Angstige Maine coon door trauma

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Marlieol
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019 22:16

Angstige Maine coon door trauma

Bericht door Marlieol »

Hallo allemaal!

Toen mijn kat 4 maand was ben ik met hem bij mijn ouders gaan wonen. Hele goede sollicitatie gehad bij mij vandaan en echt de leukste kat je die maar kan wensen. Nou is hij 1 keer zo gebeten door mijn ouders hun hond terwijl hij lag te slapen, dat hij een enorme angst ontwikkeld heeft voor alles en iedereen.
Later was ik veel bij mijn vriend en wou het mijn kat niet aandoen hem mee te nemen omdat hij zo bang is, maar ik begon te merken aangezien hij zowat alleen maar boven leeft ( door angst hond ) hij de aandacht mist en als ik dan thuis was kwam ie meteen bij mij liggen, dus zodoende het volgende:

Zaterdagavond heb ik mijn lieve ex kater van 1,5 jaar meegenomen naar mijn eigen stekkie met mijn vriend. Bij mijn ouders thuis zag ik dat hij erg sociaal was naar de dieren daar dus dacht ik er goed aan te doen een kitten er bij te doen zodat hij een maatje heeft en alle liefde van de wereld krijgt. Dit ging echter even anders als gepland.. Hij ligt sinds dien hele dagen onder de bank waar ik hem uiteindelijk ook zijn water, brok en vlees geef. Is natuurlijk ook niet heel gek, nieuwe omgeving, mens en dier. Maar savonds rond 22:30 ( de tijd dat hij bij mijn ouders altijd naar buiten ging en rond 6:00 u weer naar binnen ) komt hij zomaar onder die bank vandaan, begint te mekkeren, kopjes geven en dit gaat de hele nacht (!!) door.. Eerst was hij bang voor de kleine en ging hij wat subtiel blazen, maar nu zoekt hij haar zelf op, begint hoog te miauwen, om haar vervolgens een mep te verkopen.. Ik begin ten einde raad te worden omdat ik overdag nog geen vooruitgang zie. De feliway is onderweg maar daar heb ik ook een hard hoofd in.

Op dit moment is meneer weer aan het verkennen, mijn vriend ligt namelijk op bed en ik heb de kitten bij hem neergezet. Ik moet zeggen dat ik hem nu relaxt zie verkennen, ook eindelijk de krabpaal. Misschien handig ze alsnog te scheiden? Is dat te laat? Heeft iemand de gouden tip?
Plaats reactie