Nieuwe kat bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Nieuwe kat bang

Bericht door watervlooi »

Hi allen!

We hebben sinds vanavond een 2e lieverd erbij! Zij is bijna 8 maandjes oud. Ik heb ze nog gescheiden zitten omdat dat het beste is. Alleen is onze nieuwe aanwinst (een naam zijn we nog in debat over :twisted: ) echt ontzettend bang. Ze kruipt in hoekjes en we mogen het liefst niet bij haar in de buurt. Dan schiet ze weg. Ik weet dat geduld de key is, dus ik zit rustig op een afstand maar praat wel veel tegen haar. Is er meer wat ik kan doen om haar wat meer op haar gemak te stellen? Want vind dit zo zielig! Ze miauwt ook erg hard, echt alsof ze verdriet heeft..
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Nieuwe kat bang

Bericht door Coraline »

Aaah, dat is sneu, voor haar en voor jullie 🍀 Heb je toevallig Feliway in huis? Dat kan helpen.
Natuurlijk ook rust geven, maar als ze zelf zo mauwt dan is dat erg moeilijk. Hebben jullie de reisbench nog staan? Misschien wil ze daarin kruipen, met nig wat bekende geuren om haar heen?
Wat jij zelf al doet is al erg goed, er zijn voor haar. Ik zou bij haar in de buurt gaan liggen vannacht, dan heeft ze in ieder geval een “vertrouwd” persoon bij haar.
Je kán een muziekje aanzetten. Op Spotify heb je muziek voor katten, calming music cats krijg je allerlei albums te zien.
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Nieuwe kat bang

Bericht door watervlooi »

Coraline schreef: 05 mar 2020 23:31 Aaah, dat is sneu, voor haar en voor jullie 🍀 Heb je toevallig Feliway in huis? Dat kan helpen.
Natuurlijk ook rust geven, maar als ze zelf zo mauwt dan is dat erg moeilijk. Hebben jullie de reisbench nog staan? Misschien wil ze daarin kruipen, met nig wat bekende geuren om haar heen?
Wat jij zelf al doet is al erg goed, er zijn voor haar. Ik zou bij haar in de buurt gaan liggen vannacht, dan heeft ze in ieder geval een “vertrouwd” persoon bij haar.
Je kán een muziekje aanzetten. Op Spotify heb je muziek voor katten, calming music cats krijg je allerlei albums te zien.
Nee ik had geen Feliway in huis, dus dat is zeker nog een optie. al merk ik wel kleine verbeteringen! Ze miauwt in de nacht een stuk minder, en ze kwam gister van haar verstopplek af, begon te eten en te drinken en te spelen! Ik merk dat zij vooral overdag zich wilt verstoppen en dan 's avonds wat losser komt. Dus met wat tijd en geduld heb ik het vertrouwen er in dat het wel goed komt. Hoop dat mijn dames het ook met elkaar goed gaan kunnen vinden.. En de katten ASMR tip, super bedankt!! Ik zet dit nu voor haar op, en heb wel het idee dat het voor haar wat doet. Luister het zelf ook heel graag, dus kwa dat zijn we helemaal een match :lol:
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Nieuwe kat bang

Bericht door Demajai »

Is allemaal wennen in een nieuwe omgeving.
Love Taiger en Toby
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kat bang

Bericht door Anne »

Fijn dat het al wat beter gaat. Over een week heb je een heel andere kat ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Nieuwe kat bang

Bericht door Coraline »

Fijn dat het beter gaat (en dat jullie de muziek allebei mooi vinden, goeie match dan, ja👍🏻!)
Plaats reactie