Mijn kat is bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dappie heeft nog steeds dit rare gedrag. Ik had stiekem gedacht/gehoopt dat dit over zou gaan als hij gecastreerd was. Helaas.

Volgende week gaan we verhuizen, dus wellicht veranderd hij dan.

Anders willen we hem zo snel mogelijk de kans geven om naar buiten te kunnen, of een speelmaatje voor hem te zoeken.

Denken jullie dat dit zou helpen? De dierenarts zei dat we er niets aan kunnen doen, behalve hem veel vertroetelen als ie dat wel wil.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

is je vriend vaak weg overdag? 2én van onze twee poezels is ook noal schrikkerig, en dit ook vooral bij mijn man, dat komt omdat m'n man in het begin als ze bij ons was, niet zo vaak thuis was als ik. Het is het beste als je vriend gewoon van de kat uit het contact laat komen. Of laat hem je poes lokken met een snoepje ofzo.

En, wees eerlijk, moet je vriend alle onaangename klusjes doen, zoals corrigeren? Want dan is het natuurlijk logisch dat je poes een beetje bang is voor je vriend ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Mijn vriend is inderdaad vaker weg, hij werkt fulltime, ik studeer, dus ik ben wat vaker thuis.

Maar mijn vriend doet juist de leuke dingen met m, speelt het meest etc. En corrigeren hoeft niet meer, hij luistert prima, behalve als ie aan het spelen is, dan vergeet ie weleens dat ie niet op de tafel enzo mag, maar daar kan ik niet boos van wordden.

Nou werd ik net gebeld door een kennis, hij heeft een 1 jarige gecastreerde kater, die jaloers is op hun baby. Wil veel aandacht, veel spelen en kan prima met andere katten. Dit leek mij wel geschikt als kameraad voor Dap. Of is een iets oudere kat juist niet goed?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ik denk dat dappie misschien overweldigd gaat worden door de oudere kat; Meestal is het zo dat de hiërarchie tussen katten op basis van leeftijd wordt uitgevochten, en niet op basis van wie er eerst was. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Ik nam een jonger katje bij onze nog erg speelse en en eigenlijk nog niet zo oude poes. In ieder geval een jonger ding, en onze eerste poes (die ook de oudste was) is duidelijk de baas.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Een heel ander punt waar je aan moet denken als je die kat er bij haalt. Wil je t.z.t. zelf kinderen en welk risico neem je dan als je een kat hebt die jaloers is? Als daar nog 10 jaar over heen gaat is het misschien een heel ander verhaal.
Maar als je over 4 jaar zelf kinderen wilt, kan het natuurlijk wel een probleem geven.
Dap is nog aardig jong toch? Die heeft dan nog wel het vermogen zich een beetje aan te passen aan een nieuwe kat denk ik.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Kinderen willen we de komende 10 jaar in ieder geval nog niet, dus daar had ik al rekening mee gehouden.

Dappie is nu 6 maand oud, en het leek ons een goede combi, omdat de kat al geholpen is, ervaring heeft met andere katten en heel makkelijk is. Dap zal eerst wel even in de war zijn, maar dat zal ie toch in het nieuwe huis, dus daarom leek het ons dan juist een goed moment.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Als die andere kat ook nog makkelijk is met andere katten zou ik er maar gewoon voor gaan geloof ik.
Vooropgesteld natuurlijk dat je de kat zelf ook leuk vindt ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Daar gaan we volgende week eerst naar kijken, wie weet is er helemaal geen klik tussen ons en de kat, en dan gaat het alsnog over...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Kan je de naam van een kat van een jaar oud nog veranderen eigenlijk?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ja hoor :) Dat kan best ;) (is ook wel ergens een topic over, moet je even zoeken)
Bij kattennamen is het toch vaker voor ons dan dat de kat er echt naar luisterd. Daarbij als jij die naam maar vaak genoeg gebruikt snapt hij vanzelf dat je hem bedoeld.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

sadewi schreef:Kinderen willen we de komende 10 jaar in ieder geval nog niet, dus daar had ik al rekening mee gehouden.
Ik ben er zeker van dat je er heel goed over nagedacht heb, maar zelf zei ik 3 jaar geleden ook dat ik nog lang geen kinderen wou. Alleen is dat nu wel iets anders (ben ondertussen 24). Ik zou heel graag aan kinderen beginnen, alleen moet ik nog iemand overtuigen.

Dus bedenk aub dat dat bij jou ook snel kan veranderen. Het zou jammer zijn voor jullie en de kat als er gekozen moet worden, niet?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Klopt, maar ik moet nog 2 jaar studeren, en we hebben momenteel niet het geld voor een kind, en ik beweer al jaren dat ik nooit kinderen wil, en daar staan mijn vriend en ik nog steeds achter.

Ben liever poezenmama!

We zijn in ieder geval al wel verliefd geworden op Speedy, zodra we over zijn naar het nieuwe huis kunnen we hem ophalen! Spannend!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Leuk hoor dat je er een katje bij neemt, lijkt me ook heel gezellig voor Dappie! En een "oudere" kat erbij kan gelukkig heel goed, want die is pas 1 jaar en dus ook nog heel erg speels. Heb je al foto's van je nieuwste aanwinst? Dan kunnen we hem alvast "keuren" ;-).

groetjes,
Sandra

PS: Je kunt inderdaad al heel vroeg weten dat je liever poezenmamma bent, ik wist het al toen ik 16 was en ik ben nu 37 ;-).
Gesloten