Kat die angstig is niet eet en drinkt

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Danielle5
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2020 22:31

Kat die angstig is niet eet en drinkt

Bericht door Danielle5 »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds gisteren voor mijn moeder na het overlijden van haar hondje, een Exotic kater voor haar opgehaald samen met haar. Lazaro komt bij een cattery vandaan die heeft de kater weer terug gehaald bij het oude baasje na verwaarlozing. Lorenzo is heel erg mager, en nu komt het hij eet en drinkt niet en gaat ook niet op de bak.
Hij verplaats zich wel van onder de bank naar een ander boekje en nu sinds vanmorgen onder de kast. Ik zit met mijn handen in het haar. Kan ik hem anders morgen als ik bij mijn ouders ben verplaatsen naar een apparte kamer ? Ik heb bij de dierenarts speciaal nat voer gehaald en een spuit. Maar vind het zielig om nu al met dwangverpleging te gaan werken. Hij heeft gisteren bij die vrouw om 16.00 nog goed gegeten en gedronken. Dank je wel voor eventuele tips😘
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat die angstig is niet eet en drinkt

Bericht door Rik »

Het zou inderdaad jammer zijn als je direct moet gaan dwangvoeren. Lijkt me geen goed begin om een relatie op te bouwen.

Meet ten eerste het etensbakje en waterbakje even op een digitale weegschaal. Dan kun je morgen precies zien hoeveel hij vannacht werkelijk gegeten en gedronken heeft.

Als ie gisteren om 16.00 nog goed gegeten heeft dan denk ik dat ie vannacht, als het rustig is, wel weer wat eet. Als ie 's-middags nog niets gegeten heeft... ja, dan moet je wel. Want dan gaat het richting de 48 uur.

Ik hoop dat ie vannacht toch wat eet en drinkt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Danielle5
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2020 22:31

Re: Kat die angstig is niet eet en drinkt

Bericht door Danielle5 »

Hoi Rik, ik hoop het ook anders morgen dwang voer en een apparte kamer. Thanks voor je reactie
Plaats reactie