vleermuis

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gesloten
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

vleermuis

Bericht door roderik1963 »

wellicht hoort het hier niet thuis op dit forum, maar Appie heeft een klein uurtje geleden, zo tegen een uurtje of 11 vanavond een vleermuis gevangen, dacht dat die beestjes bijna niet te vangen waren met hun sonar en etc.
afijn, ik stond op het punt om Appie naar binnen te halen van het balkon, s'nacht moet mijnheer echt binnen zijn en wezen, ineens hoor ik een heel hoog gepiep en Appie komt naar binnen stormen...eerst dacht ik een jong vogeltje, direct Appie opgepakt en hij liet gelukkig meteen het beestje los, balkondeur snel gesloten, waar het beestje terecht was gekomen, Appie de gang op gedaan huiskamerdeur dicht en ja en toen ?
wie vangt een gewonde vleermuis op ?
het beestje ging als een dolle te keer qua geluid, dierenambulance gebeld een of ander 0900 nummer;
u kan het beste het beestje in een doos doen met luchtgaten en morgenochtend kijken of ie dan nog in leven is en dan brengen naar de vogelopvang in Delft.
ja daaag. niet dus.
op het cenrale nummer van de vogelopvang werd ( uiteraard ) niet opgenomen, het vervangende nummer gedraaid en daar werd wel gelukkig opgenomen, heb dat arme mens van haar slaap gehouden maar mijn verhaal aan haar verteld, of ik hem kon brengen vroeg ze, had al stiekem gehoopt dat ze dat zou vragen, dus ja uiteraard.
Appie was bijna inmiddels niet meer te houden, hij moest en zou het karwei zeg maar afmaken.
In de auto en richting Oostsingel gereden en de vleermuis daar afgeleverd.

Ik kan geen bijtwondjes ontdekken bij Appie, vleermuizen kunnen dragers zijn van ziektes en bij een beet....

Nu is mijnheer boos dat ie het balkon niet meer opmag om te kijken waar zijn vangst is gebleven...
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: vleermuis

Bericht door Beestje »

Ik vrees dat vleesmuisjes kwetsbaarder zijn als poezebeesten!
Maar ik ben trots op je dat je zoveel moeite hebt gedaan om het vleermuisje ergens onder te brengen.
Geef poes maar een (nep)muisje hihihihi
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: vleermuis

Bericht door Admin »

Zie ook http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=15282" onclick="window.open(this.href);return false;
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten