Mogelijk vergiftigingsalarm

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gesloten
Mas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 21:43

Mogelijk vergiftigingsalarm

Bericht door Mas »

Zijn er onder u mensen die één of meerdere katten bezitten met chronische blaasgruisproblemen en daarvoor het speciale blaasgruis preventievoer gebruiken van Specific FCD- Struvite Management.

En is u de afgelopen maanden ook iets opgevallen met betrekking tot één of een combinatie van deze onderstaande symptomen:
-Obstipatieproblemen
-Braken, pogingen tot braken alsof ze een haarbal kwijt willen raken
-Stuiptrekkingen
Bijv. door de poten zakken alsof ze als het ware gaan liggen met eventueel schudden van het hoofdje
-Spiertrekkinkjes (kramp in de pootjes)
-Hartklachten????

Wilt u dan, als u hierin u kat herkent zo snel mogelijk een reactie geven op deze site.

Bij voorbaat dank!
Mas
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hallo,

Mijn kat heeft hier geen last van.
Zou u wat meer kunnen vertellen over de reden waarom u dit vraagt?

Groetjes Milou
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hoi,
Twee van mijn poezen (5 en 10 jaar) zitten beide al een aantal jaren op dit voer. En tot volle tevredenheid moet ik zeggen. Het enige probleem is af en toe wat harde ontlasting, maar daar geef ik ze drie keer per week wat sla-olie voor. En Maltsoft voor de haarballen.

Dus met het voer geen problemen. Jij blijkbaar wel?

Groeten,
Jootje.
Mas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 21:43

Bericht door Mas »

We hebben dit geplaatst omdat we héél graag informatie willen verkrijgen of andere mensen hier ook ervaring mee hebben. Verder willen we alleen dat mensen echt alert blijven op de genoemde symptomen (één of een combinatie ervan) en hiermee dan naar hun eigen dierenarts gaan en een urine-testje laten doen als checkup. Dat zal veel opleveren!
Vooral bij dezelfde terugkerende klachte (zie symptomen) is alertheid geboden.

Mas
Gesloten