Destress of samengestelde Bach bloesem

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door Cats007 »

Hallo allemaal,

Ik heb na een dierenartsbezoek weer een bange kat. Vorige x was de ene alleen geweest en had narcose gehad. Nu moest deze opnieuw vanwege staartjagen en heb ik ze beiden meegenomen. Helaas maakte dat voor het resultaat niets uit.

Nu heb ik wederom feliway en van de DA preventil.
Ik lees veel over stress etc. Nu overweeg ik om of een samengestelde Bach bloesem te bestellen of destress. Nadeel destress is dat het pillen zijn, wederom stress.

Wat raden jullie aan?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door pinguin »

Destress kan je vermalen in wat natvoer. Ik heb er bij Sproet* goeie ervaringen mee maar Bij Simba deed het weer totaal niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik lees dat je katje haar staart najaagt. Dat zijn symptomen van FHS. Mijn poes Froufrou heeft het ook. Ik heb het bijna helemaal onder controle. Kalmeermiddelen helpen niet.
Als je wil kan ik je helpen, want ik heb hier heel veel ervaring mee.
Helaas is FHS voor het leven en kan indien de oorzaak niet achterhaald wordt heel moeilijk maar niet onmogelijk zijn om de kat een normaal leven te geven.
Indien je het verhaal van mijn poes wil weten om te vergelijken met jouw katje, laat maar weten. Dan stuur ik je enkele links door. Of eventueel andere info. Ik wil heel graag helpen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Re: Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door Cats007 »

Zotvanpoezen schreef: 15 dec 2019 06:56 Ik lees dat je katje haar staart najaagt. Dat zijn symptomen van FHS. Mijn poes Froufrou heeft het ook. Ik heb het bijna helemaal onder controle. Kalmeermiddelen helpen niet.
Als je wil kan ik je helpen, want ik heb hier heel veel ervaring mee.
Helaas is FHS voor het leven en kan indien de oorzaak niet achterhaald wordt heel moeilijk maar niet onmogelijk zijn om de kat een normaal leven te geven.
Indien je het verhaal van mijn poes wil weten om te vergelijken met jouw katje, laat maar weten. Dan stuur ik je enkele links door. Of eventueel andere info. Ik wil heel graag helpen.
Ik vind de conclusie FHS wel heel snel getrokken als ik dat mag zeggen. Als ik erover lees, is dat namelijk het enige symptoom wat hij vertoont. En niet eens obsessief op het moment.
Zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik wil eerst kijken of het zich verder ontwikkelt.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door Zotvanpoezen »

Niets van wat ik gelezen heb op internet over FHS komt overeen met Froufrou. (alleen het aanvallen van de staart) De oplossingen zeker niet.

Maar goed... ik weet uit ervaring dat er bijna niemand met zulke katjes er begrip voor heeft.
Mocht je toch nog raad of andere uitleg willen dan alles wat er op internet te vinden is, laat maar weten ;-)

PS: staartjagen doen katjes niet voor niets. Het is niet altijd obsessief gedrag, maar ook soms een continu "raar" gevoel en getintel in de staart en de huid op de rug. Versterkt door bepaalde prikkels, waaronder bv stress.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Destress of samengestelde Bach bloesem

Bericht door Zotvanpoezen »

Om in te pikken op je pb heb ik de blz opgezocht in mijn album.
P.6 van 13 feb.
P. 14 van 13 april
P. 37 van 3 sept.
Daar heb je meer uitleg.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie