Bange Dirk

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Dirkvangea
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2023 15:56

Bange Dirk

Bericht door Dirkvangea »

Sinds ongeveer een half jaar woont Dirk, kater van 9, bij ons. Zat in het asiel, voorgeschiedenis vaag. Hij sproeide als reactie op andere katten, zeiden ze, maar dat had hij in het asiel nog niet gedaan, en daar zat hij met andere katten in een hok.
Wij hebben geen andere katten, dus hij ging mee. Is inmiddels helemaal thuis bij ons, niet bang voor mensen en de kleinkinderen, al zoekt hij dan wel een rustig plekje op. Naar ons toe een echte knuffelkat die 's avonds op schoot springt.
Maar de katten in de búúrt, man, hij wordt hysterisch. Rent van de ene vensterbank naar de andere als er een voorbij loopt om hem te volgen, trapt met z'n ene achterpoot, dikke staart, soms gejammer..
Hij durft ook niet echt naar buiten, behalve als wij erbij zijn.
Hij heeft vorige week wel een keer tegen het kattenluikje gesproeid, waarschijnlijk omdat "hij van de buren" aan de andere kant zat..
Maar nu het probleem..we hadden afgesproken met onze dochter dat haar 2 katten, wanneer zij op reis zou gaan, bij ons mochten komen logeren. Die reis duurt een paar maanden..
Nu gaat ze eind van dit jaar weg, en blijkt Dirk een neuroot te zijn...
Iemand ervaring met een soortgelijke toestand? Zou er een manier zijn om ze aan elkaar te laten wennen, en hoe dan?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer maar zoveel mogelijk te vertellen..
Groet Gea (van Dirk)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bange Dirk

Bericht door nellebel »

Ik zou echt een andere oplossing zoeken voor de katten van je dochter. Dat gaat echt niet werken met Dirk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bange Dirk

Bericht door castratenkoor »

Als je huis groot genoeg is zou je het in twee kunnen delen, katten van dochter b.v. boven en Dirk beneden. Is die mogelijkheid er niet dan zou ik echt een andere oplossing zoeken voor de katten van je dochter. De stress kun je Dirk niet aandoen voor een paar maanden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie