

en jullie kennen waarsch het gedicht over de spin Sebastiaan niet meer...
.. en daar liep het niet goed mee af.. :cry:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door MBHK »

Volgens mij hebben wij hier in NL geen ''giftige'' soorten. Ik zou me eerder zorgen maken over muizen/ratten.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Meowth »

Hahaha, ja spin Sebastiaan :lol: En ja het zijn ook dieren. Maar katten eten sowieso al dier dus dat schiet niet op.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Haha inderdaad, en ik moet zeggen dat ik als de dood ben voor spinnen, maar ik maak ze nooit dood dat vind ik ook weer zielig. Ik begin te krijsen, dan weet mijn vriend al wat er aan de hand is en die pakt ze op en zet ze buiten (laat ik er maar niet bij nadenken dat ze waarschijnlijk linea recta door een spleet weer naar binnen rennen) .
We wonen dicht bij de IJssel dus ik zie regelmatig een dikke zwarte voorbij wandelen, zeker als het water omhoog komt. Maarja Dean zit er ook wel eens achteraan en die eet ze rustig op, en vliegen en muggen hoef ik ook niet meer achteraan :grin:
Volgens mij kan het niet zoveel kwaad...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Adriana »

spinnen zijn zulke ongelofelijk nuttige beesten, eigenlijk veel nuttiger dan katzels....

oei oei, wat heb ik nu weer geschreven....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door puck0906 »

haha, nou ik vind 3 multifunctionele meppers mega makkelijk hoor! Niet alleen spinnen maar alles wat beweegt wordt opgegeten. Hoef ik weer niet mijn vriend te roepen, 1 en al voordelen. haha
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Rocis »

:rofl: een kat belonen omdat hij een spin heeft weggewerkt .... mmm de spin is al het snackje van de dag. Een kat in de natuur jaagt op alles wat kruipt, vliegt enz.
Hier zijn de hooiwagens veruit favoriet, de dikke zwarte worden niet gegeten maar doodgespeeld ... wat een wrede wereld toch :shock:

Alle spinnen zijn giftig. Alleen de soorten die in NL voorkomen hebben zo weinig effect dat het geen kwaad kan.

grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Cari »

:pdtpauk: :pdtpauk: zijn toch leuk? Hebben ook recht op leven. Er wordt er wel eens eentje door een kat of hond gepakt, maar opzuigen, doodtrappen? No way :enaughty: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door ayla »

van mij mogen ze blijven zitten die spinnen, maar ja, daar zijn mijn katzels het niet mee eens. Even spelen en opeten maar.
Mijn katten zijn wel kieskeurig, er vliegt hier een rare vlieg af en toe, en die wordt wel doodgeslagen maar niet opgegeten.
Ik heb vroeger ooit eens gehoord dat katten zelf heel goed weten wat wel of niet goed voor ze is. En als ik zie hoe kieskeurig de mijne zijn...
Dit geld dan weer niet voor mijn oude kat, die vreet werkelijk waar alles!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door Rocis »

Missy d'r lievelingen zijn libelles. Ze legt ze in tweeën neer :oops: Vind ik zo zielig altijd. Ben er mee eens dat spinnen niet dood hoeven ze zijn de beste anti-mug. Als ze hoog bovenin ergens zitten ok, maar laag of dichtbij... zal ik er alles aan doen ze levend uit mijn huis te krijgen, maar ze moeten er wel uit ;-) Mmm dat is natuurlijk als de katten ze al niet te pakken hebben gekregen

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn katten jagen op spinnen

Bericht door achtpuntzes »

insecten zijn een gezonde voeding voor zowel katten als voor mensen.

www.insecteneten.nl/index01.php
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie