Kat met geamputeerde staart

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
joycevogel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2020 14:36

Kat met geamputeerde staart

Bericht door joycevogel »

Mijn kat Beesie is van de week thuisgekomen met een totaal gestripte staart kaal tot op het bod. Staart is geamputeerd. Maar Beesie is nu zwaar getraumatiseerd. Durft niet te poepen. Gaat dan keihard gillen. En spuit dan diarree overal. Heeft nu extra morfine en pijnstillers. Maar ligt alleen maar voor zich uit te staren. Eet en drinkt wel goed. Ik weet niet hoe ik hem verder moet helpen. Maag alleen z'n koppie aaien in de kap maar buiten de kap mag ik hem niet aanraken.
Gebruikersavatar
Spirit Animal Deer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2019 23:46

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door Spirit Animal Deer »

Arm beest! Goed om te horen dat je hem mag aanraken, dat betekend dat hij je in ieder geval herkent. Mag je ook trots op zijn want hij voelt zich vast erg kwetsbaar nu.
Hij zal flink getraumatiseerd zijn, is ineens een lichaamsdeel kwijt. Waarschijnlijk heeft hij nu fantoompijn, dat is heel naar. Probeer zelf zo rustig mogelijk te zijn en normaal te toen. Praat op een kalmerende toon tegen hem en gebruik bijvoorbeeld de koosnaampjes die je anders ook deed. Door normaal te doen help je hem al, je bied dan een veilige haven en dat heeft hij nu nodig.
Dat hij eet en drinkt is positief. Kan hij nu wel goed poepen? Is het geen overloop-diarree? Want als hij buiten een tijdje alles opgehouden heeft door de gebeurtenissen dan zit er misschien een prop poep vast waardoor hij zo gilt bij t ontlasten. Heeft hij nog een stompje of is het een hoge amputatie?

Spirit Animal Deer
Vrouwtje van Mimi*, Lisa*, Sophie*, Emma*, Daisy, Mia en Rosa
* overleden
All Hail The Cat Empress Mia! 🙇🏼‍♀️🙇🏾‍♀️🙇🏿‍♀️🙇🏽‍♀️🙇🏻‍♀️
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door Anne »

Ach jee wat sneu. Enig idee wat het heeft veroorzaakt?
Dat je poes zo voor zich uit zit te staren komt omdat hij/zij behoorlijk getraumatiseerd is en nu moet leven met deze beperking. Ook is hij zijn vrijheid nu kwijt tijdelijk
Heb je hem in de bench?
Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joycevogel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2020 14:36

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door joycevogel »

Zit een heel.klein stompje . De dierenarts heeft zn huid van zn rug hier overheen getrokken. En tot nu toe ziet het er mooi uit.
Hij begint nu een beetje bij te komen. Ligt alweer op de vensterbank enn komt veel bij mij op de stoel liggen. Hij gromt nu alleen nog als hij moet poepen.
Maar denk dat het goed gaat komen.
Dank jullie wel voor jullie berichtjes.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door Anne »

Fijn dat al iets beter gaat. Krijgt hij ook een pijnstiller? Wel fijn dat hij niet in de bench hoeft
jaren geleden raakte onze Destin* zijn achterpoot kwijt bij een bizar ongeluk en die moest verplicht in de bench
Hij had geen drain gekregen en verloor ook veel vochtwond.
Heel veel sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joycevogel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2020 14:36

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door joycevogel »

Ja hij heeft pijnstillers gehad en zelfs paar dagen extra morfine.
Wat zielig dat je kat in een bench moest.
Gaat het nu goed met je kat?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door Anne »

Nee Destin heeft het helaas niet overleefd. Achteraf was de trauma te groot voor hem. Hij was een echte buitenkat en ineens zat hij in de bench en moest hij een hele dag bijkomen van een rondje door de huiskamer
Hij was ook al een jaar of 8/9 toen hem dat overkwam
10 dagen na het ongeval is hij alsnog overleden, voor ons heel verdrietig maar voor hemzelf was dat beter, hij was een echte vrijheidsridder
Om zijn herrinnering in leven te houden en respect voor zijn leed hebben we toen een kitten met drie pootjes uit het asiel geadopteerd,
dat is onze driewieler Hobbel ;-)
Ik hoop dat het jouw kater beter vergaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joycevogel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2020 14:36

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door joycevogel »

Oh wat triest. Daar was ik ook bang voor met Beesie. Hij is een echte buitenkat. Vanmiddag wilde hij al naar buiten. Leek het in ieder geval. Maar ik durf hen niet meer naar buiten te laten gaan voorlopig. . We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door Anne »

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. wat zegt je da ervan,mag hij al naar buiten?
Op zich wel een goed teken dat hij naar buiten wil!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
joycevogel
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2020 14:36

Re: Kat met geamputeerde staart

Bericht door joycevogel »

Het is nu de 7e dag. Bij de 12 dag zou hij weer naar buiten mogen.
Plaats reactie