Vreemd gedrag

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gesloten
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Vreemd gedrag

Bericht door MissM »

Hallo,
Sinds een paar weken heb ik 2 broertjes (Tijger en Tommie) van 1,5 jaar in huis genomen. Natuurlijk waren ze eerst bang en schrikkerig, maar vooral Tommie was al heel snel knuffelig en aanhankelijk. Maar sinds een paar dagen gedraagt hij zich opeens heel anders, tenminste wat aanhalen betreft. Het lijkt wel of hij bang voor mij is opeens en hij wil niet meer door mij geaaid worden (hij deinst terug als ik hem aanraak).

Ik heb verder geen enkele aanwijzing dat hij ziek zou zijn. Hij eet goed (ze krijgen wel wat minder nu trouwens dan bij de vorige eigenaar), hij drinkt goed, gaat goed naar de kattenbak, speelt met zijn broertje, vangt vliegjes, zit lekker naar buiten te kijken, etc. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het gewoon een beetje een schuwe kat is. Maar waarom was hij dan eerst wel zo aanhankelijk? Iemand een idee?

Groetjes, Miranda.
Gebruikersavatar
bulletje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2005 21:24
Contacteer:

Bericht door bulletje »

Ik denk dat je katten gewoon wat extra moeten wennen in hun nieuwe omgeving. Want van het ene op het andere moment zijn zij opeens in een andere omgeving geplaats.
Dat één van de katten in het begin wel geaaid wilde worden, komt waarschijnlijk omdat hij nog niet het besef had, dat hij bij jou zal blijven wonen.
Nu zijn vorige baasje hem niet komt ophalen, gaat hij opeens beseffen dat hij hier (bij jou) blijft wonen.

Wees gerust, dit duurd maar een paar dagen.
Daarna zal het snel over gaan en zal hij maar al te graag weer geknuffeld willen worden.

Mocht het niet overgaan.
Probeer dan contact op te nemen met hun ouwe baasje,
om daar een kledingstuk aan te vragen.
Hun eigen luchtjes zit daar in.
Als je deze kledingstuk op een plekje neer legd, dan krijgen snel hun vertrouwen weer terug.

Suc6 met je katten ;-)
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Hoihoi,
Ik voel me al een stuk geruster na je antwoord, dankjewel! Degene die trouwens juist in het begin heel schuw was (Tijger) is nu een echte knuffelbeer. En hij loopt ook overal achter me aan, echt heel schattig!

Ik zal het inderdaad gewoon nog even wat tijd geven. Zoals gezegd heb ik geen enkele aanwijzing dat hij ziek of zo is, dus ik hoop dat het inderdaad wel gewoon over gaat...

Groetjes!
Miranda.
hetty
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2005 21:45

schrikkerig

Bericht door hetty »

sinds een week of vijf hebben wij janet,een lief poesje uit het asiel gehaald. Janet heeft een paspoort, chip en is verder goed gezond.Na enige dagen was de poes aan ons en de omgeving gewend.Wat ons alleen nog steeds opvalt is dat Janet erg kan schrikken van soms kleine dingen,zoals een onverwachtse beweging van ons,maar ook is zij bang voor speelgoedjes als balletjes etc. hier kan ze echt voor op de vlucht slaan en zich verstoppen. Herkent iemand dit of weet iemand de oorzaak hiervan? Zou het kunnen zijn dat het dier bij een vorige baas nare ervaringen heeft opgelopen met genoemde zaken?

groeten Hetty
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Hoihoi,
Allereerst, het vreemde gedrag van Tommie is weer voorbij! Hij komt nu ook weer bij mij liggen en knuffelen :grin:

Wat betreft jouw vraag Hetty, mijn twee katjes hebben dat allebei nog steeds wel. Ze zijn nu een week of 3/4 hier, maar kunnen soms enorm schrikken van de kleinste dingen. Ik merk wel dat het langzaamaan steeds minder wordt. Ik denk dus dat ze bij jou ook nog gewoon moeten wennen en dat het vanzelf over gaat. Geef het een paar weekjes de tijd, waarschijnlijk is het dan wel over.

Groetjes, Miranda.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Katten in een nieuwe omgeving zijn vaak sowieso wat banger en dus schrikachteriger. Als een katje net uit het asiel komt, heeft het wellicht ook een moeilijke tijd achter de rug. Dus laat Janet rustig wennen aan alles. Mijn katten vinden trouwens onverwachtse bewegingen nog steeds niet zo leuk, tenzij ze in een speelbui zijn....
Gesloten