Staartjagen

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Staartjagen

Bericht door Cats007 »

Ik heb nog eens goed gevoeld. Hij heeft wel degelijk korsten op zijn staart. Beetje jammer dat de dierenarts dit niet gevoeld heeft. Lijkt mij niet alleen maar van de laatste drie dagen te zijn. Morgen dus maar weer terug met alle drama vandien.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Staartjagen

Bericht door Zotvanpoezen »

Laat ook nakijken of er nog ergens anders korsten te vinden zijn. Vooral op de rug. Het kan van een (vlooien)allergie of dergelijke komen. Dat veroorzaakt jeuk en kan zijn gedrag verklaren. Kijk ook of wanneer je zijn rug aait, zijn huid gaat "rimpelen" of "golven": heel belangrijk om te checken.
Kan ook zijn dat de korsten komen van verwondingen die hij zichzelf toebrengt.

Een kleine tip in afwachting van het bezoek aan de da: zoek hem niet op om te knuffelen of bespied hem niet om te kijken of hij "het" weer doet. Als hij zelf naar je toe komt kan je wel voorzichtig zijn kopje kriebelen.
Hou wel stiekem de stand van zijn ogen, oren, staart en het lichaam in zijn geheel in de gaten om te zien hoe vaak, wanneer en hoe lang hij zich niet oké voelt. Waarschijnlijk zal dat vaak ook zo zijn zonder hij zijn staart achterna zit.

En zoals ik eerder al aanraadde kan je een drinkfontein met waterstraal aanschaffen omdat hij graag van de kraan drinkt. Zo kan hij ook drinken wanneer hij maar wil en dat is al een frustratie minder voor hem. Het is trouwens beter voor de gezondheid dat beide katjes genoeg drinken.

Nog één vraagje: speelt de staartjager nog? (uit zichzelf en met jou)

Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Staartjagen

Bericht door Cats007 »

Hij speelt nog ja. Uit zichzelf, niet veel. Maar heeft hij nooit gedaan. Met mij ook. Gisteravond heb ik zeker een half uur samen gespeeld en vanochtend ook nog voor werk.
Ben op werk dus kan hem niet de hele dag in de gaten houden gelukkig.

Baal zo gigantisch dat ik weer naar de DA moet. Want of beiden mee en gedoe of eentje mee en die gaat dan helemaal uit z'n plaat als we terugkomen. Die was vanochtend alweer aan het blazen en grommen sowieso dus zit ook niet helemaal relax op werk.

Ik kan geen fontein plaatsen. Ik heb laminaat en hij gooit het water overal. Dat heb ik in het verleden namelijk geprobeerd. Hij drinkt uit de kraan als ik er ben en tussendoor uit één van de drie waterbakken.

Vlooien allergie denk ik inderdaad aan. Heb dat ook met de DA overlegd. En ga denk ik alsnog iets ervoor halen. Ook al kan ik nergens iets ontdekken.

Wel fijn om te melden dat de nacht zeer rustig is verlopen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Staartjagen

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik moet straks ook gaan werken(late shift) en zal dus vandaag niet meet op het forum komen.
Fijn dat de nacht rustig verlopen is.

Ik weet niet of je het ziet zitten om bij de da een grondige check te laten uitvoeren? Je bent er dan toch. Dan heb je alles uitgesloten voordat de gedragskundige komt. Vraag dan wel het dossiertje mee met alle medische info over je tijger.

Ik heb bloed, urine, echo en röntgenfoto's laten nakijken. En de da heeft overal gevoeld of er ergens in het lichaam pijnlijke plekken of gezwellen waren. Scan werd ook aangeraden, maar ik moest daarvoor meer dan 1 uur rijden (geeft extra stress) en ik kon het toen niet betalen.
Mijn poes had ernstige rugpijn zonder duidelijke reden, maar na genezing door lasertherapie en TENS bleef ze toch nog aanvallen krijgen. (zie uitleg in fotoalbum op de pagina's die ik in je andere topic plaatste)
De oorzaak van de rugpijn weet ik niet, maar het kan zijn dat ze haar rugspieren continu opspande door dat rare tintelende gevoel (FHS) dat ze voelde.
(daarom vroeg ik om te kijken of hij zijn rug "rimpelt" als je hem aanraakt.)

Ik hoop van harte dat je de oorzaak van dat staartjagen vind, dat zal de oplossing vergemakkelijken.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Staartjagen

Bericht door Cats007 »

Ik ga beginnen met z'n staart op zich, voelen en bloed. In overleg. Ik vind een scan echo etc. Nog erg ver gaan. Vooral omdat je hem overal kan aanraken zonder reactie van hem.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Staartjagen

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe gaat het met Staartmans? Ben je gisteren met hem naar de da kunnen gaan?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Staartjagen

Bericht door Cats007 »

Jawel ben gegaan. En heb besloten het eerst met de druppels te doen. Want hij lijkt al rustiger. Hij is in juli op alles getest qua bloed en z'n staart (en de rest van zijn lijf) is overal aan te raken zonder bijzondere reactie.

Niet in de laatste plaats ben ik zelf weer een stuk rustiger. Helpt zeker mee. En ik speel veel meer met beiden, leuk voor hen en voor mij.

Heb overigens kalmeringsmiddelen meegekregen, lees gekocht haha, maar geef ze nog niet. Wil eerst de reactie op de druppels beoordelen en kijken of het zonder medicijnen beter wordt.

Zo niet, medicatie. Dan nog niet, onderzoeken.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Staartjagen

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat heeft de da over de korstjes gezegd?
Heb je keken of de huid van de rug "rolt" als je hem aait? Als je niet weet wat ik bedoel kan je het filmen. Zo kan ik dat voor alle zekerheid eens bekijken. Want mijn da had het ook niet gezien. En ikzelf eerst ook niet om eerlijk te zijn.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Staartjagen

Bericht door Cats007 »

Dat het van het jagen is. Maar ik ga eerst kijken hoe het nu gaat. Want ik weet wat je bedoelt. Heb het opgezocht. En doet hij niet nee. Net zoals de rest van de kenmerken.

Eerlijk gezegd vind ik het lastig dat er wordt doorgegaan op de fhs. Maar dat is mijn gevoel he. Indien de klachten niet stoppen, ga ik alsnog onderzoeken aan en dan komt het er al dan niet uit. Er is al een wereld van verschil. Ik ben rustiger en speel veel met ze samen. Hij oogt al veel en veel relaxter. En zolang dat blijft, ga ik hem niet in de medische molen gooien. Voor hemzelf niet en voor de stress die hij dan juist thuis krijgt. Hoewel. De 24u scheiden super goed is gegaan en ze gewoon bij elkaar zitten nu.

Bedankt voor de hulp en tips. Mocht het anders zijn, laat ik het weten.
Plaats reactie