Mijn poes is bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Miguel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:21

Mijn poes is bang

Bericht door Miguel »

Hallo,

ik heb van weekend een poes gekregen van 2 jaar oud.
zij tamelijk bang dat wist ik wel, de dame die het gaf nam het zo op
zonder probleem.
thuis gekomen heb ik haar los gelaten en ja ik kon ze strelen ze bleef wel zitten waar ze zat. eten deet ze ook maar ze moest dringend ingeent worden toen ik ze moets pakken voor de veearts was ze helemaal in paniek en ze beet zelfs verschillende keren, nu een dag later zit ze in een hoekje weg gekropen en ze eet nisk meer, ik laat ze verlopig met rust.
Maar vrees het ergste, kan iemand mij zeggen wat ik moet doen wand,
zelf weet ik het niet en zo toch willen dat met deze poes alles terug inorde zo komen.De veearts zelf zeg dat zo een poes een verloren zaak is.
Wie kan mij helpen ?

groetjes,
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

dan vergist die veearts zich wel volgens mij. wij hebben een poes overgenomen van drie jaar van iemand die er mee kweekte en die poes heeft een week in de kast gezeten dat ze er niet uit wilde komen. na drie dagen at ze een beetje in de kast. zo'n poes is bang in een nieuwe omgeving en dat heeft wat tijd nodig. ze is waarschijnlijk geschrokken van iets of iemand. alé, ik ken er niet veel van zene, maar ik weet uit ervaring dat een poes tijd nodig heeft om te wennen aan een nieuwe situatie.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik denk ook dat jouw vee arts het bij het verkeerde eind heeft.

Ze is al schuw, komt in een vreemd huis waar ze nog maar een paar dagen zit. Dan probeert het nieuwe baasje(voor haar nog een vreemde) haar te pakken voor een prik :shock: Ze is gewoon ontzettend geschrokken en bang.

Geef haar de tijd en je zult zien dat het steeds iets beter gaat. Maar heb geduld ;-)

Succes!
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Hoi!

Nou, dan trekt die veearts wel heel snel z'n conclusies. Bij jou thuis ging was het helemaal geen verloren zaak, pas toen ze geprikt moest worden. Weinig katten reageren daar dolenthousiast op. Geduld is in dit geval belangrijk. Er is een aardige kans aanwezig dat 't beter zal gaan.

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
Stefanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2005 14:45
Locatie: Brugge

Bericht door Stefanie »

Wij hebben sedert 2 jaar een schuwe kat uit het asiel gehaald. Ze kwam nooit bij ons en we konden haar zeker niet oppakken, want anders lagen heel onze handen open.. Na veel geduld en heel rustig benaderen wordt dat stillaan beter en beter. Een kat mag blijkbaar zeker niet geforceerd worden, maar als je het gewoon heel rustig aan doet en haar niet te veel wil verplichten waar ze nog ni klaar voor is, wordt het vanzelf beter hoor!

Veel succes alleszins! :-)
Het zijn toch allemaal Majesteiten hé
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nikita is al 5 en was doodsbang voor mensen, haar hele leven al. Ze verstopte zich altijd. Geen wonder: de eerste twee jaar van haar leven had ze zonder mensen in een kittenkamer gezeten.
Nikita is hier nu een aantal maanden, ik heb haar gewoon laten zitten en lekkere hapjes dicht bij haar gezet. Ze kwam steeds verder uit haar schulp en kruipt nu in mijn armen.
Dus jouw dierenarts trekt te snelle en wel erg foute conclusies!
Gewoon veel rust gunnen en lekker ruikend voer vlakbij haar schuilplaats zetten, eventueel met een kattenbakje in de buurt.
Dan kun je dat langzaam maar zeker verschuiven, zodra zij daar aan toe is.
Veel succes! als het de poes van je avatar is, heb je een schoonheid in huis :verliefd:
Gebruikersavatar
Miguel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:21

Bericht door Miguel »

Bedank voor de de verhalen hier boven,
Ik voel mij nu echt terug gesterk.

de avatarpoes hierbij afgebeeld is ze wel niet, maar het is wel een mooie poes, ik laat ze nu maar haar eigen gang gaan, Deze namiddag toen ik terug van winkelen kwam zag ik dat ze toch een klein voer binnen gespeeld. maar voor de rest zit ze wel echt in een hoekje van de kamer te staren met grote bange ogen.

Ik zal als het met haar goed gaat eens een foto nemen en haar hier laten bewonderen. het is een britse korthaar, kluer --->golden shaded.

Echt bedank nog eens voor de steun.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat is een goed teken Miguel, dat je kat nu wat gegeten heeft.
Met veel geduld van jouw kant komt ze er vast!
Gebruikersavatar
Miguel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:21

Bericht door Miguel »

Marije schreef:Dat is een goed teken Miguel, dat je kat nu wat gegeten heeft.
Met veel geduld van jouw kant komt ze er vast!
Met De Poes gaat nu tamelijk goed ze is nog schuw maar we kunnen ze al goed verzorgen, we laten haar rustig haar eigen zin doen.

;-)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goed van julllie! Dat jullie haar laten doen wat ze wil. Zo lang je maar in de gaten houdt of ze wel eet en drinkt. Succes!
Gebruikersavatar
Miguel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:21

Bericht door Miguel »

claudia schreef:Goed van julllie! Dat jullie haar laten doen wat ze wil. Zo lang je maar in de gaten houdt of ze wel eet en drinkt. Succes!
Dat doet ze heel goed, 2 soorten droog voeder altijd binnen haar bereik en water in overvloed.

en s'avonds als we met natvoeder afkomen is ze er als de kippen bij
wand dat lust ze heel graag :grin:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Fijn dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen met je poes!! Wat goed dat het al beter gaat,

Groetjes,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Miguel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2005 21:21

Bericht door Miguel »

Nu zijn we weeral een paar maanden later.

Onze poes loop nu flink recht rond en is minder schuw
vroeger ging ze zo laag over de grond dat haar buik tegen te grond plakte

kom je dicht in haar buurt nog geen meter, kijk ze afwachten wat je zal doen.

onze Dochter van 22 jaar hier neem de poes zonder problemen op voor verzorging of zo

Ons lukt dit nog niet alhoewel wij ze haar eigen leven laten leiden

Het zal wel goed komen denken wij met zeer veel geduld in afwachtende houding tot dat deze poes zelf onze aandacht zal vragen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Heel erg fijn dat jullie poes gewoon mag zijn wie ze is. Dat zal haar zeker heel erg goed doen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat goed Miguel! Ik vind eigenlijk dat jullie al behoorlijk ver zijn gekomen als je dochter haar zelfs al op kan pakken. En jullie laten het contact vanuit de poes komen, super!
Gesloten