Kittens bang.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Madmaus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2021 14:25

Kittens bang.

Bericht door Madmaus »

Hi,

Sinds gisteren heb ik 2 Ragdoll kittens.
Prachtige beestjes we hebben dit ras gekozen vanwege het rustige en vriendelijke karakter.
Dit omdat we een redelijk druk huis hebben waar behoorlijk vaak veel vriendjes binnen zitten.

We merken dat de katten behoorlijk angstig zijn voor geluiden en beweging. Ze liggen onder de bank
Als we ze pakken gaan ze wel even door de woonkamer of liggen ze naast je te spinnen.
Zodra iemand beweegt schieten ze de bank onder.

Bij het ophalen kwamen we er achter dat ivm corona deze mensen zo goed als niemand ontvangen hadden dus de katten hebben daar dus niet aan kunnen wennen.

Ze zoeken elkaar telkens op en als ze elkaar niet zien gaan ze miauwen.
Op dit moment zitten ze enkel in de woonkamer nog.
Hoe gaan we hier nu het beste mee om?
Ze hebben wel al iets gegeten maar nog geen water gedronken, (wel een beetje kattenmelk) en ook nog geen bezoek aan de kattenbak gebracht.

Ik ben bang dat de kittens altijd angstig zullen blijven als we het verkeerd doen nu.
In dat geval weet ik niet of of deze kittens wel goed bij ons gezin passen.
Poes en Loes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2021 09:00

Re: Kittens bang.

Bericht door Poes en Loes »

Bij onze adoptie kat had dit even tijd nodig, ene moment durfde ze uit der schulp te kruipen en het andere moment schoot ze weg en zat ze weg onder de bank.

Zorg voor voldoende veilige plekjes! En zorg dat de kattenbak en het eten/drinken ook op een rustige plek staan (en los van elkaar).
Dat werkte hier in ieder geval goed! Maar dat was al wel een volwassen kat.

Verder denk ik dat je het de tijd moet gunnen, het is in ieder geval al heel fijn dat ze elkaar hebben!

Succes en hopelijk gaat het inmiddels al ietsje beter
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: Kittens bang.

Bericht door Laura1997 »

Ik heb ook 2 ragdollkittens geadopteerd enkele maanden geleden. In het begin waren demijne ook wat schuw, zeker met harde geluiden. Maar dit is normaal met de nieuwe omgeving. Na een week was dit enorm veel minder. Nu heb ik er eentje dat zich door iedereen laat aaien, en eentje dat meer gereserveerd is naar mij toe. Maar allebei zijn ze naar mensen die ze kennen (gezin etc) extreem aanhankelijk en volgen ze overal. Ik zou me niet al te veel zorgen maken op dit moment. Ze zijn nog maar net gescheiden van de mama en alles is nieuw. Komt wel goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens bang.

Bericht door Anne »

Dit is heel normaal de eerste week
Ze hebben een verhuizing achter de rug en moeten enorm wennen
Ik zou ze ook niet steeds oppakken, ze moeten vertrouwen in jullie krijgen en dat kost tijd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kittens bang.

Bericht door TessaB »

Ik volg helemaal wat hierboven gezegd wordt. Onze kater kwam met zijn zusje als gedumpte kitten bij ons. Wel een andere situatie dan bij jou, maar bij ons heeft het zeker twee weken geduurd voor hij eindelijk zelfstandig van onder de tafel stoel kroop. Eten deed hij enkel 's avonds of in de nacht.

Je moet ze tijd geven. Een verhuizing is erg stresseerend. Zorg voor voldoende verstopplekjes en laat ze vooral wat doen. Met speeltjes kan je hen soms tevoorschijn toveren. En zo leren ze je ook wat kennen.
Wat het schrikken van geluiden betreft: alles in jullie huis is nieuw voor hen. Met de tijd komt dit goed
Madmaus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2021 14:25

Re: Kittens bang.

Bericht door Madmaus »

Ietwat reactie maar we hebben ze tijd gegeven en ze zijn echt getransformeerd.
Ik denk dat de eerste dag een beetje hectisch was (er was ook onverwachts visite).
Ze zijn nu echt erg zachtaardig en speels.
De buurkinderen vinden de katten geweldig.
Plaats reactie