Kat wil nooit aangeraakt worden

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Robkat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2019 22:19

Kat wil nooit aangeraakt worden

Bericht door Robkat »

Mijn poes Katherina (Kat) wil vanaf dag 1 niet aangeraakt worden. Ik heb haar sinds ze een kitten is, inmiddels anderhalf jaar.

Ik probeer niks bij haar te forceren, maar zou dat ook niet kunnen omdat ze altijd wegrent. Ze gaat wel heel goed met mijn andere poes (die wel 'gezellig' en aanhankelijk is). Deze poes is ook net bevallen, en met haar kittens gaat Kat ook goed om, ze speelt er zelfs leuk mee.

Ik had gehoopt dat het langzaam zou slijten maar ik begin het op te geven, ik weet niet wat ik moet. Ik kan niet met haar spelen, haar niet borstelen, ik kan haar nog geen eens naar de dierenarts nemen zonder haar een nieuw trauma aan te doen.

Dat is ook precies wat ik vermoed wat de aanleiding is, een traumatische ervaring als hele jonge kitten. Ze is geboren op een boerderij, en dat nestje is pas laat ontdekt. Misschien is er toen iets gebeurd? Toen ik haar op kwam halen, waren haar broertjes en zusjes wel heel sociaal, zij was de 'probleempoes' die niemand wilde hebben, dus nam ik haar.

Maar nu naar anderhalf jaar is het moeilijk, het idee dat ze me ooit gaat vertrouwen of naar me toekomt is inmiddels wel weg. Wat kan ik doen!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat wil nooit aangeraakt worden

Bericht door castratenkoor »

Wat je kunt doen is vooral geduld hebben. een van mijn katten wilde ook nooit aangeraakt worden, tot in 2013 opeens de omslag kwam. Even uitrekenen, hij is nu 10 dus zal 4 geweest zijn. Tegenwoordig komt hij elke avond naar me toe voor een knuffelsessie. En dan spint hij heel hard en geeft kopjes.

Het is nog steeds zo dat we hem niet zelf moeten benaderen want dan zal hij altijd wegduiken voor een hand.

Je kunt zoiets niet forceren. Wat voor Teun de omslag was weet ik niet, maar fijn is het wel - elke avond als hij komt vrijen.

Wie weet komt dat bij Kat ook ooit nog.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie