Wennen aan mondkapje

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

Hier wasbare mondkapjes. Van biologisch katoen en verstelbaar. Wel wat duurder maar wegwerp vind ik ook qua milieu weer niks. Moest gisteren hard lachen toen onze psychiater erop werd aangesproken dat een mondkapje niet helpt zoals hij het gebruikt. Hij draagt het als hij onder de gangen loopt in vervolgens tijdens het gesprek het ding in zijn hand te houden. Maar goed, dat doen natuurlijk veel mensen. Stoppen het ding in hun zak, die besmetting weer aan je handen. Dus dan heb je er weer niks aan.
Binnen in mijn eigen huis draag ik ze niet. Mensen moeten afstand houden anders zijn ze niet welkom. Katten opsluiten doe ik nooit. Ze komen ook nooit zomaar bij mensen. Zij wonen hier en wil je niets met hun te maken hebben om wat voor reden dan ook, moet je hier niet komen. Sinds corona ook de duidelijke regel, geen katten aanraken. Is sowieso lastig hier want ze laten zich niet snel aanraken, maar Gijs vergist zich wel eens en heeft niet in de gaten dat hij tegen iemand zijn been wrijft en kijkt dan ineens verschrikt als wij het niet zijn. Of mensen steken hun handen uit voor te laten ruiken. Nu verboden. Wil ook niet dat mijn katten iets oplopen

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Dinky »

Hier wel wegwerpkapjes. Tijdje terug al gekocht voor het geval dat. Via bol.com was het volgens mij toen 8 euro voor 50 stuks. Had ook bij kruidvat toen gekeken maar daar betaalde je 15 euro voor 20 kapjes, nogal prijsverschil dus.
Tot nu toe alleen 1 keer op gehad met tanken in Duitsland en ik vond het vreselijk. Zal vast aan de pasvorm liggen maar hij schoof steeds omhoog voor mijn ogen.... Vandaag in de supermarkt daarom besloten om er niet eentje op te zetten. Denk dat van de winkelende mensen verdeling beetje 50/50 was qua dragen mondkapje. Van personeel droegen volgens mij 2 een mondkapje van de zo'n 10 medewerkers die ik zag dus daar is het gebruik verhoudingsgewijs een stuk minder.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Anne87 »

Hier werkzaam in de zorg dus 8 uur lang mondkapje op op werk, en daarnaast draag ik ze keurig als ik naar de winkel moet of wat dan ook. Heb wegwerpkapjes en stoffen kapjes. De katten hebben ze gezien en besnuffeld, reageren er volkomen normaal op.
Heb overigens geen enkel probleem met hoe ze zitten. De elastieken kruisen voor je oren bij wegwerpkapjes helpt met beslaan van brillenglazen omdat je ze iets strakker trekt, en bij zowel wegwerpkapjes als stoffen kapjes het ijzerdraadje goed op de neus drukken.
En sowieso, de covid afdelingen waar ik van het voorjaar werkte, met mensen die eenzaam stierven omdat familie niet langs durfde te komen (wel mocht, maar niet durfde), dat nooit meer. Dan maar wat ongemak.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Zotvanpoezen »

De kapjes zijn we hier al gewend. Ik draag ze 6 uur per dag op mijn werk(verplicht) en in alle winkels (verplicht).
Ook hier op straat in ons boerendorp (ook verplicht, rode zone). Ik zie zo veel mensen met kapjes dat het "raar" aanvoelt als ik op tv mensen zonder kapjes zie :lol:
Mijn man werkt als technieker in verschillende ziekenhuizen en die moet dat ook constant dragen. Op sommige afdelingen ook nog een speciaal pak.
Corona rukt hier serieus op. Collega's van mijn dochter en schoonzoon, kennissen in onze straat...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door bmwpiet »

Was van de week in het Amphia, daar NIEMAND met een kapje in de gangen van het ziekenhuis, ik was de enige, voelde me bijna voor aap lopen met kapje op, afkomstig uit net boven de Grote rivieren. Er zat bij de hoofdingang alleen een man in een soort frietkotje, die vroeg of je covid had, dat was het.
Hier donderdag eerste kapjes op bij big bazar (non food) en verderop niet (slager, groentenboer, food). En gisteren echtpaar, waarvan man nog in behandeling is voor naweeën voor covid, liep zonder kapje op, vrouw ook niet, niemand in het gebouw een kapje op.
In ander gebouw (inloop) komt er iemand binnen , die meteen alle ramen gaat open zetten (het was 10 graden buiten), vervolgens moest ik haar wegjagen naar 1,5 meter.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Pikachu »

Huh, is dat niet verplicht bij jullie in een ZIEKENHUIS? 😟 Dat is gewoon gestoord. Hier moet het gewoon overal in openbare gebouwen, maar sowieso in een ziekenhuis!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Sommige wel sommige niet Pikachu.
Het is een dringend verzoek, geen verplichting in veel gebouwen.
Tenzij ze daar zelf voor kiezen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

vanaf vandaag bij ons op het werk verplicht mondkapje dragen. ik kreeg het eerste bericht van mijn manager want ik had gevraagd of we vrijstelling kregen ook om onze groep 6 te houden ipv 4. komt ik bij de receptie om mondkapjes te vragen, zegt zo'n muts. je mag er 3 hebben. uhhh het is verplicht en ik heb er zeker 20 nodig voor personeel en cliënten. ja maar cliënten moeten ze zelf meenemen. ja maar muts, we hebben pas net bericht en cliënten zijn er al. ja maar je krijgt er maar 3. naar andere receptioniste gelopen. bleek er nog 1 pak te liggen. vrijdag komen de nieuwe . ze kent me goed en gaf me er 30 mee. pak is nu bijna leeg. heb ze hier verstopt samen met collega. erg toch. goed geregeld weer. een week na dato binnen onze zorginstelling komt ineens het besluit, zijn er geen mondkapjes hahahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Ja bij mijn man zit er ook een limiet aan.
Is hij ook niet mee akkoord gegaan, die dingen zijn hartstikke duur want ze mogen niet de standaard kapjes gebruiken.
Ik heb 1 pak zelf besteld maar hij zei ja dat ga ik mooi declareren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Cerna »

Ik vraag me ook af hoe het zit met mensen die op een sociaal minimum zitten? Krijgen zij de mondkapjes vergoed?
Mijn man had 10 mondkapjes gekocht bij AH en die kostten 7 euro. Omdat we dat best duur vinden, gebruikt hij ze nu meerdere keren, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

Ik heb nu bij wasbare gekeken want dat vind ik toch wat duurzamer, maar nog geen biologische gevonden.
Wendy: waar heb jij ze gekocht?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Synemios »

Cerna schreef: 06 okt 2020 23:44 Ik vraag me ook af hoe het zit met mensen die op een sociaal minimum zitten? Krijgen zij de mondkapjes vergoed?
Mijn man had 10 mondkapjes gekocht bij AH en die kostten 7 euro. Omdat we dat best duur vinden, gebruikt hij ze nu meerdere keren, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

Ik heb nu bij wasbare gekeken want dat vind ik toch wat duurzamer, maar nog geen biologische gevonden.
Wendy: waar heb jij ze gekocht?
Nee die worden niet vergoed.
Vanmorgen stond mijn buurmeisje voor de deur dat ze niet meer had en geen geld had om ze te kopen.
Maar ja ze moest wel met het ov.
Zij heeft dat uitgezocht hoe dat zat.
Ik heb haar nu stoffen mondkapjes gegeven, ik hoef ze toch amper te gebruiken dus aan 2 heb ik er zelf wel genoeg.


En als het een verplichting wordt ( wat nu al is in het ov) is die groep echt de pineut en ga je dit vaker zien als daar niets voor geregeld wordt.

Bij bol.com heb je er 50 voor 5,99 maar dat zijn ook wegwerp kapjes.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je die meerdere keren gebruikt ;-)

Bij mijn man op het werk worden ze wel gegeven aan bezoekers of bedrijven die van buiten komen als ze ze zelf niet hebben.
Maar officieel moeten ze er zelf voor zorgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

annet ik heb ze gekocht via bol.com. het zijn blauw wit gestreepte. weet niet precies hoe de winkel heette. ze zijn dus verstelbaar en van biologisch katoen. superfijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

effe snel gekeken. puur.shop via bol.com dus besteld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door Cerna »

nellebel schreef: 07 okt 2020 08:40effe snel gekeken. puur.shop via bol.com dus besteld.
Gevonden (wel duur :cry: ). Dank je!

Voor wie ook zo'n mondkapje wil:
https://www.bol.com/nl/p/puur-shop-biol ... oductImage
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wennen aan mondkapje

Bericht door nellebel »

klopt, ze kosten wel wat, maar ze zitten tenminste goed en zijn wasbaar. vrees dat we nog wel een tijdje met zo'n kapje moeten lopen. dan heb ik liever een fijn kapje. gebruik er nu 1 per dag op het werk. we hoeven ze alleen op als we over de gang lopen. das een uurje misschien per dag. savonds gooi ik hem in een teiltje, met de waterkoker heet water erover, aan de waslijn en smorgens is hij weer droog.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie