Bang om te spelen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Bang om te spelen?

Bericht door Ani »

Khári van drie en halve maand kan goed zelfstandig spelen, ze is slim, snel, pakt speeltjes uit de speelgoedmand en rent met muisjes, balletjes en propjes rond.
Winston van elf maanden speelde dagenlijks met het personeel samen voordat Khári bij ons kwam wonen. Maar met de ‘ballenbaan’ kon ze zich bv wel goed alleen vermaken.

Sinds Khári hier woont speelt Winston niet meer. Iedere dag nodig ik haar uit, soms houdt mijn wederhelft Khári bezig en daag ik Winston uit. Winston reageert niet of nauwelijks. Bij de ballenbaan kijkt ze toe en heeft misschien een enkele keer een zwaai aan een bal gegeven. De laatste dagen gooit ze ook af en toe weer met het ‘‘knisperballetje’ over met mij.

Vanmiddag leidde ik de kleine af en lukte het zowaar om Winston in beweging te krijgen. Goed zo Winston! Rennen maar! Echter toen khári aan kwam sjeezen sprong Winston in de lucht van schrik en rende weg. Soms verstopt ze zich ook in het ‘huisje’ als ze een speeltje wil pakken en Khári komt er ook op af. Het lijkt wel of Winston bang is.

Uiteraard blijven we Winston stimuleren om te spelen. De twee dames stoeien wel samen en Winston heeft ook haar eigen tijd en ruimte met mij in de tuin. Ik denk ook wel dat ze het mettertijd weer gaat oppakken en hopelijk spelen ze in de toekomst zelfs samen. Toch ben ik benieuwd of andere mensen dit ook weleens hebben meegemaakt. Of wellicht nog tips hebben.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie