Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Lcblon
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2019 20:51

Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Lcblon »

Even voorstellen Mijn naam is Lonneke en mijn nieuwe Poes heet Diva.

Diva is een super lieve Maine Coon poes alleen hardstikke bang. Gister heb ik haar opgehaald bij haar vorige huisje. Diva is een bange en schuwe kat en op dit moment bivakeert ze alleen maar onder het bed of onder de bank.

Bij de vorige eigennaar was het te druk voor haar vandaar de overplaatsing naar mijn huis. Mijn vraag is nu; hoe kan ik ervoor zorgen dat Diva minder bang wordt en bij me komt? Ze eet en drinkt daarnaast ook niet en gaat ook niet naar de bak.

Weet iemand een oplossing? Ik hoor het heel erg graag.

Groetjes van Lonneke en Diva
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Rik »

Lcblon schreef: 26 apr 2019 20:55 Weet iemand een oplossing?
Welkom op het forum.

Maak je geen zorgen. Dat gaat helemaal goed komen. Zelf kun je alleen zorgen dat je niet al te veel plotselinge bewegingen maakt. Verder zachtjes tegen haar praten. Zorg ervoor dat het eten, drinken en bak niet te ver van haar schuilplaatsen staan.

Meet het eten en drinken even op een digitale weegschaal zodat je kunt zien dat ze toch eet.

Lokken met snoepjes en/of natvoer kan haar een beetje uit haar schulp lokken. Maar laat haar dat zelf bepalen of ze dat toelaat.

Verder kan het goed zijn dat ze de eerste paar dagen alleen 's-nachts op onderzoek uitgaat.

Laat haar het tempo bepalen waarin ze naar jou toekomt en oppakken is de eerste week zeker niet nodig (tenzij ze zich wat zelfverzekerder opstelt).

Dus het kost gewoon wat tijd tijd tijd ⏰
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Moni3 »

Welkom Lonneke en Diva!
Rik heeft gelijk; tijd, tijd, tijd en heel veel geduld.
Niet dat ik een super expert ben, maar ik heb mijn Kees (poes, geschat geboortejaar 2004) met spondylose vandaag 7 weken geleden uit het asiel gehaald, en zij is nóg steeds aan het wennen.
Het is soms moeilijk om haar het tempo te laten bepalen, maar wel het geen wat werkt. En inderdaad ‘s nachts gaat zij op avontuur....
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Senshi »

Gun het de tijd en heb geduld. Ze zal best wat tijd nodig hebben om (weer) te wennen.
Respecteer ook haar schuilplaatsje in het begin en geef haar daar ook wat voer.

Met de tijd zal ze je geur en stem herkennen en zal dat vertrouwen groeien.
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Dushizenn »

Ik kan weinig toevoegen aan bovenstaande. Ze zal echt moeten wennen aan de nieuwe omgeving. Allemaal nieuwe en vreemde geuren voor haar.

Wij hebben sinds 3 weken een herplaatser van bijna 3 jaar oud. Zij is ook nog steeds wat terughoudend. Schrikt nog steeds van onverwachtse bewegingen. Maar stapje voor stapje gaat het de goede kant op. Ze komt al steeds vaker in de buurt liggen, en laat zich steeds vaker aaien.

Geduld en tijd zijn hierin dus de sleutelwoorden.
Ally123
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2019 11:27

Re: Maine Coon poes super bang, wat te doen?

Bericht door Ally123 »

Feliway of Bach rescue remedy
Plaats reactie