Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbert
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2019 20:27

Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Robbert »

Hallo,

Onze 15 jarige Burmilla is bang geworden. Dit speelt nu een paar maanden. Als we bezoek krijgen blijft ze op de bovenverdieping of gaat ze met grote ogen op de trap zitten. Laatst wilde ik haar even laten zien maar vloog ze met 100km/h onder de bank..

Afgelopen weekend zou ze gevoerd worden door de buurman. Ze heeft geen hap gegeten, wel snel verstoppertje gespeeld. Een jaar geleden nam ze van iedere vreemde eten aan!
We voeren altijd op vaste tijdstippen aangezien ze sinds haar derde levensjaar nierpatiënt is en na een paar spoelingen het heel goed doet op het nierdieet van RC. Dit vullen we in een soepkom aan met flink wat kraanwater zodat ze ook genoeg vocht tot zich neemt.

Vandaag 5 minuten iemand over de vloer gehad om iets in te meten. Deze meneer is niet eens in de woonkamer geweest waar poes lekker in haar mandje voor het raam aan het genieten was. Toch zat ze weer met grote ogen onder de bank te kijken.

Ik verdenk haar van dementie maar zou het iets anders kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Rik »

Mijn katten zijn ook geen vreemde gewend en schieten weg bij het minste geringste. Maar als een kat dit pas bij een leeftijd van 15 krijgt zou je inderdaad denken aan iets anders. Zeker als het een jaar geleden heel anders was.

Vanaf 3 jaar nierpatiënt en er met 15 jaar nog zijn. Dat is heel mooi. Wanneer is ze voor het laatst helemaal onderzocht (met bloedonderzoek, bloeddrukmeting en al)? Hoort ze nog goed? Ziet ze nog goed? Is de bloeddruk goed?

Als ze medisch iets nieuws mankeert kan het natuurlijk zijn dat ze zich onzeker voelt (en daardoor banger is). Dementie kan natuurlijk maar dan is ze denk ik bang omdat ze voelt dat ze medisch niet helemaal in orde is.

https://www.dierenkliniekwilhelminapark ... entie.html
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Anne »

Ik zou haar ook na laten kijken door een da. Het is inderdaad raar dat ze ineens zo angstig doet

Tjee ik word gewoon jaloers, op haar derde nierpatiënt en ze leeft nog steeds??!! Hoe doe je dat?
Hier weten we nu sinds een maand dat Bella licht verhoogde waardes heeft dus als je tips hebt, hoor ik dat graag!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Robbert
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2019 20:27

Re: Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Robbert »

In November mag ze voor de inentingen en de jaarlijkse check, dan zal ik het eens bespreken.

Wat betreft haar nierfalen.. in haar geval elke dag tweemaal een half zakje RC renal natvoer met tonijn. De halve inhoud doen we in een soepbord waar we nog wat water bijvoegen.

Ik sta niet in voor deze werkwijze bij andere katten met nierfalen Afbeelding

Op de foto bordje bijna leeg!AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Anne »

Bedankt voor de fotos :-P Geweldig dat ze het daar zo goed op doet :eboohoo:
Ik dacht even aan tips in de vorm van voedselsupplementen, homeopatische medicijnen e.d.
Maar als ik het goed begrijp is het eten van renal natvoer alles wat ze krijgt?
Toch geweldig dat ze het daar al zolang goed op doet, ik hoop dat onze Bella ook nog vele jaren mee kan gaan!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Robbert
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2019 20:27

Re: Onze 15 jarige Burmilla is ineens bang

Bericht door Robbert »

Anne schreef:Bedankt voor de fotos :-P Geweldig dat ze het daar zo goed op doet :eboohoo:
Ik dacht even aan tips in de vorm van voedselsupplementen, homeopatische medicijnen e.d.
Maar als ik het goed begrijp is het eten van renal natvoer alles wat ze krijgt?
Toch geweldig dat ze het daar al zolang goed op doet, ik hoop dat onze Bella ook nog vele jaren mee kan gaan!
Dat is alles. Misschien niet heel aardig maar ze krijgen geen snoepjes e.d.

In plaats van een snoepje mogen ze elke avond achter een paar brokjes nierdieet aanrennen, hetzelfde voer maar dan droog van RC dus. Ze doen het er uitstekend op.
Plaats reactie